dragsterlover
TTE Mooierd #221
Joh Dushi`s / members !
- De meeste members kennen me zo langzamer hand wel, zit al ongeveer 5/6 jaar op
het scooterforum.net.
Voor degene die me niet kennen, ik ben dus Servien Berensen 22 jaar jong
Forumnaam : Dragsterlover, Forum naam 5 jaar geleden aangemaakt omdat ik een Italjet Dragster had .(klimrek) Dus vandaar .
Me oude dragster :
Me oude citta :
The Speed Maxx Biatch Machine !
- Ik wil jullie meteen even bekennen dat dit mijn laatste project wordt.
Dus ook mijn laatste project page, dus ook mijn laatste sprintscooter dus ook me laatste Sbo Sprint Seizoen ! LOL :W
Ik draai al een aardig tijdje mee, en me doel was een Mooiboii scooter te bouwen ! En om een Frame racer te bouwen. Heb vorig jaar in verschillende bladen gestaan zoals (scootin/Street-tuner) enz. + Een Jaar lang Sbo gereden met The Speed Maxx Biatch Machine,
en toch nog tijden weten te klokken van 7.6 sec. Het was dus echt een blikkenvanger en dat was mijn doel ook .
Vorige project page is te bekijken via deze link :
http://forum.scooterforum.net/forum/f53/speed-maxx-biatch-machine-139996-new/
-Me laatste doel is dus aangebroken en dat is een frame-racer bouwen.
Zoals jullie op de onderste 2 foto`s zien wou ik dus met een Piaggo Zip gaan rijden, ik vond het frame van de Zip te zwaar en te lomp en vandaar dat de zip weer verkocht is .
Van me lieve Dushi Manta kreeg ik een mooi frame aangeboden namelijk yamaha Axis. Frame zag er nog vers uit en het leek mij wel wat. Frame is 3 jaar achter elkaar kampioen geweest van de Noordelijke friese brommersprints en heeft al een tijd van 7.1 sec neer gezet met 18 pk evo blok . (kale-man Nrg Look)
Toen ik het frame bij manta van zolder had geplukt ging ik meteen aan de slag. frame woog 10.5 kilo na aantal uren flex en slijp werkzaamheden hield ik een frame over van 4.5 kilo
-exl. voorvork
-exl. blokmontage beugels.
Ik wil het allemaal zo degelijk mogelijk maken, maar de afwerking staat zkr wel op mijn nummer 1. En dat was bij me vorige project ook te zien .
Mijn doel is natuurlijk ook om een degelijke en een lichte scooter te bouwen met een kneiter-hard blok eronder, maar dat zit wel goed :W
Ik denk dat de foto`s meer zeggen als mijn woorden dus kijk en geniet !!!!!!!
Motorische pretlijst :W
Blok en alles is getuned door Tommy / Robert / Renè TTE !
Ga dus niet vragen wat we eraan gedaan hebben kwa tunen en trucjes, want daar krijgen
jullie toch geen antwoord op.
Met andere woorden aankomend seizoen rij ik voor het TTE Team :W.
Al het laswerk / freeswerk en waar ik de scooter heb opgebouwd en in elkaar heb gesleuteld is mede mogelijk gemaakt bij Poltrail akkrum Bv : Piet en Hidde en Moi :*
Cilinder:Malossi MHR Speed 7T TTE tuned
Krukas: Malossi RHQ 80 mm
Krukaslagers:Malossi C4
Ontsteking:Malossi Digitronic race binnenrotor (gele banana)
Uitlaat: Yasuni C 21 black edition / JS op maat gemaakt de Fisrt one :*
Membraam:Malossi vl 14
Carb: Mikuni TMX 30/32 MM
Filter: Malossi E 13
Inlaat: TTE Tuned
Wig/spuit: TTE Tuned
Koppeling: Mhr 2005
Poulies : Malossi Overrange
Varioolini Evo
V-snaar; Polini Evo
Radiateur: Std van een Aerox.
Carters: TTE Tuned
Doelen :
- Top 5 halen in de Scooter-special
- Onder de 7 sec rijden.
