Sym symphony alarm overgevoelig

symmie

Active Member
Weet iemand of de gevoeligheid van het alarm van een sym symphony euro 4 is in te stellen?
Ik heb hem nog niet zo lang en merk sinds gisteren (wat harder wind) dat het alarm spontaan afgaat.
Misschien weet iemand waar het alarm is gemonteerd, tenminste ik ga er vanuit dat het standaard op de scooter zit maar misschien is dat niet zo.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Normaal zit er een potmeter op waarmee je de gevoeligheid kan afstellen.
Heb je dit niet, dan zou ik iets van schuimrubber onder het alarm plakken zodat deze minder trillingen registreert.
 
Bedankt voor je reactie en tips.
Ik ga kijken of ik het alarm ergens kan vinden op de scooter.
Meestal achter de voorkap waar de verlichting zit .
Maar een origineel Sym alarm zal het niet zijn .
Ik heb een Runner met een Piaggio alarm , echter is het Gemini , wat perfekt werkt , zit speciaal kabelboompje bij Plug en play , er zijn alleen 2 losse draden die aan de knipperlicht gesoldeert moeten worden , dus verder nix knippen / onderbreken.
.
 
Last edited:
Dan denk ik dat ik iets verkeerd heb gedaan.
Ik heb alleen het alarm ingeschakeld en niet de scooter op stuurslot gedaan maar stuur gewoon recht gelaten. Dus als het alarmkastje bij de verlichting zit en het stuur door de harde wind iets beweegt.......tja dan werkt het alarm perfect :blush:

Top, bedankt
 
@Brute-Force Ik heb de link van jouw aangeklikt en als ik kijk naar de afstandbediening dan heb ik een Patrol Line Senty 4 Alarm. Ik heb meteen de documentatie kunnen downloaden, nu nog de speciale code achterhalen (als het niet meer fabriekscode is) en ik kan een en ander veranderen en instellen als dat nodig is.

 
Back
Top