Speedfight snelheidsmeter kapot, kabel afgebroken in dat ding bij de remklauw

Speedfighter12

Well-Known Member
Hoi

Van me speedfight is laatst de snelheidsmeter kapot gegaan
(kabel is afgebroken in dat ding bij me wiel)

Weet een van jullie mischien hoe ik dat stukje afgebroken kabel er weer uit kan halen zonder dat ding (of remklauw) van me scooter te halen

Mzzzzll
Speedfighter12
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Probeer inderdaad even met een punttang of pincet. Wat je ook kun doen is de bouten van de voorwielas losdraaien, dan kun je dat geval waar het inzit ook draaien. Als je dat dan naar beneden richt, volspuit met wd-40 en flink op tikt zou het er ook weer uit kunnen komen.
 
't is wel toevallig, dat is mij ook overkomen. |( Ik denk dat het niet meer te maken is. Bij mij werkt de kilometerkabel het wel. Als ik aan dat 'puntje' aan het einde van de kabel draaid, reageert m'n teller wel. Ik denk dat het aan de binnenkant van de velg ligt, waar die kabel in moet. Ik doe er zelf niets aan want een kilometerteller is niet verplicht :p
 
Bij mij is dit ook overkomen en vriend van me ook dus zal wel een kwaal zijn bij peugeot ofzo:rolleyes:

maar ja met een tangetje kun je um der proberen uit te halen en dat wat stealth-Evo50 zegt zou ook wel eens kunnen werken. En dan gewoon een nieuwe kabel kopen en die weer aanleggen en dan doet hij het als het goed is weer:D
@ scootertje: Dus het is wel te maken:D
 
Zitten die dingen bij peug dan zo geklemd ofzo? Bij m'n zip had ik 'm er zo uit toen die gebroken was, kon gewoon dat geval op z'n kop houden en het viel eruit.

Denk dat jullie het beste gewoon even het voorwiel los kunnen halen, is vrij simpel. Dan dat aandrijfdeel loshalen en demonteren. Dan zou je er van de andere kant bij moeten kunnen komen.
 
Dan is der bij jullie kennelijk dus een klein stuk afgeknapt:|
Bij mij was het ong 6 cm dus kon k der zo uit pielen:D
Je kunt de kilometerteller aandrijfing er wel degelijk uithalen als je je voorwiel demonteerd:D

mzzl's
 
Back
Top