sterkte drukveer

Rud '86

Steelo Runner
kan iemand me vertellen welke sterkte de volgende drukveren hebben:
malossi blauw
malossi geel
malossi rood => 30% volgens mij
polini blauw
 
Advertisement - register to remove this

heb net ff bij scootparts gekeken, staan ook een paar, maar % klopt niet echt
er staat:
polini evo blauw 30%
Malossi racing blauw 106 %
Malossi racing groen +60%
en bij malossi geel staat versterkt
en bij malossi rood extra versterkt

maar hoe kan die blauwe polini maar 30 % zijn en die zit op setup van mijn broer:
__________________
Carter's Tuned - Polini EVO 5 70cc Tuned - polini EVO 6 70cc uitlaat - HPI Onsteking - Mikuni 24mm Vlakshuif - Malossi Filter - Malossi 25mm recht spruitstuk - Malossi vl11 membraan - Polini EVO 5 Vario - Polini Speeddrive - Polini EVO S-naar - Malossi Delta Koppeling - Malossi Prim vertand 13/44 - hebo Krukas.


dus weet niet welke ik ongeveer nodig heb voor mijn setup, :
hebo ng stage 3 tuned
yasuni c16
21mm dell. met malossi powerfilter
evo5 vario
hebo verstelbare koppeling
vl11 membraan, carbonne kleppen.

de ene zegt malossi rood, andere blauw.:
 
heb deze maand de helft van mijn setup gekocht, en ben nu aardig blut (zeg maar, helemaal blut)
en om heletijd verschillende drukveren, rollen etc te kopen heb ik nu het geld niet voor, en tot volgende maand w8en duurt te lang, dus heb ff richtlijn nodig. kan ik hem daarmee inrijden, en daarna verder afstellen, (dan ist al volgende maand en heb ik weer $$)
 
ja maar als ik die rode erin heb, hoe weet ik of die te sterk of te slap is. als ie te slap is slipt de koppeling toch?. en als de drukveer te sterk is? maakt ie toch te weinig toeren, maar dan kan da ook te zware rolletjes zijn.
hoe weet ik dan of het een te strakke drukveer is of te zware rolletjes?
 
je moet er vanuit gaan dat een drukveer altijd zo slap mogelijk moet zijn. Je merkt wanneer je drukveer TE slap is door te kijken of je scooter bij gasloslaten en weer gasgeven gelijk weer goed oppakt. Maakt hij bij het oppakken veel minder toeren, dan is de kans groot dat je een sterkere drukveer moet. Dit herhaal je net zo lang tot je de juiste slapste drukveer te pakken hebt.

Je koppeling gaat niet slippen door een te slappe drukveer, je scooter rijdt er hooguit iets minder door. Een sterke drukveer zorgt voor meer toeren maar tevens ook vermogensverlies. Een slappe drukveer veroorzaakt echter slechte hernemingen als je gas loslaat. Het is dus zaak de juiste drukveer te vinden, werk altijd van slap naar sterk.

Maar wat ik niet snap, je hebt een redelijke setup, je broer een nog betere en je weer niet wat een drukveer precies doet en je broer kan je dat ook niet vertellen?:rolleyes:
 
Voor als mensen het nog nodig hebben.

Malossi drukveren:

Van sterk naar slap: Wit 7%, geel 15%, rood 30%, groen 60%, paars 60% en blauw 106%.

Polini drukveren:

Van sterk naar slap: Blank 20%, groen 35%, geel 50% en blauw 100%.

Bron: M2 trading
 
Last edited:
Back
Top