Setup bepalen..

PUCH-freak

Well-Known Member
Heey,
Ik ben sinds kort met scooters bezig, (voorheen met puch)
en nu ben ik bezig met een aerox project..


Als setup zat ik te denken:

50cc Malossi MHR LC 40.0mm
carburator, 17,5mm??..
(Welke maat/merk presteert hier mooi op??.. Heb goede ervaringen met DellOrto)
Uitlaat??..
(Hoogtoerige cilinder??.. Yasuni R, Laagtoerige cilinder Yasuni C16??)
Stage6 Schuimfilter
Malossi MHR Multivar Vario
Malossi MHR Delta Clutch Koppeling
Malossi MHR Vl14 Membraam
Minarelli Horizontaal LC Carters
Malossi MHR 107mm Koppelingshuis
Malossi MHR Kevlar Belt V-snaar
Ontsteking??..
(Goede ervaringen met welke ontsteking??.. Met curve, goede gasreactie enz.)
SKF Lagers + Keerringen


Wat vinden jullie hiervan en mijn vraag:

Is de cilinder hoog of laagtoerig.. en wat voor uitlaat adviseren jullie??..
Welk merk (zelf zou ik voor DellOrto gaan) en welke maat adviseren jullie, wat combineert goed met de cilinder??..

Alvast bedankt!!

EDIT:
En wat voor krukas raden jullie me aan??
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

lijkt me voor de race, want op straat met een raceontsteking is geldverspilling en dom.

en 't is al HEEL erg vaak gezegd dat een polini evo uitlaat 't beste presteerd op deze cilinder ( uit de doos ).
en carb zou ik voor deze setup eerder een 19mm of een 21mm pakken, sproeier is echt niet te zeggen, dit zul je moeten testen...
 
Is voor om mee op straat te blazen..
Dus gewoon standaard ontsteking??..
En Polini Evo uitlaat dus??..
De carb was ik nog niet over uit omdat ik nog een 21mm PHBG DO carb thuis heb liggen.. Maar dat leek me een beetje aan de grote kant voor op straat..
Wat vinden jullie??..
Greetz

En welke krukas raden jullie me aan??.. Doppler??..
Thanx
 
Last edited:
21mm is denkik wel beetje max voor straat ( is niet echt een max, maar hoger moetje niet gaan ) 19mm is ook al goed genoeg, maar aangezien je de 21 al hebt liggen zou ik deze gaan halen..

en voor op straat zou ik sowieso standaard luchtfilter houden, anders maak je alleen maar meer herrie en 't is VEEL schadelijker voor je blok/cilinder etc..

raceonsteking voor op straat is niet nodig, je kunt 't wel doen maar dan zou ik er een met lichtspoel pakken, zoals polini oid..

dat geld wat je bespaart met een race ontsteking had ik iig eerder in een evo uitlaat gestoken en ipv van een mhr een polini evo 50 cilinder gehaalt, dit is namelijk een zeer mooi cilinder voor maar 50 euro meer...

ipv een delta clutch kun je ook gewoen een hebo of een stage6 koppeling pakken, deze zijn makkelijker af te stellen en doen 't net zo goed op deze setup...

je hoeft niet perse een polini evo uitlaat te pakken, maar deze zal vrijwel als beste presteren, maar er zijn genoeg uitlaten die 't ook al goed doen op deze cilinder aangezien de evo nogal duur is...
ik weet zo niet welke er OOK goed op presteren maar melf zal nog wel reageren aangezien hij ook een mhr50 heeft :)

wat voor krukas heb je? als je standaard hebt zou ik namelijk een power1 erin zetten, aangezien standaard as wat zwakker is.
 
Koop liever een wat laagtoerigere 70 cilinder ipv een toerengillende 50.
Met bv een stage 6 pro oid heb je prima koppel, draait niet zoveel toeren... en gaat goed van z'n plek.
 
Wil zowieso 50cc, dus Evo of MHR.. wat is dan de beste keuze??..
Ga liever voor wat meer trekkracht dan hogere top..
Bedankt voor jullie reactie's!!
En de krukas,, power1 vink tog iets mindere assen hebben,
Doppler heeft goede afwerking en is sterk..
Welke zou ik pakken??..
Greetz!
 
Ik heb een beetje de indruk dat je je beslissing al genomen hebt en weinig hebt aan bovenstaande goede argumenten ?

Voor op straat heb je meer aan een laagtoerige 70cc, ook aan koppel, tov een toerenvretende 50cc. Niet alleen dat, maar ook slijtage, aankoopsprijs, onderhoud etc.