- Het nodige aantal pk`s scoren (23 SAE).
- Lichte scooter bouwen.
- Een nette afwerking leveren.
- Veel ouwehoeren @ SBO sprints.
Genoeg gelult tijd voor de Picca`s :W
Axis Frampje + een Mint voorvelgje !
4.5 kilo frame, alleen het balhoofd moest nog ingekort worden.
Straalkast aangeschaft ideaal om netjes werk af te leveren.
Blokje aangeschaft (standaard) SD
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Mooiboi6.jpg[/ir]
Na aantal uurtjes straalwerk (bling bling shizzle denks)
TP carterdeksel 2007
TP Carterdeksel 2008 getuned/gepolijst enz. !
Zelf gemaakte voorvork, waar ik zeer tevreden mee ben.
Voorvork incl. stuurpen. totale gewicht 1800 gram. (makkelijk als je wat met ijzer kan)
Bridgestone batlexx achterband + fietsband voor mintvelg En 2 polini evo snaren !
Nieuwe gele bananna vonkjes.
Nieuwe AIM temp/toeren teller.
Nieuwe c21 brulpijp, we gaan testen wat er beste onder kan, maar met de c21 beginnen we.
De gloed nieuwe aanhanger, vorig jaar ook al te zien @ sbo sprints.
Carters getuned enz enz Elk onderdeel is bijna nieuw ! betere shizzle dus.
Mikuni 30 mm tmx. Beste jongen hihih.
Alles even netjes geborgd !
Epc stuurtje + clamp. en van alu wat gedraaid voor stuurpen.
Mega grote TTE tuning tankje incl. gespoten tank dopje hihih.
Framepje incl. stuur en voorvork.
Zoals jullie zien hebben we een hele mal gemaakt om te zorgen
dat we zeker weten dat alles in 1 lijn staat. En zoals jullie weten hou ik niet van
prutswerk. Wat ik veel zie hier op het forum
Stand van het blokje. Voorwiel en achterwiel staan tot op de MM nauwkeurig !
Blokje incl. de yasuni c 21. Het pijpje hangt tussen de 1.5 / 2 cm boven de grond !
Hoe het eruit komt te zien ! Blokje goed scheef waarvoor ? Dat weten wij wel :*
Bodyprotector in Da Pocket :W Ziet er zkr wel gaaf uit dus kom maar op met sbo 08 Part 2 !
Zoals jullie zien staat het op wielen (kwijl) Na heel wat beun uurtjes
En nog 1. Uitlaat 2 cm boven de grond . Houten plankje wordt me zadel hihiihi.
Ideale sprint houding, of ik het durf is punt 2 . Ding is echt ziekelijk laag
Hele zooitje in de hijstakel gehangen zoals jullie zien geeft de takel 35 KG aan exl. banden, tankje, radje. Dus zal rond de 40/43 KG gaan zitten dit Seizoen !!!! Dikke prima dus.
Frame klaar voor de Coater (zelfde als vorig jaar Oranje) Mijn kleur namelijk
Ook ga ik dit jaar met Orgi waterpomp rijden, oud gaar ding gekocht van mattie.
Meteen aan het stralen gegaan en wat hak en zaag werk verricht. Als eind resultaat komt er dit uit. Ook de buitentrommel van me Mint velg gespoten . I love spuiten .
Zelfde Radje als vorig seizoen komt erop, heb alleen een andere resovoirtje gekauft. En jah
weer gespoten .
Ook heb ik mijn oude dek kleedje weer gebruikt (Thnx lieve moeder van het erop zetten @ houten plankje) Incl.laagje schuim. Ook de onderkant netjes in kleur.
En nog 1 van de andere kant Nais :W
Aantal dingen geborgd . incl. splitpennen E.D
Frame terug van de Coater, Zeer strak werk geleverd en ziet er erg vetjes uit !
Voorvok is gegalvaniseerd kleur : goud. Ziet erg mooi uit bij daglicht.
Beugeltje gefixt voor mijn AIM teller. Makkelijk als je in sprinthouding zit/ligt .
