Skyteam Pbr 50cc doet vreemd

Aerox2004

Well-Known Member
Hallo, mijn broer heeft vandaag een skyteam pbr 50cc gekocht, maar de brommer heeft 6 jaar stilgestaan, dus moest zeker opgeknapt worden. Ik ben vandaag begonnen met nieuwe benzine en carburateur schoon te maken. Hij start nu wel, maar draait echt niet goed.
De carburateur was echt helemaal rot, alles zit vast van binnen, ik heb alles wel losgekregen, maar ik weet niet of het goed is. De sproeier waren verstopt, dus ben ik nieuwe gaan halen, aangezien ik ze echt niet proper kreeg.
De gaskabel zat ook vast in de carburateur, uiteindelijk met wat wd40 er terug in gedraaid.

Nu is het zo dat hij enkel met choke start, zonder choke start hij niet en blijft ook niet draaien.
Met choke blijft hij ook niet draaien, ik moet steeds gas geven.

Misschien is een nieuwe carburateur proberen? Of kan ik deze nog redden?

Qua elektronica werkt de elektrische starter niet, voorlicht ook niet, pinkers niet, toeter niet, remlicht ook niet, bijna niets van elektronica doet het. Ik heb wel een nieuwe accu er in gezet.

Kan iemand helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Aerox2004 said:
Qua elektronica werkt de elektrische starter niet, voorlicht ook niet, pinkers niet, toeter niet, remlicht ook niet, bijna niets van elektronica doet het. Ik heb wel een nieuwe accu er in gezet.

Kijk de zekering(en) eens na.
 
Vandaag alles nagekeken.
De koplamp was kapot, daar heb ik een nieuwe in gezet en nu werkt die.
Het enige wat niet werkt qua elektronica is de elektrische starter, knipperlichten, toeter, toerenteller en remlicht.

De stationair sproeier was verstopt, ik heb een nieuwe gekocht en nu doet die het goed.

Maar wat is het probleem van de elektriciteit? Iemand enig idee? Zekering is nog goed. Accu is nieuw.
 
Aangezien de brommer 6 jaar stil heeft gestaan, zou ik beginnen om ALLE electrische aansluitingen na te lopen op oxidatie.
Stekkertjes en lamp-aansluiting.
Verwijder de oxidatie (eventueel met schuurpapier) en spuit alles in met WD-40.
Succes...!!!!

Trouwens:
Controleer de spannigsregelaar ook op oxidatie en of deze niet defect is.
 
Beste ik heb vandaag een skyteam pbr gekocht heeft een jaar stil gestssn maar start nu niet hij starte en veel uit kon nog twee keek kicken eb toen ging de kick niet meer iemand advies
 
Back
Top