Van xenon naar origineel

Gp2001

New Member
Ik zit met een probleempje.
Op mijn Aerox zit nu xenon ingebouwd maar wil dit weer origineel maken met de gewone lamp die fabrieksaf er op zit.
Maar als ik het weer aansluit zo als het hoort doet de lamp niet, ik heb dus geen spanning.
Wat zie ik nu over het hoofd???IMG-20201007-WA0007.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet wat je hier gefotografeerd hebt en hoe je de boel nu hebt aangesloten maar op mijn schema heeft de koplamp 3 kleuren.

Zwart voor massa.
Groen/Zwart voor dimlicht.
Geel voor grootlicht.

Op de foto zie ik:

  • een kroonsteentje waar de roest gewoon komt uitgelopen dus deze vervangen voor iets beters.
  • De draad voor dimlicht ligt nog gewoon los.
Verder weet ik niet wat er verder nog aan de elektrische installatie is aangepast want normaliter is het zo, dat de verlichting van jouw scooter met wisselspanning werkt die direct van de stator komt.
Xenon daarentegen werkt met een zogenaamde Ballast en gelijkspanning.
 
Ik weet niet wat je hier gefotografeerd hebt en hoe je de boel nu hebt aangesloten maar op mijn schema heeft de koplamp 3 kleuren.

Zwart voor massa.
Groen/Zwart voor dimlicht.
Geel voor grootlicht.

Op de foto zie ik:

  • een kroonsteentje waar de roest gewoon komt uitgelopen dus deze vervangen voor iets beters.
  • De draad voor dimlicht ligt nog gewoon los.
Verder weet ik niet wat er verder nog aan de elektrische installatie is aangepast want normaliter is het zo, dat de verlichting van jouw scooter met wisselspanning werkt die direct van de stator komt.
Xenon daarentegen werkt met een zogenaamde Ballast en gelijkspanning.
Dit is wat ik nu aantref, vandaar dat ik het weer orgineel wil maken.
Maar op de geel en groen hoort dus spanning te staan begrijp ik, groot en dimlicht?
Er is achteraf xenon ingebouwd maar je kunt wel zien hoe dat aan gesloten is, niet zoals het hoort.
 
Maar op de geel en groen hoort dus spanning te staan begrijp ik, groot en dimlicht?

Als de motor draait hoort op geel spanning te staan als de keuzeschakelaar op grootlicht staat.
Als de motor draait hoort op groen/zwart spanning te staan als de keuzeschakelaar op dimlicht staat.
 
Xenon is er tussen uit, bij de stuurschakelaar was ook een draad verbonden met een onderdeel van de xenon.
Deze er tussen uitgehaald en de draad weer aangesloten in het stekkerblokje.
Originele fitting met lamp weer aangesloten en het werk weer.
Wel jammer dat ze de draden te kort hebben afgeknipt, maar dat is ook weer opgelost.
 
Back
Top