Wat stickers besteld Bij Inne. Ziet er tof uit. Kleuren : zilver en Goud. En
nieuwe soort hitteband eromheen geklapt .
Zoals jullie zien is het blokje terug van Tom ! Blok loopt super fijn . 24.3 heeft ie
al aangetikt ! Grafiek niet nodig .
Eindelijk kan het opbouw proces beginnen, maar dat werd ook tijd. Want had het wel een beetje gehad. Had echt nooit verwacht dat het zoveel werk allemaal was. Nog meer tijd als de Biatch. Maargoed dat is de Hobby .
Ben zelf wel tevreden, vind het er zkr wel tof uit zien hihih. Goed klein en laag en licht .
Voorvork ook gemonteerd ! Werkt allemaal prima, draait soepel enz. enz.
Voorvelg gemonteerd, radje gemonteerd enz. Of terwijl op deze 3 picca`s is de scooter start
klaar. Alleen de achtervelg ontbreekt nog en de uitlaat.
Alles werkt . Gas / vonkt / remmerij / stuur shizzle enz enz. Stickers ook al erop geplakt.
Als ik de achtervelg binnen heb, dan ga ik eerst een paar test ritjes maken
op de openbareweg !
Hoop echt dat de scooter niet gaat trillen en dat hij te berijden is. Is dat goed ! Dan gaan de velgen direct naar de spuiter en is hij klaar voor 13 april :W.
Velg eindelijk terug ! En vindt ze zeer vet geworden. Best netjes gedaan met mijn cnc frees handjes .
Velgen terug van de spuiter 1 dag voor Meppel ! ben erg blij met het eind resultaat, vindt het parelmoer kleurtje erg vetjes geworden :W.
Home-made standaard ook in de parelmoer kleur !
Na een +/- een half jaar beunen is er dit als eind resultaat uit gekomen !!!!!! Ben er zelf erg tevreden mee, en de scooter is helemaal naar mijn wens gebouwd. Zo had ik het een half jaar geleden ook in mijn koppie. Ben er erg trots op.
1e sprint Meppel 13 april !
Vond het een rare sprint ! Het was gewoon tè druk dus heb maar 2 x kunnen rijden ! waarvan 1x een valse start. En de andere x een 7.4 met een halve sec reactie ! Ben dus totaal niet tevreden. Want 32ste worden is niet tof. Maar daar gaat verandering in komen .
heerlijke shizzle .
Update 10-06-2008 The TTE Mooiboi Machine 2008 !
Zo weer even een update van mijn kant !
Na de eerste sprint van het seizoen (Meppel) is er weer heel wat gebeurd aan het Beestje.
Het blok is weer compleet uit elkaar gegaan. Genoeg leuke ideetjes weer uitvoerd zoals op foto`s te zien ! Nieuwe Onderdelen enz enz.
Na een aantal testruns kwam er een 24.6 PK uit rollen Met een toerental van 14100/14200 !
Bij de 15 km/u boven de 20 pk, wel netjes dus. Grafiek moet ik nog Krijgen van Tom !
Alles weer in elkaar gezet tijd om het beestje te testen denks :~. Ben vòòr de x-days en vòòr Sluiskil dus een hele zondag aan het testen geweest bij Tom/Robert. Dat was dus wel verstandig einde van de middag kon ik uit stationair-stand Volgas weg 8) Dikke prima dus :W.
Picca`s Go-Fast Day`s ! Was echt een gruwelijke dag :love: !
Snelste tijd van de dag gereden :W 8) :love:
Tegen een Subaru 340 pk :! ( Won hem makkelijk) :W
Even Burnen naast de Subaru.
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Go-Fast%203.jpg[/ir]
1 hand burnen denks :W
(kan deze foto`s helaas niet opslaan) Maar wel een linkje :
http://rides.webshots.com/photo/2412982710103606271wfFuiX
Burnen met de duim omhoog ! Was wel gruwelijk vet in 1 keer een tig aantal flitsen voor me neus:~
Sluiskil !
Heerlijk gebrand die dag, stuk of 20 keer ofzo.
