Stage 6 pro 70cc afstellen Speedfight 2 AC

ChrisjuhB

Well-Known Member
Hallo, ik ben klaar met het monteren van alle onderdelen op mijn Speedfight 2. Alleen mis ik nu nog de juiste sproeiers om hem te starten8P

Ik vroeg me af welk maat sproeiers ik nodig had voor deze setup:
Cilinder: Stage 6 pro 70cc
Carburateur: Dell'orto 17,5mm
Spruitstuk+Membraanset: Stage 6 Bigvalve
Uitlaat: Yasuni-R
Luchtfilter: Malossi E5 (dichte versie)
Variateur: Power 1
Koppeling: Delta Clutch


Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

dat is idd niet je hoofdsproeier maar je stationairsproeier , meestal zit er iets van rond de 80 in std. , maar dat ligt aan het type 17,5mm wat je hebt , er zitten verschillende naalden in namelijk , waardoor je een heel ander effect krijgt.

ik zou beginnen met iets van rond de 84/86..
 
Tuurlijk kan dit wel, ik heb deze Dell'orto carburateur overgekocht van iemand anders.
Hij heeft er waarschijnlijk gewoon een sproeier in gedaan die hij niet nodig had.
Dell'Orto dun 36 sproeiers bestaan gewoon, maar wat maakt het uit. Ik vraag gewoon wat voor een sproeier ik ongeveer nodig heb met deze setup.

86 lijkt mij een beetje te laag hoor. Als 80 in std zit.
Dit is een 70cc met powerfilter he.
 
uh, JIJ vraagt hier wat , wij geven je antwoord , en ook nog serieus en je hebt gewoon een eigenwijze grote bek terug..

waarom vraag je dan uberhaupt wat? als je het toch allemaal beter weet 8P

een 36 sproeier is precies 1 van de maten van de stationairsproeiers (32-34-36-38) die worden gebruikt in dit type , maar wat er NIET word gebruikt in dit type is een KLEINE DO sproeier , MAAR een GROTE DO sproeier!!!

STANDAARD ZIT ER IN DEZE CARBURATEURS ROND DE 80 SPROEIER IN , DUS NIET VOOR EEN STD SETUP!!! is dat zo moeilijk te snappen?? vooral voor iemand die alles al weet?

er zit gewoon een bepaalde sproeier in , en omdat ze niet standaard op peugeot 50cc zitten kun je dus niet uitgaan van de standaard sproeiers van Peugeot ,die overigens altijd wat lager uitvallen op een Peugeot blok. de standaard sproeier voor Peugeot met Gurntner carb. is dan ook 52 en 54..

verder heeft een 70cc niet eens een zoveel grotere sproeier nodig dan een 50cc , daar zit wel iets verschil in maar niet veel.

verder zou ik helemaal niet met zo'n schijtfilter WILLEN rijden..
 
Oh bedankt voor het antwoord, nu weet ik precies welke sproeier ik moet gebruiken.

uh, JIJ vraagt hier wat , wij geven je antwoord , en ook nog serieus en je hebt gewoon een eigenwijze grote bek terug..

waarom vraag je dan uberhaupt wat? als je het toch allemaal beter weet 8P

een 36 sproeier is precies 1 van de maten van de stationairsproeiers (32-34-36-38) die worden gebruikt in dit type , maar wat er NIET word gebruikt in dit type is een KLEINE DO sproeier , MAAR een GROTE DO sproeier!!!

STANDAARD ZIT ER IN DEZE CARBURATEURS ROND DE 80 SPROEIER IN , DUS NIET VOOR EEN STD SETUP!!! is dat zo moeilijk te snappen?? vooral voor iemand die alles al weet?

er zit gewoon een bepaalde sproeier in , en omdat ze niet standaard op peugeot 50cc zitten kun je dus niet uitgaan van de standaard sproeiers van Peugeot ,die overigens altijd wat lager uitvallen op een Peugeot blok. de standaard sproeier voor Peugeot met Gurntner carb. is dan ook 52 en 54..

verder heeft een 70cc niet eens een zoveel grotere sproeier nodig dan een 50cc , daar zit wel iets verschil in maar niet veel.

verder zou ik helemaal niet met zo'n schijtfilter WILLEN rijden..
 
probeer het gewoon eerst eens met dingen aannemen van mensen die er al veel langer mee werken , en daarnaast ook eens goed lezen wat er staat , en bedenken waarom ik/wij iets zeggen , in de eerste plaats om JOU te helpen , in de 2e plaats omdat we dit mooi vinden om te doen , en ga jij dus eigenwijs lopen doen hebben de meesten dus al geen zin meer...

als je begrijpt wat ik bedoel..
 
Sorry hoor dat ik 84/86 iets te hoog vond, had eerder 90+ in gedachten ivm powerfilter. En vragen naar wat voor sproeier ik er op dit moment in heb zitten is onnodig.

En dan ook nog volhouden dat het nooit een hoofdsproeier kan zijn maar een stationairsproeier, wel raar dat die maten gewoon worden verkocht in scoot shops. En tuurlijk het zijn kleine maten, maar zoals ik al zij; Ik heb deze carburateur van iemand overgenomen en die heeft waarschijnlijk een sproeier erin gedaan die hij niet nodig had.

En dingen aannemen van mensen die er alveel langer mee werken? Waar slaat dat dan op, moet ik gewoon iets voor goed aanemen van iemand die er al veel langer mee werkt terwijl het duidelijk nergens op slaat. Nee dankje.


probeer het gewoon eerst eens met dingen aannemen van mensen die er al veel langer mee werken , en daarnaast ook eens goed lezen wat er staat , en bedenken waarom ik/wij iets zeggen , in de eerste plaats om JOU te helpen , in de 2e plaats omdat we dit mooi vinden om te doen , en ga jij dus eigenwijs lopen doen hebben de meesten dus al geen zin meer...

als je begrijpt wat ik bedoel..
 
het is niet onnodig , omdat er mischien gewoon al een bruikbere sproeier in zat...

als ik jou vertel dat een 17,5mm (teminste een ECHTE DO) alleen GROTE dus 6mm HOOFDSPROEIERS gebruikt kun je daar 100% van uit gaan...

EN verder is het ook zo dat de sproeier ook aan de naald ligt , dit kan zomaar 10 of nog meer maten verschillen!!!
 
Back
Top