toerentalsensor vinden 4t euro5

g bender

New Member
Hallo iedereen ik heb laatst een ecu gekocht voor mijn scooter, la souris city euro 5, ik wou er een begrenzer op zetten. ik heb de ecu kunnen verbinden maar heb nu 2 draden die ik moet verbinden met de toerentalsensor/pulsgever. die vind ik dus niet. er komen 2 draden uit de carter maar die leiden ergens waar ik niet aankan dus ik veronderstel dat dit het niet is. fotos voor duidelijkheid
 

Attachments

  • 58492CBB-3A13-4064-838B-13D724EECD10.jpeg
    58492CBB-3A13-4064-838B-13D724EECD10.jpeg
    297.6 KB · Views: 13
  • BD2EB5BC-B6A6-44F4-BD04-629F7DC8B884.jpeg
    BD2EB5BC-B6A6-44F4-BD04-629F7DC8B884.jpeg
    299.3 KB · Views: 13
Advertisement - register to remove this

Meest logisch is dat de pulsgever naar de ECU loopt, en diens aarde ook. Of het nu een snelle of langzame ECU is.
En die twee draden zitten aan de pickup vast, vlakbij het vliegwiel dus.
Bij mijn zip euro 5, komen er drie draden vanaf de stator die naar de gelijkrichter/spanningsregelaar gaan. En wanneer jij er niet ook drie hebt, dan vermoedelijk 1, misschien 2. Hoeveel dan ook, ze moeten wel naar de gelijkrichter/spanningsregelaar gaan.
Misschien levert wat speurwerk rond het vliegwiel je nog wat op.
Afijn, misschien reageert er nog een forum lid die het precies weet!
Succes.
 
Meest logisch is dat de pulsgever naar de ECU loopt, en diens aarde ook. Of het nu een snelle of langzame ECU is.
En die twee draden zitten aan de pickup vast, vlakbij het vliegwiel dus.
Bij mijn zip euro 5, komen er drie draden vanaf de stator die naar de gelijkrichter/spanningsregelaar gaan. En wanneer jij er niet ook drie hebt, dan vermoedelijk 1, misschien 2. Hoeveel dan ook, ze moeten wel naar de gelijkrichter/spanningsregelaar gaan.
Misschien levert wat speurwerk rond het vliegwiel je nog wat op.
Afijn, misschien reageert er nog een forum lid die het precies weet!
Succes.
thanks voor het antwoord ik ga zo checken.
heb alleen paar vragen want ben niet zo goed met die termen weet niet zoveel van scooters.
waar is de pickup en vliegwiel. is vliegwiel iets in je carterkap(ik heb denk ik niet het gereedschap om die open te doen als dat zou moeten) merci
 
Het vliegwiel zit altijd achter een luchtrooster. Iets met horizontale strepen binnen een circelvorm.
Je hoeft niet altijd eerst kappen eraf te halen om te zien waar de draden voor het licht en de pickup vandaan komen.
kijk of je dichterbij wat hulp kan krijgen...
 
Ik snap het verhaal niet zo goed en wat precies het plan is, maar het volgende wil ik je meegeven.
Dat groene ding op de eerst foto is geen ecu maar lijkt op een speedconverter.
Deze speedconverter vertaalt de elektrische pulsen afkomstig van je speed-sensor naar ander signalen die naar je ecu gaan.
De speed-sensor vind je in je carterkap en deze meet de draaisnelheid van de koppelingsbel. (dus de snelheid van je achterwiel oftewel de snelheid waarmee de scooter rijdt.)
Ook zijn er scooters die geen speed-sensor hebben en hier wordt het signaal van de actuele snelheid gegenereerd door de snelheidsmeter die dit signaal wederom naar de speedconverter stuurt.

Maar even een vraagje tussendoor, gaat het hier over een brom-scooter (B-klasse brommer in Belgie) of een snor-scooter (A-klasse brommer in Belgie)?
 
Back
Top