Mooi mijn reactie kunnen testen, en de machine natuurlijk. Kreeg hem niet lekker afgesteld bleef 14600 draaien :X. Steeds zwaarder in rollen en kreeg hem in 1 keer op 14100/14200 dikke prima dus :W.
Baan was 125 meter en reed met een eindsnelheid van 117 km/u over de finisch.
Al met al toch nog de sneltste tijd van de dag gereden en uiterraard een bekertje mee naar huis genomen :winner: :winner:.
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Sluiskil%201.jpg[/ir]
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Sluiskil%202.jpg[/ir]
Update 10-07-08 The TTE Mooiboi Machine !
Hier weer even een klein updatje van mijn kant i.v.m wat foto`s van Kloosterzande.
Zoetemeer wil ik het maar niet over hebben, omdat ik daar met 20/21 pk rond reed, dik balen maarjah daar kom je later achter .
Kloosterzande !
Na een lange reis vanuit het hoge noorden/assen kwamen we zaterdagaaf rond 22:00 aan @ Kloosterzand. (TTE Mooiboi``s) .
Het was meteen al gezellig met de Crew en met Marco Xsh e.d. Na flink wat ouwehoeren en een liter malibu was het eindelijk bedtijd voor ons (3:00) :Z.
s`ochtens rond 7en werden wij uit ons nest geroepen door Kenny. Goed verrot en brak en ook nog een koppijn erbij .
Maargoed dat mocht de dag niet verpesten -:-.
Zondag was een geslaagd sprint dagje, Machine liep wel lekker en de reacties waren ook niet slecht van mijzelf.Zuiger was goed versleten
en het snaartje ook.
Ik wou zò graag onder de zeven maar dat is niet gelukt. Reed namelijk 7 Rond +ralf+ Goed voor de Omloop dus !
Machine begon steeds lekkerder te lopen kreeg ik het vermoedden na enig afstelwerk. Alleen verneukte ik het in de Omloop. Trok een streep van 10 meter (slingerend) dus uiteindelijk 6 of 7e geworden.
Dikke prima dus -:-.
Tijd voor wat Picca``s *D :
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Kloosterzande%206.jpg[/ir]
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Kloosterzande%207.jpg[/ir]
Update 18-09-2008 The TTE Mooiboi Machine 2008 ! -:-
Weer even een update van mij kant ! Laatste update was kloosterzande meende ik.
Ik kan wel een heel verhaal gaan lullen over hoe en wat, maar het is heel simpel. De scooter liep heel constant ! Reed op elke sprint rond de 7 sec Rond. Op Nijmegen eindelijk eens onder de 7 sec gereden ! Een 6.98. We hebben echt het hele blok open gegooid, dingen opgemeten, verschillende onderdelen vervangen. Verschillende zuigers getest. Of terwijl heel wat testbank-ritjes gemaakt maar zonder enig suc6.Het oude vermogen van 24.4 wou maar niet terug komen.
Zoals afgelopen zondag (Eindhoven)ging het zkr wel goed. De scoot bouwde enorm hard op en boekte gewoon weeli`s :love:.
De meeste scoots knalde ik er in het begin allemaal uit maar op 3/4 van de baan kwamen ze eng dichtbij.
Einde van de dag toch nog een paar dingen veranderd en dat had suc6. Alleen nu waren mijn reactie tijden super slecht .
(0.24 reactie met een tijd van 7.03) Er zat dus meer in :!
Genoeg gebabbeld, Foto`s van de afgelopen sprints !
Hengelo
Nijmegen
Meppel
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Meppel%202-11.jpg[/ir]
Eindhoven
Verder heb ik mijn doelen zeker bereikt met deze machine !
Meer als 22 PK - uiteindelijk 24.5 gescoord.
Onder de 7en sec rijden op een sbo sprint - Gedaan @ Nijmegen.
In de Top beëindigen - Gedaan 8e of de 9e plek :# !
Alvast Thnx
P.S Scooter zal in seizoen 2009 terug te vinden zijn. Project gaat eerst close en gaat volgend seizoen maby wel weer open.
In ieder geval hij staat in The Hall Of Fame :love:
Bedankt voor jullie reactie`s / belangstelling enz. :love:
Greets Servièn
- De meeste members kennen me zo langzamer hand wel, zit al ongeveer 5/6 jaar op
het scooterforum.net.
