stotteren speedfight

ApriliaSRwww

Well-Known Member
Hallo, als ik mijn scooter sochtends start rijdt hij goed maar rookt hij als een gek tot dat hij echt prima warm is. en na 5 km rijden stottert hij volgas na het rijden.. hoe kan dit?:S
 
Advertisement - register to remove this

Njah ik heb ook een SF , en die van mij rookt en stottert ook een beetje hoor. Is normaal bij een ac ofzo als je ac hebt :p. Maar hij rookt niet als een gek. Kan immers door de olie komen. Ik kocht eerst olie voor 5 euro , toen rookte hij veel meer en nou koop ik die van 10 euro en dat scheelt heel wat rook. Dat is iig wat ik heb gezien.

Maar hij hoort ook niet lang te stotteren geloof ik , 20 sec max ofzo. Mijne stottert als ie koud is ong 10 sec
 
veekaa said:
het begin is de choke... en dat em langer dan een minuut zou choken... dan moet je toch wel eens naar de kleur van je bougie kijken. je weet de kleurcodes wel zeker?..
de electrodekop is bruin de rest om de kleur van het metaal.. ik heb een watergekoeld blok en elektrische choke/
 
Ik heb ook een speedfight maar dat ze erg roken is bekend dat is een kwaal van peugeot omdat se vergeleken bij bv. mina. of pia. scooters erg veel olie "verbruiken".

En wat betreft de choke daar heeft naar mijn weten peugeot ook vaker last mij dat hij er wat langer op blijft "hangen" dat heb ik mijn speedfight en een kamaraad van mij met zen speedfight en men vader heeft dat ook met zijn ludix!!!

Dus als ik jou was zou ik me niet al teveel zorgen maken!

Grtzz Timo
 
je kunt even proberen de carburateur los te halen en ALLE sproeiers goed doorblazen met lucht , als een carburateur van Peugeot vuil is gaat ie soms ook stotteren.

verder kun je nog even de bougie eruit pakken en eventueel vernieuwen
 
melf #50 said:
je kunt even proberen de carburateur los te halen en ALLE sproeiers goed doorblazen met lucht , als een carburateur van Peugeot vuil is gaat ie soms ook stotteren.

verder kun je nog even de bougie eruit pakken en eventueel vernieuwen



Zou het ook aan de bougie kunnen liggen?
 
Ja het zou ook een defect bougie kunnen zijn, of een bougie kabel, bobine wellicht, en eventueel de stator.

De grootste kans licht het aan goedkopere prutolie, dat is echt rotzooi ik heb dat zelf ook geweten het verbrand heel slecht, daarnaast veel rook en drap in je cilinder en uitlaat.
Om de 8000km is het wel aangeraden om een nieuwe bougie te monteren.
De bougiedop kan ook slecht op de bougie kabel zitten en maakt dan slecht contact.
Bougiekabel kan ook slecht in de bobine zitten..
Onsteking kan ook kaduk zijn. Dat hij bijvoorbeeld zwak vonkt.
Zou toch eerst even naar de vonk kijken om door de bougie in de dop tegen de cilinder te houden en dan te kicken.
 
MinaRallyLC said:
Ja het zou ook een defect bougie kunnen zijn, of een bougie kabel, bobine wellicht, en eventueel de stator.

De grootste kans licht het aan goedkopere prutolie, dat is echt rotzooi ik heb dat zelf ook geweten het verbrand heel slecht, daarnaast veel rook en drap in je cilinder en uitlaat.
Om de 8000km is het wel aangeraden om een nieuwe bougie te monteren.
De bougiedop kan ook slecht op de bougie kabel zitten en maakt dan slecht contact.
Bougiekabel kan ook slecht in de bobine zitten..
Onsteking kan ook kaduk zijn. Dat hij bijvoorbeeld zwak vonkt.
Zou toch eerst even naar de vonk kijken om door de bougie in de dop tegen de cilinder te houden en dan te kicken.


Bedankt voor je info. Ik reedt laatst ook en toen stotterde hij ook heel erg en toen gloeide de uitlaat helemaal orange.. zo heet.. liet ik hem afkoelen en toen reedt hij weer goed
 
Back
Top