Speedfight 2 valt uit tijdens het rijden

Speedfightert

Well-Known Member
Heey ;)

2 weken terug heb ik een Sito+ ontgrenst op mijn Speedfight 2 2009 AC gezet. De varioplaat is eruit, en de luchtfilter is nog begrenst. De rollen/trekveren/drukveren zijn nog allemaal standaard. Op dit moment ben ik in het bezit van de sproeiers 52 tot 60. Ik heb ze er allemaal in gehad, maar het probleem bleef zich voor doen. Namelijk toen ik voor het eerst mijn scooter startte nadat ik de uitlaat erop had gezet leek het allemaal goed te gaan, totdat plotseling de scooter stil stond na 500 meter. Het was als het ware alsof je het contact omdraaide.

Vervolgens een nieuwe standaard bougie gekocht, namelijk de NGK BR8HS. Ik dacht dat dit in de eerste instantie zou helpen, maar na 2 km viel hij uit, en moest ik naar huis lopen. Hij ging ook niet meer aan. Op dat moment zat er sproeier 58 in, dus toch maar 60 eens geprobeerd. Had misschien een idee dat hij te weinig benzine zou krijgen op top. Dit bleek ook niet het geval. Luchtschroef heb ik ook afgesteld, en dit was het ook niet. Bougiekleur is mooi koffiebruin bij sproeier 58.

Wat er allemaal al is gedaan:
- Schroefdraad carberateur opgetapt naar m8 (Zat voorheen speling bij de carburateur, nu niet meer)
- Membraam nagekeken
- Cilinder gedemonteerd en nagekeken
Zuigerveren, cilinder zijn allemaal nog prima.
Alleen op de zuigerkop zat een dikke laag kool, er afgehaald en alles weer in elkaar gezet.

Vandaag sproeier 64 erin gezet, toen werd de bougie mooi van kleur, alleen nog steeds heb ik problemen dat hij uitvalt alsof je het contact omdraait tijdens het rijden.

Ook dit heeft niks opgeleverd.
Nu heb ik al veel gegoogled, maar of de TS heeft zijn antwoord niet gepost, of het klopt allemaal net niet.

Ik hoop dat jullie misschien een idee hebben wat dit kan zijn? Stel alle vragen maar, misschien zit de oplossing er tussen!

Greetz
 
Advertisement - register to remove this

Wil je snelheid? Haal dat dan uit de overbrenging.
(Dus vario/koppeling/vsnaar / torque driver !!)



maar heeft niemand een grafiekje met en powerfilter en normale filter?

Je kan niet meer snelheid uit je overbrenging halen, als je dat zegt heb je het hele concept van variomatic dus niet begrepen. Je setup heeft 1 perfecte vario afstelling, dan heb je maximale trekkracht EN maximale top. Alle andere afstelling zijn niet optimaal.

En wat voor grafiek wil je zien, van wat voor setup verder? Als je je originele filter eraf trekt en er een plomperfilter op drukt kan ik je die grafieken wel painten want de ene heeft dan een mooie vermogens lijn en de andere lijkt meer alsof iemand met de waterpas een lijn onderaan het papiervel getekend heeft
 
Last edited:
jazeker, daar denk ik ook aan. Dat ie niet goed vonkt naarmate die warm is, heb ik namelijk ook gehad. Probeer es andere bobine +kabel+dop. Misschien kan je even snel van een SF van een vriend van je proberen. Anders zou ik gewoon nieuwe proberen. Is 17.50 euro, heb je bobine +kabel+dop.
Succes;)
 
Back
Top