Voor degene die me niet kennen, ik ben dus Servien Berensen 22 jaar jong
Forumnaam : Dragsterlover, Forum naam 5 jaar geleden aangemaakt omdat ik een Italjet Dragster had .(klimrek) Dus vandaar .
Me oude dragster :
Me oude citta :
The Speed Maxx Biatch Machine !
- Ik wil jullie meteen even bekennen dat dit mijn laatste project wordt.
Dus ook mijn laatste project page, dus ook mijn laatste sprintscooter dus ook me laatste Sbo Sprint Seizoen ! LOL :W
Ik draai al een aardig tijdje mee, en me doel was een Mooiboii scooter te bouwen ! En om een Frame racer te bouwen. Heb vorig jaar in verschillende bladen gestaan zoals (scootin/Street-tuner) enz. + Een Jaar lang Sbo gereden met The Speed Maxx Biatch Machine,
en toch nog tijden weten te klokken van 7.6 sec. Het was dus echt een blikkenvanger en dat was mijn doel ook .
Vorige project page is te bekijken via deze link :
http://forum.scooterforum.net/forum/f53/speed-maxx-biatch-machine-139996-new/
-Me laatste doel is dus aangebroken en dat is een frame-racer bouwen.
Zoals jullie op de onderste 2 foto`s zien wou ik dus met een Piaggo Zip gaan rijden, ik vond het frame van de Zip te zwaar en te lomp en vandaar dat de zip weer verkocht is .
Van me lieve Dushi Manta kreeg ik een mooi frame aangeboden namelijk yamaha Axis. Frame zag er nog vers uit en het leek mij wel wat. Frame is 3 jaar achter elkaar kampioen geweest van de Noordelijke friese brommersprints en heeft al een tijd van 7.1 sec neer gezet met 18 pk evo blok . (kale-man Nrg Look)
Toen ik het frame bij manta van zolder had geplukt ging ik meteen aan de slag. frame woog 10.5 kilo na aantal uren flex en slijp werkzaamheden hield ik een frame over van 4.5 kilo
-exl. voorvork
-exl. blokmontage beugels.
Ik wil het allemaal zo degelijk mogelijk maken, maar de afwerking staat zkr wel op mijn nummer 1. En dat was bij me vorige project ook te zien .
Mijn doel is natuurlijk ook om een degelijke en een lichte scooter te bouwen met een kneiter-hard blok eronder, maar dat zit wel goed :W
Ik denk dat de foto`s meer zeggen als mijn woorden dus kijk en geniet !!!!!!!
Motorische pretlijst :W
Blok en alles is getuned door Tommy / Robert / Renè TTE !
Ga dus niet vragen wat we eraan gedaan hebben kwa tunen en trucjes, want daar krijgen
jullie toch geen antwoord op.
Met andere woorden aankomend seizoen rij ik voor het TTE Team :W.
Al het laswerk / freeswerk en waar ik de scooter heb opgebouwd en in elkaar heb gesleuteld is mede mogelijk gemaakt bij Poltrail akkrum Bv : Piet en Hidde en Moi :*
Cilinder:Malossi MHR Speed 7T TTE tuned
Krukas: Malossi RHQ 80 mm
Krukaslagers:Malossi C4
Ontsteking:Malossi Digitronic race binnenrotor (gele banana)
Uitlaat: Yasuni C 21 black edition / JS op maat gemaakt de Fisrt one :*
Membraam:Malossi vl 14
Carb: Mikuni TMX 30/32 MM
Filter: Malossi E 13
Inlaat: TTE Tuned
Wig/spuit: TTE Tuned
Koppeling: Mhr 2005
Poulies : Malossi Overrange
Varioolini Evo
V-snaar; Polini Evo
Radiateur: Std van een Aerox.
Carters: TTE Tuned
Doelen :
- Top 5 halen in de Scooter-special
- Onder de 7 sec rijden.
- Het nodige aantal pk`s scoren (23 SAE).
- Lichte scooter bouwen.
