Hopelooseuro5

New Member
Ik heb een Gts sirocco EFI euro 5 4t B klasse (is dus 50kmph).

Nu rijd die maar 30 kmph dus na opzoek werk ben ik uitgekomen dat de software op de Ecu op (a klasse) is ingesteld vermoed ik.

Dus ik heb 2 opties speedconverter vervangen of de Ecu vervangen.

Nu vroeg ik me af of euro 5 scooters of EFI met Ecu in het algemeen alléén begrensd zijn op de Ecu ? Ik heb de Carter kap eraf gehaald en er steekt een glade variobus std in ook geen ring ?. Klopt dit heb de brom zelf aangekocht in de garage als 1ste eigenaar dus er is nog nooit mee geklooid. Dus zijn nieuwe brom alleen begrens d.m.v een Ecu
 
Advertisement - register to remove this

Dit is snor, helaas mogen we daarbij niet helpen.
Beste in België is het a klasse en b klasse ik veronderstel dat snor 25kmph is en brom 50kmph mijn staat ingeschreven als een b klasse maar rijd maar 30kmph ipv van 50kmph (die ik officieel mag rijden) . Sorry als ik het verwarrend heb geschreven
 
Excuus, zo begreep ik dat niet.
Geen enkel probleem.
Ik zal het ook verwarrend verwoord hebben.
Maar worden nieuwe scooters dan alleen begrensd op de Ecu?
Als dat het geval is zal het beste zijn terug naar de garagist gaan waar ik hem gekocht heb en de Ecu laten vervangen/herprogrameren
 
Naar de garage gaan zou het makkelijks zijn en wellicht kunnen ze hem gewoon mappen / programmeren. Of er een begrensde bus inzit weet ik niet, maar een gladde kost een 10 euro ongeveer en vervang je zelf heel makkelijk als dat het probleem is (mits je het gereedschap ook hebt).

Als het vrij nieuw is (of in onderhoudt) zou ik naar de garage gaan persoonlijk.
 
Naar de garage gaan zou het makkelijks zijn en wellicht kunnen ze hem gewoon mappen / programmeren. Of er een begrensde bus inzit weet ik niet, maar een gladde kost een 10 euro ongeveer en vervang je zelf heel makkelijk als dat het probleem is (mits je het gereedschap ook hebt).

Als het vrij nieuw is (of in onderhoudt) zou ik naar de garage gaan persoonlijk.
Zal indd misschien het beste zijn heb al een handleiding willen zoeken over mijn model maar helaas is dit niet te vinden. De garage is relatief ver dus dacht zal eerst is zelf informeren. Alvast bedankt
 
Ik lees net dat je zegt dat er een gladde bus inzit (las er overheen en dacht dat je hem er niet uitgehaald had), dan is het puur de ECU naar mijn weten. Je bent de eerste eigenaar vanaf de garage dus is het origineel en als je geen ring of bus met begrenzing hebt dan hoort dat zo.
 
Ik lees net dat je zegt dat er een gladde bus inzit (las er overheen en dacht dat je hem er niet uitgehaald had), dan is het puur de ECU naar mijn weten. Je bent de eerste eigenaar vanaf de garage dus is het origineel en als je geen ring of bus met begrenzing hebt dan hoort dat zo.
Ja std zit er een gladde bus in. Dus dacht ergens dat ze het moeilijker wilden maken voor opvoeren van scooters. En ergens toch een begrenzing hadden geplaats leek me een beetje makkelijk om alleen te begrenzen op cdo of Ecu aangezien je het kan herprogrammeren of een nieuwe plaatsen
 
Niet alles is te herprogrammering tot nu toe en een nieuwe zal wel een 100 euro kosten ongeveer. Als je hem eruit draait kun je eventueel beter op code zoeken naar een 25 en verschil met 45. Ik zocht net even op scootermerk en kom wel diverse tegen maar je moet dan echt even de oude bekijken wil je het zeker weten. Manual kon ik ook niet zo snel vinden, maar heb natuurlijk niet goed gezocht.

Aangezien je bij de garage hebt gekocht weten zij wel welke je moet hebben en kun je altijd even een prijs vragen voor een nieuwe die jezelf dan kunt vervangen (je bent niet verplicht om te kopen dus stuur een mail zodat je een productcode krijgt of link naar een webshop van hun), is wellicht de kortste klap en weet je zeker dat je de goede krijgt of dat je op internet naar een aanbieding kunt zoeken. Of de injectie aangepast moet worden weet ik niet, maar dat kunnen zij je ook zo vertellen en ben niet bekend met dat systeem.
 
Last edited:
Niet alles is te herprogrammering tot nu toe en een nieuwe zal wel een 100 euro kosten ongeveer. Als je hem eruit draait kun je eventueel beter op code zoeken naar een 25 en verschil met 45. Ik zocht net even op scootermerk en kom wel diverse tegen maar je moet dan echt even de oude bekijken wil je het zeker weten. Manual kon ik ook niet zo snel vinden, maar heb natuurlijk niet goed gezocht.

Aangezien je bij de garage hebt gekocht weten zij wel welke je moet hebben en kun je altijd even een prijs vragen voor een nieuwe die jezelf dan kunt vervangen (je bent niet verplicht om te kopen dus stuur een mail zodat je een productcode krijgt of link naar een webshop van hun), is wellicht de kortste klap en weet je zeker dat je de goede krijgt of dat je op internet naar een aanbieding kunt zoeken. Of de injectie aangepast moet worden weet ik niet, maar dat kunnen zij je ook zo vertellen en ben niet bekend met dat systeem.
Dit is mijn eerste EFI euro 5 brom dus ben zelf ook zoek lol. Altijd gesleuteld aan 2t was simpeler
 
Back
Top