Wil je voor een 50cc gaan, geen probleem natuurlijk, maar waarom vraag je dan raad ?
 
sommige lui zijn echt gruwlijk eigenwijs, ik d8 eerder ook altijd 50cc dit, 50cc dat.

maar voor op straat is laagtoerige 70cc echt veel beter voor de politie ivm herrie.
als je met 50echt snel wilt zijn moet je flink toeren maken, wat dus veeel herrie geeft wat je niet wilt hebben uiteraard.

koop laag/middel toerig 70cc
 
Dat is inderdaad waar, ik had er verder niet aangedacht dat het geluid (natuurlijk) harder is met een hoogtoerige cilinder..
Maar mijn broer heeft een rox, die 90 loopt met zn standaard 50cc en 12mm :O.. en dat ie veel toeren maakt is zeker,, maar dat het geluid zo had is valt erg mee!!..
Maar 70cc op een scooter (had 75cc op me puchje:p) klinkt zo extreem, dus schrikt me een beetje af zeg maar..
Maar wat voor cilinder (laagtoerige 70 dus) raden jullie me aan??.. ik wel namelijk wel wat power onderin hebben..
Bedankt voor de info trouwens!!, Hier heb ik wat aan!!
Greetz!
 
loopt wellicht 90 op de teller :)

en idd, op een automaat klinkt het meteen echt opvallend, terwijl met een scooterblok het vaak andersom is.

Kan je wellicht beter van een ander standpunt uitgaan. Hoeveel rij je met de scooter en is naast het koppel ook je top belangrijk ? Als dat je niet zoveel uitmaakt is een DR 70 erg goedkoop, gaat lekker lang mee en best koppel uit te halen.

Voor eigenlijk een lekker middelmaat met koppel en top kan je eerder kijken naar een Stage6 zoals hierboven al gezegd was. Dit zal ook beter voor je budget zijn zodat je geld overhoud voor andere onderdelen ipv een dure -zuigervretende- MHR 50 oid. Al blijft een 50cc een echte uitdaging, het is niet zomaar een makkelijke straatcilinder.
 
Mmm.. Nou het wordt een project/show Rox.. waar ik wel mee naar school ga..
Maar in ieder geval, ik ryd minstens 25km per dag, 125km per week!!
Dus een leuke top is leuk, maar de trekkracht moet ook lekker zyn..
Jullie weten vast wel een mooie cilinder die hieraan voldoet

En ehh,, de scoot van me broer loop 90 op autoteller.. en 105 op zyn teller van de scoot, zit voor de rest vol met MHR spul, maar dat maakt niet super veel uit lykt me.. Raar:p
Owjha, als ik by m achterop zit, trekt ie m ook makkelijk naar de 95 op de teller.. Best raar als je dus nagaat dat er stdrd. 50cc met 12mm DO carb opzit..

Greetz!!
 
op een scooter hoor je nauwelijks het verschil tussen 50 en 70cc is mijn ervaring

dus gewoon een dr70 kopen of een stage 6 pro(is due plus er eigenlijk nog, waren destijds ook hele leuke cilinders!), daarop zet je een gianelli shot.
Koop er nog een 17,5 mm carb bij en behoud je originele luchtfilter!.
Malossi sport vario der in met een delta clutch en je hebt een hele leuke setup voor dagelijks lange afstanden wat jij moet rijden!
 
Malossi vario slijt ook onder je kont vandaan en aagezien hij 125 km in de week rijdt, ga dan voor een power 1. Delta is ook nergens voor nodig alleen maar duur, beter dan een hebo.
Maar idd dr70 +shot/R + 17,5 met std filter enz enz carbon klepjes in je membraan zijn ook aan te raden op een 70cc.
 
Bedankt allemaal :D
Nu ben ik al een aardig eind op de goede weg!!
Maar welke uitlaat zou ik nu doen: De Yasuni R of de Gianelli Shot
En welke maat carburateur: een 17,5 of 19mm (met de 19mm kun je je orginele filter niet meer behouden begreep ik??..)

Hier tot nu toe mijn setup:

Stage6 Pro 70cc
DO 17,5mm
Yasuni R / Gianelli Shot / Edit: Stage6 Pro Uitlaat
Orgineel Luchtfilter
Malossi MHR Sport Vario
Malossi MHR Delta Clutch Koppeling
Malossi MHR Vl14 Membraam
Minarelli Horizontaal LC Carters
Doppler Krukas Pen 10/ Pen 12??..
Edit: Orgineel Koppelingshuis
Malossi MHR Kevlar Belt V-snaar
Orginele Ontsteking
SKF Lagers + Keerringen
 
Last edited:
Owkej bedankt!! :D
Standaard koppelingshuis + 17,5mm DO carb dus..
En hoe doet een Stage6 Pro Uitlaat het op een Stage6 Pro 70cc Cilinder,
aangezien ik dat erg mooie uilaten vind!!(A)

En voor de cilinder, moet ik dan een pen10 of pen12 as pakken??..

Greetz
 
Last edited:
Back
Top