- Een nette afwerking leveren.
- Veel ouwehoeren @ SBO sprints.
Genoeg gelult tijd voor de Picca`s :W
Axis Frampje + een Mint voorvelgje !
4.5 kilo frame, alleen het balhoofd moest nog ingekort worden.
Straalkast aangeschaft ideaal om netjes werk af te leveren.
Blokje aangeschaft (standaard) SD
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Mooiboi6.jpg[/ir]
Na aantal uurtjes straalwerk (bling bling shizzle denks)
TP carterdeksel 2007
TP Carterdeksel 2008 getuned/gepolijst enz. !
Zelf gemaakte voorvork, waar ik zeer tevreden mee ben.
Voorvork incl. stuurpen. totale gewicht 1800 gram. (makkelijk als je wat met ijzer kan)
Bridgestone batlexx achterband + fietsband voor mintvelg En 2 polini evo snaren !
Nieuwe gele bananna vonkjes.
Nieuwe AIM temp/toeren teller.
Nieuwe c21 brulpijp, we gaan testen wat er beste onder kan, maar met de c21 beginnen we.
De gloed nieuwe aanhanger, vorig jaar ook al te zien @ sbo sprints.
Carters getuned enz enz Elk onderdeel is bijna nieuw ! betere shizzle dus.
Mikuni 30 mm tmx. Beste jongen hihih.
Alles even netjes geborgd !
Epc stuurtje + clamp. en van alu wat gedraaid voor stuurpen.
Mega grote TTE tuning tankje incl. gespoten tank dopje hihih.
Framepje incl. stuur en voorvork.
Zoals jullie zien hebben we een hele mal gemaakt om te zorgen
dat we zeker weten dat alles in 1 lijn staat. En zoals jullie weten hou ik niet van
prutswerk. Wat ik veel zie hier op het forum
Stand van het blokje. Voorwiel en achterwiel staan tot op de MM nauwkeurig !
Blokje incl. de yasuni c 21. Het pijpje hangt tussen de 1.5 / 2 cm boven de grond !
Hoe het eruit komt te zien ! Blokje goed scheef waarvoor ? Dat weten wij wel :*
Bodyprotector in Da Pocket :W Ziet er zkr wel gaaf uit dus kom maar op met sbo 08 Part 2 !
Zoals jullie zien staat het op wielen (kwijl) Na heel wat beun uurtjes
En nog 1. Uitlaat 2 cm boven de grond . Houten plankje wordt me zadel hihiihi.
Ideale sprint houding, of ik het durf is punt 2 . Ding is echt ziekelijk laag
Hele zooitje in de hijstakel gehangen zoals jullie zien geeft de takel 35 KG aan exl. banden, tankje, radje. Dus zal rond de 40/43 KG gaan zitten dit Seizoen !!!! Dikke prima dus.
Frame klaar voor de Coater (zelfde als vorig jaar Oranje) Mijn kleur namelijk
Ook ga ik dit jaar met Orgi waterpomp rijden, oud gaar ding gekocht van mattie.
Meteen aan het stralen gegaan en wat hak en zaag werk verricht. Als eind resultaat komt er dit uit. Ook de buitentrommel van me Mint velg gespoten . I love spuiten .
Zelfde Radje als vorig seizoen komt erop, heb alleen een andere resovoirtje gekauft. En jah
weer gespoten .
Ook heb ik mijn oude dek kleedje weer gebruikt (Thnx lieve moeder van het erop zetten @ houten plankje) Incl.laagje schuim. Ook de onderkant netjes in kleur.
En nog 1 van de andere kant Nais :W
Aantal dingen geborgd . incl. splitpennen E.D
Frame terug van de Coater, Zeer strak werk geleverd en ziet er erg vetjes uit !
Voorvok is gegalvaniseerd kleur : goud. Ziet erg mooi uit bij daglicht.
Beugeltje gefixt voor mijn AIM teller. Makkelijk als je in sprinthouding zit/ligt .
Wat stickers besteld Bij Inne. Ziet er tof uit. Kleuren : zilver en Goud. En
nieuwe soort hitteband eromheen geklapt .
