Ik heb de prop nog niet verwijderd nee daar ga ik nog effe naar kijken dan35 is wel weinig voor een Peugeot horizontaal blok zonder varioplaat. Is het 35 km/u op de teller of gps? Dat laatste zou wel kunnen kloppen.
Heb je al de prop uit de uitlaat gehaald oftewel volledig ontgrenzen? Ik heb mijn prop volledig verwijderd. Ik rijd hierdoor net het maximale legale 54 km/u en hij trekt aardig op en rijdt zuiniger in plaats van toen die volledig was begrensd.
Mocht dat het nog steeds niet zijn, kan je die ‘doodlopende’ delen van de uitlaat afzagen en dichtlassen, dan zal die nog harder gaan.
Ik zou daarna pas kijken naar een cdi of carburateur, maar dan zal de Speedfight al 60 km/u gaan oid.
Snorfiets zeker ????
CDI heeft aansturing naar Oliepomp , hou daar rekening mee .
Zag dat het nu een gele plaat is dus :
Grotere Carburateur ipv 12 mm
Andere vertanding
Een Chinese SF3, dan refereer je denk ik naar het 4-takt model? Of heeft Peugeot Chinese elektra gecombineerd met de 2-takt Peugeot horizontaal blok? Heb nooit vernomen dat je bij 2-takt een verschil had in een snor of brom CDI.De CDI van de snor en bromvariant verschilt nogal op de Chinese varianten van de SF3!
Al die aanpassingen halen dus niks uit als je met de originele 25km/u CDI blijft rijden...
Persoonlijk zou ik een brom CDI plaatsen en de variorollen, drukveer en trekveren iets aanpassen.
Dus iets lichtere rollen (tussen de 9/10/11 gram), een stuggere drukveer en iets stuggere trekveren.
Met ook een iets ruimere hoofdsproeier zal dit waarschijnlijk iets beter gaan rijden.
Er is echter wel een maar, en dat is dat de originele uitlaat geen begrenzer heeft die men kan verwijderen.
De snoruitlaat heeft sowieso al een erg smalle (diameter) bocht vanaf de cilinder tot de pot/demper.
En daar schuilt het gevaar! Het is namelijk goed mogelijk dat je hierdoor een warmloper krijgt als het wat harder gaat op de top.
Het beste is dan ook om een uitlaat te plaatsen voor een brom variant die past op de uitlaatmond van de snorcilinder.
Hiermee win je genoeg power om goed vooruit te kunnen komen zonder een nieuwe cilinder met meer inhoud te plaatsen.
(het Air inductie systeem op de uitlaat en blok kan verwijdert worden)
Dit gezegd hebbende is het best een aardig klusje om dit goed af te kunnen stellen...
Het zal waarschijnlijk met veel vallen en opstaan van doen hebben ben ik bang en er is niemand met het eureka of gouden antwoord helaas!
De CDI van de snor en bromvariant verschilt nogal op de Chinese varianten van de SF3!
Al die aanpassingen halen dus niks uit als je met de originele 25km/u CDI blijft rijden...
Persoonlijk zou ik een brom CDI plaatsen en de variorollen, drukveer en trekveren iets aanpassen.
Dus iets lichtere rollen (tussen de 9/10/11 gram), een stuggere drukveer en iets stuggere trekveren.
Met ook een iets ruimere hoofdsproeier zal dit waarschijnlijk iets beter gaan rijden.
Er is echter wel een maar, en dat is dat de originele uitlaat geen begrenzer heeft die men kan verwijderen.
De snoruitlaat heeft sowieso al een erg smalle (diameter) bocht vanaf de cilinder tot de pot/demper.
En daar schuilt het gevaar! Het is namelijk goed mogelijk dat je hierdoor een warmloper krijgt als het wat harder gaat op de top.
Het beste is dan ook om een uitlaat te plaatsen voor een brom variant die past op de uitlaatmond van de snorcilinder.
Hiermee win je genoeg power om goed vooruit te kunnen komen zonder een nieuwe cilinder met meer inhoud te plaatsen.
(het Air inductie systeem op de uitlaat en blok kan verwijdert worden)
Dit gezegd hebbende is het best een aardig klusje om dit goed af te kunnen stellen...
Het zal waarschijnlijk met veel vallen en opstaan van doen hebben ben ik bang en er is niemand met het eureka of gouden antwoord helaas!
Een Chinese SF3, dan refereer je denk ik naar het 4-takt model? Of heeft Peugeot Chinese elektra gecombineerd met de 2-takt Peugeot horizontaal blok? Heb nooit vernomen dat je bij 2-takt een verschil had in een snor of brom CDI.
TS heeft een 2-takt model en voor zover ik weet is zijn blok identiek aan de mijne. Ik zou niet snappen dat hij, mits bovenstaande niet klopt, ook zijn cdi zou moeten aanpassen naast het verwijderen van een prop uit de uitlaat en het verwijderen van de vario plaat.