Speedfight 1 rijdt niet sneller dan 10km

Akin

New Member
Ik ben laatst begonnen met een klein projectje en ben een speedfight gaan bouwen maar en heen probleempje.

De speedfight start, en verzuipt niet bij gas geven. Loopt netjes stationair. Maar wanneer ik gas geef komt die niet boven 8/10 km per uur. Hij maakt dan alleen nog maar toeren.

De setup
50cc malossi
Openluchtfilter (gekocht bij een winkel volgensmij merkloos)
Polini vario
Standaard koppeling
Standaard ontsteking
17,5mm naruku carburateur
Sproeier 68
Gianelli metal uitlaat (uit de jaren 2000)


Iemand een idee waarom die niet wilt lopen?
Bedankt alvast
 
Advertisement - register to remove this

dus je zegt dat die wel toeren wil maken, maar hij wil slecht vooruit komen?
kan zijn dat je koppeling niet meer zo goed aangrijpt, even de segmenten opschuren en het koppelingshuis ook.
en eventueel je trekveren vervangen mochten die op zijn.
 
dus je zegt dat die wel toeren wil maken, maar hij wil slecht vooruit komen?
kan zijn dat je koppeling niet meer zo goed aangrijpt, even de segmenten opschuren en het koppelingshuis ook.
en eventueel je trekveren vervangen mochten die op zijn.
Hij maakt niet super veel toeren natuurlijk, hij wilt het doen maar komt niet vooruit. Voorheen had ik een koppeling met malossi gele drukveer en rode trekveertjes (2000rpm) maar die was natuurlijk te sterk. Heb een standaard koppeling geleend van een vriend en de probleem bleef er zijn
 
Dat krijg je met zulke afstellingen op een Peugeot speedight met een open lucht filter,
daar is niks vreemds aan.
Af en toe wil er wel eens wat zand of vuil door de powerfilter glippen wat tussen de membraanklepjes komt of in de cilinder,
je moet er wat voor over hebben om met een powerfilter te rijden op een speedfight.
 
Last edited:
Dat krijg je met zulke afstellingen op een Peugeot speedight met een open lucht filter,
daar is niks vreemds aan.
Af en toe wil er wel eens wat zand of vuil door de powerfilter glippen wat tussen de membraanklepjes komt of in de cilinder,
je moet er wat voor over hebben om met een powerfilter te rijden op een speedfight.
Heb je enige idee hoe ik dit ding goed afstel? Is mijn eerste project en wil hem wel af krijgen eerlijk gezged. Als ik een powerfilter met kapje haal? Zou dat misschien helpen?
 
Back
Top