TNT schokbreker (foto)

Status
Not open for further replies.

Gilera_Gsm.

Well-Known Member
Hoi,

Iemand die me wat kan vertellen over de kwaliteit van een TNT schokbreker? zijn ze hard/zacht, gaan ze rap lek?

grz

0118520516_hi.jpg


Het is er een voor senda die ik op mn gsm ga knikkeren want mn std veer is gebroken :|
 
Advertisement - register to remove this

het is gewoon een imitatie veer ,super slecht zal die niet zijn maar je mag er ook niet teveel van verwachten. of ze lek gaan licht meestal aan de eigenaar , goed schoonhouden van de schokbreker (o.a.) is belangrijk.

verder is het ook meestal de veer die slap word , niet de schokbreker die lek is , want de veer is voor de ingaande demping , het binnenwerk voor de uitgaande demping.

ook veel met 2 man erop en door alle gaten en kuilen heen rijden is slecht voor een schokbreker.

komt de lengte van deze veer wel overeen met die van gsm? en zijn de boutgaten wel van dezelfde maat? kijk dat ff goed na!
 
een gilere staat std al vrij laagh, en volgens mij is de std zelfs al langer dan die van een senda ? dus ziet het er wel een beetje debiel uit......

je kan toch ook gewoon een gilere veer kopen, ze zijn wel gewoon te koop hoor
 
Melf, de lengte komt overeen, deze is net een halve cm langer van hart tot hart dan mn std veer, die voor senda beginnen op easyparts vanaf 285 tot 320 mm, verschil in boutgaten valt wel wat aan te doen.

Bart, een std veer kost er 110 en deze 75 dan is de keuze snel gemaakt,he.
 
Ik heb hm derop geknikkerd maar damn wat zijn die dingen stug, als er een oliefant opzit veert het nog niet volgens mij.
Tnt_veer.jpg
 
dit is gewoon een schokbreker zonder mogelijkheden , dus je kunt er niks aan doen eigenlijk.

of je moet de schokbreker iets schuiner kunnen zetten ,mja , om daar nou het frame voor te verlassen ;)

beter zoek je een schokbreker die wel voor gsm is bedoelt of 1 die wel goed veert.
 
er zit toch zo'n moer boven de veer waarmee je die veer strakker kan zetten. kan die niet wat losser?
 
Last edited:
jawel die staat op de slapste stand , volgens mij zijn die veren gewoon std zo stug, het veert wel maar niet erg comfortabel iig niet zoals de std paoli veer
@ melf, dat verlassen maakt nie uit, er zit toch al een ophoogblokje tegen gelast:p net of die veer ruikt dat hij niet onder een senda zit, volgens mij verschilt de veerhoek van een senda2000 ook niet zoveel als bij een GSM :+
Ophoogblokje.jpg
 
toch nog even comentaar leveren.
hoe deze veer het doet met weggebruik heb ik geen idee van.
maar een vriend me heeft zo`n veer op zijn derbi senda gehad.
nu loopt hij wel is wat te spelen in het zand.
je kent het wel beetje spinnen klein schansje(geen meter hoog).

orgineel veer was na een tijdje lek maar dat kon ook wel zat er al 18.000 km onder. tnt veer gekocht 2 maanden later nog slechter als de orgineele veer lekken, dus niet meer goed veren.

zeg niet dat het door het zand komt.
want hij heeft nu weer een andere en geen problemen.
hij rijd op het moment met een conti veertje. mooi ding, alleen ja wel iets duurder, maar dan heb je ook kwaliteit die mee gaat.
 
veer

heey,

ik zoek een veer voor de derbi senda die lekker veert. dus als je er op gaat zitten dat hij al een stukje doorzakt. en dat je met een klein sprongetje merkt dat hij lekker veert.

hoe is die conti veer? die zijn verstelbaar? is hij er blij mee? de standaard veerweg is 180mm, word dat met die conti veer kleiner of groter?

ik hoop echt dat iemand kan helpen.

groeten philip
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top