Uitlaat coaten

Status
Not open for further replies.
I

Intercooler

Guest
Zoals de titel al een klein beetje aangeeft:

Kan je je uitlaat laten coaten? Of gaat dit niet ivm de hitte?
 
Advertisement - register to remove this

Waarom zou je in godsnaam je uitlaat coaten?
het is orgineel dat wel:+:*

Niet echt in een kleur, maar die van mij is bijv erg gaan roesten. ik heb hem opnieuw gespoten met hittebestendige lak, maar dat helpt maar voor 2 maanden en dan kan ut weer overnieuw.

Coating lijkt mij beter beschermen tegen het oxideren. Of zit ik er dan naast? :)
 
Niet echt in een kleur, maar die van mij is bijv erg gaan roesten. ik heb hem opnieuw gespoten met hittebestendige lak, maar dat helpt maar voor 2 maanden en dan kan ut weer overnieuw.

Coating lijkt mij beter beschermen tegen het oxideren. Of zit ik er dan naast? :)

2 maanden?
als je goed doet niet, mijn hittebestendig lak is nu al zon 1 jaar oud en ziet er nog prima uit( rij er dagelijks mee op 70 giet)
 
Iedereen hartstikke bedankt voor de uitleg, was gewoon een ingeving eigenlijk.

Gaat um niet worden dus. Dan maar weer opnieuw spuiten.


2 maanden?
als je goed doet niet, mijn hittebestendig lak is nu al zon 1 jaar oud en ziet er nog prima uit( rij er dagelijks mee op 70 giet)

Hoe onderhoud jij je uitlaat dan? Doe je daar veel aan of niet?

Ja, maar tectyl kan je gewoon in spuitbusjes kopen en op je uitlaat spuiten. ;)

Heb nog niet alles doorgelezen maar heeft dit ook nog een speciale voorbehandeling nodig ofniet?
 
beter schuur je hem helemaal op, spuit je hem over met blanke hittebestendige lak en dan 1x per week goed invetten met olie

werkte bij mij goed
 
heb zopas een 2de hands lazer gekocht, zag er niet bepaald fris uit.

voorzichtig met schuurpapier in deze volgorde geschuurd :
-800
-1000
-2000
-4000
-4000(nat)

dan zuiver gewreven en WD40 erover.(is totaal 20min werk)

na het monteren stukje rijden tot de uitlaat goed warm is en dan weer volspuiten met WD40 en goed inwrijven.

uitlaat ziet er weer als nieuw uit !:winner:

nu na het rijden kijk ik hoe vuil hij is, is hij vuil dan poets ik hem meteen en als ik er water od. op is gekomen spuit ik hem weer vol met WD40.

en voor de rest om de week eens WD40 erover als normaal onderhoud, zo hou ik mijn uitlaat mooi.
 
ja maar de topicstarter wil blijkbaar zn uitlaat liever niet bijhouden ;)
ik maak mijn uitlaat na elke rit goed schoon en overal nat van de olie/wd40, er mag geen droog plekje op komen
en voor het rijden poets ik alles er half af
 
tnx mannen, binnekort eventjes naar autobedrijf hier in de buurt even van dat tectyl halen, klinkt goed.

Ik wil hem graag een beetje meer onderhouds vrij maken aangezien na elke rit me uitlaat afnemen een beetje lastig word met een straatscooter die elke dag moet rijden, dan ook door het platteland.

Trouwens, mijn scooter heeft een tecnigas silent sport uitlaat. Deze is standaard al zwart gespoten. Dit heeft losgelaten omdat het gewoon een poepuitlaat is. Daarom ga ik dus in de vakantie me uitlaat er eventjes onderuit trekken en opnieuw behandelen.

Tnx, ik gooi de treath dicht. Als iemand nog meer info of vragen heeft is dr de pm :)

Grtz,
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top