1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

start wel loopt stationair maar bij gas valt uit

Discussion in 'Quick Forum' started by danielgraper, 20 April 2014.

  1. danielgraper

    danielgraper New Member

    Joined:
    20 April 2014
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Hoi ik heb een derbi gp1 open
    De waterpomp was lek en cil was lek.
    Dus nieuwe cilinder en blokje geplitst.
    Nieuwe kerringen en lagers en waterpompje vervangen.
    Blokje weer in elkaar en krukas gericht.
    Keeringen erin vario kant gelijk met de carter ontstekingskant ongeveer op 8 mm vanaf de carter.
    Toen alles weer netjes in elkaar gezet alles aangesloten btw helemaal standaard alleen begrenzers eruit.

    Nu 1 keer kicke gelijk lopen prachtig stationair.
    Maar als ik gas geef valt hij gelijk weer uit lijkt of hij verzuipt hij rookt ook wel veel als hij loopt.
    Maar ook daarnaar gekwken ivm met de olie pomp maar daar lag het ook niet aan.

    Ook maakt het geen verschil als ik met of zonder filter doe.
    Wel merk iets verschil als ik de de lucht schroef open draai dan gaat hij steeds slechter lopen.
    Hij loopt het best als de lucht schroef helemaal dicht staat maar meer als stationair lopen doet hij niet.
    Wie o wie kan mij helpen
     
    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. Bas

    Bas Administrator Staff Member

    Joined:
    27 May 2000
    Messages:
    8,109
    Media:
    706
    Albums:
    5
    Likes Received:
    121
    Trophy Points:
    213
    Wat bedoel je met deze zin?

    Wilde gok: Valse lucht? Keerringen lekken niet en spruitstuk/carburateur trekt geen valse lucht?
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    Te weinig brandstof... te kleine sproeier , of misschien carburateur verstopt.

    luchtstelschroef op 1,5 slag zetten en niet meer aan komen.
     
    #3
  6. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    Bas , hij bedoelt hoe diep hij de keerringen van de krukas erin heeft gedrukt.
     
    #4
  7. danielgraper

    danielgraper New Member

    Joined:
    20 April 2014
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Mm ja zat ik aan te denken maar voordat ik hem uitelkaar haalde liep hij wel veder niets aan de opstelling veranderd dus dan zou de sproeier maat niet ineens moeten veranderen lijkt mij
     
    #5
  8. danielgraper

    danielgraper New Member

    Joined:
    20 April 2014
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Juist
     
    #6
  9. danielgraper

    danielgraper New Member

    Joined:
    20 April 2014
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Btw niet iedereen weet dit denk ik maar het gaat om een piaggio blok lang (runner blok)
     
    #7
  10. danielgraper

    danielgraper New Member

    Joined:
    20 April 2014
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ik ga morgen ca4berateur schoon naken maar denk zelf niet dat daar iets mee aan de hand is ivm met hij is er lopend vanaf gehaald is en toen het blok klaar was deze gewoon weer terug geplaast
     
    #8
  11. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    Dan is je blok ergens lek , dit kan bij je spruitstuk zijn , maar ook je keerringen , of zelfs tussen de carters of de voetpakking oid.

    Maar eerst de carburateur schoonmaken , vooral de stationairsproeier is belangrijk! Eigenlijk moet je dat altijd even doen als je een blok reviseert.
     
    #9
  12. danielgraper

    danielgraper New Member

    Joined:
    20 April 2014
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ik ben nu mee bezig maar carberateur was het niet deze helemaal schoon gemaakt koppakking nagekeken spruitstuk ook niet keeringen ook niet blok ingespoten met zeepsop geen lek te bekennen dus ben het ff kwijt.
    Ik las ook ergens iemand dus had een zelfde probleem en dat had uiteindelijk met een relay te maken nou heb ik wel een relay gevonden maar ik heb geen idee of het hieraan zou kunnen liggen.
    Voor de rest moet ik mischien een andere cilinderkop pakken want deze is 7 jaar oud cilinder nieuw.
    Pakkingen passen ook niet echt lekker.
    Jullie bevindingen graag.
     
    #10
  13. danielgraper

    danielgraper New Member

    Joined:
    20 April 2014
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    is er misschien iemand in omg rotterdam die met mij naar dit probleem wil kijken?
     
    #11
  14. danielgraper

    danielgraper New Member

    Joined:
    20 April 2014
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page