tandwielen tzr

mr yamaha tzr50

Well-Known Member
vraagje welke tandwiel verhouding zit er onder een tzr

en hoe moet je oke weer die verhouding veranderen als je sneller wilt op trekken

en wat voor ketting moet er onder en wat raden julie aan

thx
 
Advertisement - register to remove this

Je kan je voortandwiel/achter toch even tellen?

Je zal voor kleiner moeten en achter groter, net als op je fiets wil je sneller optrekken. Vaak het meeste effect door een kleiner voortandwiel te nemen. Ik zou gewoon een standaard ketting gebruiken, regelmatig smeren en netjes op spanning houden.
 
mja, ga je een tandwiel zomaar veranderen zal je niet perse meer trekken , bovendien kom je dan bovenin weer te zitten met je toerental.

je moet de brommer zo afstellen dat ie in alle versnellingen netjes op zijn toeren komt, dus niet teveel en niet te weinig.
 
moet je nagaan dat ik soms weken bezig ben met iets klaarmaken , wat als ik dan net zo ongeduldig was als jou ? dan moest ik toch al helemaal gek worden ?

doe gewoon eens rustig , komt allemaal vanzelf wel , je opfokken heeft nergens nut voor , en er is nog tijd in de wereld zat , dus je kunt nog wel duizenden uitlaten testen als je wilt..

geduld...
 
heb me uitlaat nu ma het uirlaat mondje past niet op me cil. :mad: ze hebben me het vekkerde uitlaat mondje gegeven volgens mij die van een yasuni r3|(

ik hoop dat ze me het goede mondje sturen binnekort ma wat kan ik doen als ze dat nie doen
 
wel de goeie uitlaat besteld voor het goeie type?

en wat voor mondje is het? niet ipv de 25mm versie de 28mm versie besteld oid?
 
Als je mondje van je uitlaat te klein is kun je een bus in je cilinder doen,
Dit word wel vaker gedaan omdat dit probleem vaker voorkomt.
 
het zou eerder zo zijn dat de cilinder te klein is , 28mm is namelijk voor oude types RSsen e.d. , de nieuwere am6 blokken hebben allen 25mm std.
 
melf je hebt gelijk hoor9||6 het is dus 28mm en ik heb dus een nieuwe tzr 08 dus die heeft dus 25mm|( maar valt er meschien iets zelf aan te doen
 
daar zijn wel busjes voor te koop als het goed is , mja , waar heb je de uitlaat vandaan? mischien valt ie wel weer te ruilen.
 
hey allemaal,

ik heb n tzr met yasuni hmr2 eronder,
loopt prima(Y) ong 70 met begr. in cdi en 85/90 zonder.

tandwiel verhouding is als t goed is (in ieder geval bij model 2007) 13/62
en k zou niks veranderen om harder op te trekken;) dat gaat vanzelf al stuk beter door de yasuni, ik ga zelf zelfs morge n groter voortandwiel halen zodat hij niet als ie 85 rijd al op 12000 toeren zit:p...

dus eerst uitlaat eronder en afstellen en dan nog eens rustig nadenken over je tandwielen!

trouwens, dat verhaal van de uitlaat die niet past had ik ook!:p
echt te kut, maarjah dealer had nog busje liggen dus ik kon meteen knallen:p
(ik had busje van 24mm niet 25??)
succes!
rolff
 
Back
Top