Zoals jullie zien is het blokje terug van Tom ! Blok loopt super fijn . 24.3 heeft ie
al aangetikt ! Grafiek niet nodig .
Eindelijk kan het opbouw proces beginnen, maar dat werd ook tijd. Want had het wel een beetje gehad. Had echt nooit verwacht dat het zoveel werk allemaal was. Nog meer tijd als de Biatch. Maargoed dat is de Hobby .
Ben zelf wel tevreden, vind het er zkr wel tof uit zien hihih. Goed klein en laag en licht .
Voorvork ook gemonteerd ! Werkt allemaal prima, draait soepel enz. enz.
Voorvelg gemonteerd, radje gemonteerd enz. Of terwijl op deze 3 picca`s is de scooter start
klaar. Alleen de achtervelg ontbreekt nog en de uitlaat.
Alles werkt . Gas / vonkt / remmerij / stuur shizzle enz enz. Stickers ook al erop geplakt.
Als ik de achtervelg binnen heb, dan ga ik eerst een paar test ritjes maken
op de openbareweg !
Hoop echt dat de scooter niet gaat trillen en dat hij te berijden is. Is dat goed ! Dan gaan de velgen direct naar de spuiter en is hij klaar voor 13 april :W.
Velg eindelijk terug ! En vindt ze zeer vet geworden. Best netjes gedaan met mijn cnc frees handjes .
Velgen terug van de spuiter 1 dag voor Meppel ! ben erg blij met het eind resultaat, vindt het parelmoer kleurtje erg vetjes geworden :W.
Home-made standaard ook in de parelmoer kleur !
Na een +/- een half jaar beunen is er dit als eind resultaat uit gekomen !!!!!! Ben er zelf erg tevreden mee, en de scooter is helemaal naar mijn wens gebouwd. Zo had ik het een half jaar geleden ook in mijn koppie. Ben er erg trots op.
1e sprint Meppel 13 april !
Vond het een rare sprint ! Het was gewoon tè druk dus heb maar 2 x kunnen rijden ! waarvan 1x een valse start. En de andere x een 7.4 met een halve sec reactie ! Ben dus totaal niet tevreden. Want 32ste worden is niet tof. Maar daar gaat verandering in komen .
heerlijke shizzle .
Update 10-06-2008 The TTE Mooiboi Machine 2008 !
Zo weer even een update van mijn kant !
Na de eerste sprint van het seizoen (Meppel) is er weer heel wat gebeurd aan het Beestje.
Het blok is weer compleet uit elkaar gegaan. Genoeg leuke ideetjes weer uitvoerd zoals op foto`s te zien ! Nieuwe Onderdelen enz enz.
Na een aantal testruns kwam er een 24.6 PK uit rollen Met een toerental van 14100/14200 !
Bij de 15 km/u boven de 20 pk, wel netjes dus. Grafiek moet ik nog Krijgen van Tom !
Alles weer in elkaar gezet tijd om het beestje te testen denks :~. Ben vòòr de x-days en vòòr Sluiskil dus een hele zondag aan het testen geweest bij Tom/Robert. Dat was dus wel verstandig einde van de middag kon ik uit stationair-stand Volgas weg 8) Dikke prima dus :W.
Picca`s Go-Fast Day`s ! Was echt een gruwelijke dag :love: !
Snelste tijd van de dag gereden :W 8) :love:
Tegen een Subaru 340 pk :! ( Won hem makkelijk) :W
Even Burnen naast de Subaru.
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Go-Fast%203.jpg[/ir]
1 hand burnen denks :W
(kan deze foto`s helaas niet opslaan) Maar wel een linkje :
http://rides.webshots.com/photo/2412982710103606271wfFuiX
Burnen met de duim omhoog ! Was wel gruwelijk vet in 1 keer een tig aantal flitsen voor me neus:~
Sluiskil !
Heerlijk gebrand die dag, stuk of 20 keer ofzo.
Mooi mijn reactie kunnen testen, en de machine natuurlijk. Kreeg hem niet lekker afgesteld bleef 14600 draaien :X. Steeds zwaarder in rollen en kreeg hem in 1 keer op 14100/14200 dikke prima dus :W.
