scooter start moeilijk en valt snel uit

hasji

Well-Known Member
Hallo,

Vorige week wilde mn scooter wel af en toe starten maar viel gelijk weer uit. Ik kwam erachter dat de zuiger niet meer goed was en dat hij valse lucht trok bij de cil kop.
Nieuwe spulletjes besteld (zuigerset, pakkingen) en vandaag gemonteerd. Na enkele pogingen van starten en uitvallen, bleef hij op een gegeven moment constant en best lang lopen. Ik heb hem 4-5 minuten laten lopen en daarna gekeken wat hij deed als ik gas gaf.

Hij viel meteen uit, maar dat is niet het grootste probleem denk ik. Want wat ik regelmatig hoor bij de cilinder is een soort geluid van ontluchting. Net als dat je een perslucht koppeling losmaakt. Nu weet ik dat de uitlaat niet helemaal goed aansluit dus is eigenlijk mijn vraag of het probleem daar zit? Ondanks die ene keer dat hij 4-5 minuten liep, blijft de scooter vaak uitvallen en dat gaat gepaard met dat ontluchtings geluid, vooral als ik veel aan met het gas speel.

Ik heb ook de cilinderkop eraf gehaald omdat hij daar de vorige keer ook lekte. Ik heb er een nieuwe pakking tussen gedaan, wel een aluminium pakking (goed?). Er waren druppeltjes benzine te zien op het oppervlakte waar de pakking zit. Dat lijkt me ook niet goed... dus misschien komt daar die ontluchting vandaan?

Het gaat overigens over een aprillia sr uit 98 luchtgekoeld, die 2 jaar stilgestaan heeft. Standaard scooter met dmp pijpje.

Alvast bedankt!

Gr Rik
 
Advertisement - register to remove this

Het is redelijk normaal dat tussen de cilinder en cilinderkop van een luchtgekoelde scooter wat benzine enzo zit. Maar als dit al na een korte tijd is (die 4-5 minuten dat hij draaide) is er iets niet goed. Misschien is je kop niet meer recht, of de cilinder zelf waar de kop tegenaan valt.

Dat ontluchtingsgeluid kan goed van je uitlaat af komen, dat hoor je extra goed als je de motor uit zet omdat het dan wat minder herrie maakt, maar de zuiger gaat wel nog een paar keer op en neer zonder benzine te vebranden.

Heb je de goede maat zuiger erin gezet ? (Op laten meten!)
 
Back
Top