Scooter rijdt vanzelf!?

BrT_NL

Well-Known Member
Mijn aerox rijd vanzelf vooruit als ik hem start! en als ik dan een klein beetje gas geeft gaat hij harder, maar als ik vol gas geeft is het net of hij verzuipt! ik hoor dan zon *bwoap* geluidje en als ik dan bijna stil sta valt hij uit! Ik heb zon idee dat het iets in de carburateur is maar ik weet alleen niet wat!

grz Bart
 
Advertisement - register to remove this

Gaskabel te strak?
Stationair te hoog?

Had het met mn speedfight.... gaskabel te strak

wat ik gedaan heb is losser draaien en dan weer langzaam strakker draaien todat je hoort dat hij toeren wilt maken dan tikkie terug en dan vast zette​
 
waarschijnlijk een te arm mengsel , of valse lucht of gewoon een te kleine sproeier.

Nee want ik heb er ruim 2 maand mee gereden en bougie was mooi koffiebruin! Hij start ook heel moeilijk! ik moet vaak kicken en als hij aan is valt hij gelijk weer uit! als hij dat 5 a 6 keer gedaan heeft dan gaat hij aan en rijd ie vanzelf al vooruit zonder dat ik gas geef!
 
Lijkt alsof ie inderdaad teveel lucht ergens krijgt. Dat iets heeft gewerkt van te voren is in ieder geval geen garantie dat het ook blijft werken.
Waarschijnlijk sproeiertje van je scoot verstopt dus carb eens goed schoonmaken lijkt me
 
Heeft waarschijnlijk niets met je koppeling te maken,
doordat je mengsel om de een of andere reden te arm is gaat je scooter hoog stationair lopen, waardoor je met redelijk slappe trekveren al snel je koppeling aan grijpt.
 
Heeft waarschijnlijk niets met je koppeling te maken,
doordat je mengsel om de een of andere reden te arm is gaat je scooter hoog stationair lopen, waardoor je met redelijk slappe trekveren al snel je koppeling aan grijpt.


oke kan het zijn dat mn olieslang verstopt is ofzo? ik d8 namelijk zelf dat het probleem ergens in de carburateur lag! dus ik was van plan om gewoon mijn hele carburateur even door te spuiten met de compressor!
 
Door spuiten kan je proberen ja.
Je olieslang heeft het niets mee te maken, een te arm mengsel betekend te weinig benzine, heeft verder niks met je olie toevoer te maken.
 
Nee want ik heb er ruim 2 maand mee gereden en bougie was mooi koffiebruin! Hij start ook heel moeilijk! ik moet vaak kicken en als hij aan is valt hij gelijk weer uit! als hij dat 5 a 6 keer gedaan heeft dan gaat hij aan en rijd ie vanzelf al vooruit zonder dat ik gas geef!
als hij dat normaal nooit deed lijkt mij dat je carb vuil is.
gewoon ff schoonmaken.

of wat spnk zei; strakkere trekveren nemen, ma dan ben je niet van het probleem af dat hij te veel toeren maakt en vanzelf gaan rijden als hij stationair loopt.
 
als hij dat normaal nooit deed lijkt mij dat je carb vuil is.
gewoon ff schoonmaken.

of wat spnk zei; strakkere trekveren nemen, ma dan ben je niet van het probleem af dat hij te veel toeren maakt en vanzelf gaan rijden als hij stationair loopt.


Ok ik zal mn carburateur wel schoonmaken en dan weer even kijken;)

Als ik er trouwens strakkere trekveren in zet moet hij tog meer toeren maken om aan te grijpen? betekent dit dan ook dat ik iets meer trekkracht krijg??
 
Last edited:
Check je inlaatspruitstuk eens heel goed op scheuren; dus even iets proberen te buigen en dan kijken of je ergens een scheurtje ziet.
Cab. kun je wel doorspuiten met perslucht maar de beste manier om een sproeier schoon te maken is gewoon een witte vuilniszakclip nemen en daar het plastic vanaf branden met een aansteker.
Het ijzerdraadje wat je overhoudt is perfect geschikt om een sproeier goed door te steken. (pak gelijk even je stationairsproeier mee).
Wat het harde lopen van je scooter betreft kan het heel goed valse lucht zijn.
Ik neem aan dat de afstelling van je gaskabel in orde is en dat de schuif goed onderin komt.
Ik ken zelfs voorbeelden van handelaren die dachten dat de sproeier goed was doorgeblazen met perslucht en dat later bleek dat de sproeier toch nog dicht zat, vandaar dat ik het altijd op deze manier doe.
Een van de oorzaken van het scheuren van een inlaatrubber kan zijn dat er te hard over verkeersdrempels wordt gereden.
 
Is niet gewoon (een van) je trekveren gesprongen? Daardoor grijpt je koppeling bij 100 toeren al aan ipv pas bij 6000 (ik noem maar wat getallen), dus dan heeft je blok het een stuk moeilijker bij dat toerental. Daardoor start die ook moeilijker aangezien de motor dan nog helemaal koud is en DIRECT al je koppeling en vertanding mee moet trekken (laten draaien)

Dat hij dan nog bwoaapt kan komen doordat je OOK een te kleine sproeier hebt of gewoon doordat je niet choked bij koude motor
 
Back
Top