Baan was 125 meter en reed met een eindsnelheid van 117 km/u over de finisch.
Al met al toch nog de sneltste tijd van de dag gereden en uiterraard een bekertje mee naar huis genomen :winner: :winner:.
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Sluiskil%201.jpg[/ir]
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Sluiskil%202.jpg[/ir]
Update 10-07-08 The TTE Mooiboi Machine !
Hier weer even een klein updatje van mijn kant i.v.m wat foto`s van Kloosterzande.
Zoetemeer wil ik het maar niet over hebben, omdat ik daar met 20/21 pk rond reed, dik balen maarjah daar kom je later achter .
Kloosterzande !
Na een lange reis vanuit het hoge noorden/assen kwamen we zaterdagaaf rond 22:00 aan @ Kloosterzand. (TTE Mooiboi``s) .
Het was meteen al gezellig met de Crew en met Marco Xsh e.d. Na flink wat ouwehoeren en een liter malibu was het eindelijk bedtijd voor ons (3:00) :Z.
s`ochtens rond 7en werden wij uit ons nest geroepen door Kenny. Goed verrot en brak en ook nog een koppijn erbij .
Maargoed dat mocht de dag niet verpesten -:-.
Zondag was een geslaagd sprint dagje, Machine liep wel lekker en de reacties waren ook niet slecht van mijzelf.Zuiger was goed versleten
en het snaartje ook.
Ik wou zò graag onder de zeven maar dat is niet gelukt. Reed namelijk 7 Rond +ralf+ Goed voor de Omloop dus !
Machine begon steeds lekkerder te lopen kreeg ik het vermoedden na enig afstelwerk. Alleen verneukte ik het in de Omloop. Trok een streep van 10 meter (slingerend) dus uiteindelijk 6 of 7e geworden.
Dikke prima dus -:-.
Tijd voor wat Picca``s *D :
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Kloosterzande%206.jpg[/ir]
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Kloosterzande%207.jpg[/ir]
Update 18-09-2008 The TTE Mooiboi Machine 2008 ! -:-
Weer even een update van mij kant ! Laatste update was kloosterzande meende ik.
Ik kan wel een heel verhaal gaan lullen over hoe en wat, maar het is heel simpel. De scooter liep heel constant ! Reed op elke sprint rond de 7 sec Rond. Op Nijmegen eindelijk eens onder de 7 sec gereden ! Een 6.98. We hebben echt het hele blok open gegooid, dingen opgemeten, verschillende onderdelen vervangen. Verschillende zuigers getest. Of terwijl heel wat testbank-ritjes gemaakt maar zonder enig suc6.Het oude vermogen van 24.4 wou maar niet terug komen.
Zoals afgelopen zondag (Eindhoven)ging het zkr wel goed. De scoot bouwde enorm hard op en boekte gewoon weeli`s :love:.
De meeste scoots knalde ik er in het begin allemaal uit maar op 3/4 van de baan kwamen ze eng dichtbij.
Einde van de dag toch nog een paar dingen veranderd en dat had suc6. Alleen nu waren mijn reactie tijden super slecht .
(0.24 reactie met een tijd van 7.03) Er zat dus meer in :!
Genoeg gebabbeld, Foto`s van de afgelopen sprints !
Hengelo
Nijmegen
Meppel
[ir]http://www.erwinmanten.nl/servi/Meppel%202-11.jpg[/ir]
Eindhoven
Verder heb ik mijn doelen zeker bereikt met deze machine !
Meer als 22 PK - uiteindelijk 24.5 gescoord.
Onder de 7en sec rijden op een sbo sprint - Gedaan @ Nijmegen.
In de Top beëindigen - Gedaan 8e of de 9e plek :# !
Alvast Thnx
P.S Scooter zal in seizoen 2009 terug te vinden zijn. Project gaat eerst close en gaat volgend seizoen maby wel weer open.
In ieder geval hij staat in The Hall Of Fame :love:
Bedankt voor jullie reactie`s / belangstelling enz. :love:
Greets Servièn
Last edited: