Un-lock het verkeerslicht!

C-Row

roeiende kraai
Hoi, wie wordt er ook zo gek van als ie vooraan bij het verkeerslicht staat en de lussen je niet detecteren, waardoor het hele kruispunt 3x groen heeft gehad voor jij aan de beurt bent?
ik denk dat ik een oplossing heb gevonden toen ik laatst een beetje haast had: ik pakte m'n zware kettingslot dat aan het haakje aan het beenschild voor me hangt en legde een stuk ketting op de grond.
Ik kon m'n ketting niet snel genoeg terughangen, zo snel als ik groen kreeg, reed uiteindelijk weer door oranje! :blush:
 
Advertisement - register to remove this

Geen last van met een Vespa.:yum:
Rondom Amersfoort zijn er verkeerslichten waar een eind van te voren al een lus in het wegdek zit, wanneer je daar rustig overheen rijdt springt het licht op groen.
Erger is het als je groen hebt en er rijden nog auto's over het kruispunt.
ik had het niet over het fietspad, daar hebben we knoppen, en ook bij kruisingen met een fietsstrook ernaast druk ik (met geel kenteken) op die knop.
ik bedoel als je met je scooter helemaal alleen voor een "auto" stoplicht staat.
dat andere is ook erger, maar daar hebben we hier in de Zaanstreek (nog) weinig last van.
 
Ik had dit vroeger met de BMW F650GS ook erg veel last van.
Stond redelijk hoog van de grond en blijkbaar niet het "goede" ijzer, ben heel wat keren s'nachts door het rood gereden als ik wist dat er geen flitskast stond en al even stond te wachten. ;)
Dit laatste is tegenwoordig bijna nergens meer.
Een trucje is wel dat er achter de stopstreep nog een lus ligt, deze wordt geactiveerd even nadat het verkeerslicht op rood gaat.
Deze lus ligt er specifiek voor de door roodrijders en het activeren van de camera.
Met een brommer of motor kun je die makkelijk omzeilen.

Met mijn Vespa heb ik daar geen last van, blijkbaar het "goede" ijzer. :)
 
ik had het niet over het fietspad, daar hebben we knoppen, en ook bij kruisingen met een fietsstrook ernaast druk ik (met geel kenteken) op die knop.
ik bedoel als je met je scooter helemaal alleen voor een "auto" stoplicht staat.
dat andere is ook erger, maar daar hebben we hier in de Zaanstreek (nog) weinig last van.
Daar heb ik ook met de motor last van.:(:cool:
 
Back
Top