scooter noob met aprilia sr sport pro

powerattack1

Well-Known Member
hallo allemaal,
teneerste ben ik een 14 jarige jongetje die niks van scooters afweet
ik hoop dat dit in de goede sektie heb geplaats zo niet dan sorry.
ik heb via via een oude aprilia sr sport pro gekregen met 30.000km op de teller en niet meer rijdent. nu heb ik met hulp van me vader (eigen apk bedrijf, monteur, en heeft heel wat scooters in zijn eigentijd gefixt) hem draaiend gekregen maar nu. als ik achter de scooter sta zit er links naast het wiel op het blok een gat met schroefdraat en daarin zit olie moet ik daar een stop op zetten of een meter ofzo??ten tweede als ik hem op contact zet of start gaan geen van de lampjes onder aan branden ik heb het over het olie lampje het je moet tanken lampje en nog een paar andere. ook als ik hem start gaan de rest van de verlichting dus de lampen en de meters knipperen als ik een beetje gas geef stopt dit of word het veel minder maar als ik weer veel gas geef word het weer veel geknipper. ook doet de benziene meter en de oliemeter het niet. komt dit omdat ik de achterlichten+knipperlichten en de claxon, knipperlicht knopjes aan het stuur lost heb? ik zou graag veel van dit willen maken/weten vooral de benziene meter.

zo dat was veel typen ik weet dat het niet mag maar ik rij er toch op en ik ben al 60km p/u gegaan ik kan nog harder maar hij loopt pas sinds vanmiddag en het is heel slecht weer geweest.
hopelijk hoor ik snel wat
 
Advertisement - register to remove this

Daar hoort een dop op. Kan je vast bij de scooterdealer wel voor een euro krijgen.

Dat andere is misschien je gelijkrichter en/of je accu die het niet doet. Als hij stationair draait wekt hij maar weinig stroom op en blijft dat niet netjes branden. Als je dan wat gas geeft zal het wel normaal licht geven.

Als er lampjes branden die volgens jou niet moeten branden dan moet je alles netjes en op de juiste stekkers aansluiten, en dan de vlotter in je benzine tank en olie tank nakijken.

Is dat ding wel geschouwd? Volgens mij ben je als 14 jarige trouwens uberhaubt niet verzekerd dus als je wat overkomt ben je flink aan de beurt en dan heb ik het niet over 200 euro boete ;)
 
als je rijdt doe het zowiezo in de polder incl begeleiding (zoals je pa ofzo) (ik rij ook al 5 jaar (sinds me 11e incl begeleiding de eerste paar maanden voor de veiligheid),
je pa heeft wel een accu lader, dus zet daar de accu maar is aan en er moet idd een dop op dat gat
 
ik zal er een dop op doen en ik denk dat de accu niet vol genoeg is me vader heeft een oude druppel lader daar kan ik hem wel een nachtje aan legge maar laad hij niet als ik rij?? en hoe kan ik de benziene meter weer laten lope en ik woon in aalsmeer niet zo veel politie en ik rij naar een lege parkeerplaats ofzo of een doodloopende industrie weg dus dat aanrijden hoef ik niet op te letten
 
Als je er naar toe rijdt kan je ook aangereden worden, ongelukken zitten in een klein hoekje altijd. Of dacht je dat mensen die een ongeluk krijgen denken van heey laat ik vandaag eens mn auto tegen een ander aanrammen ;)
 
dachten ze dat niet dan?? je krijgt toch nooit een ongeluk als je dat niet wilt 0.o

nee, maar ik rij op de weg maar als het druk is rij ik op het fietspad met dit kut weer fietst er toch niemand

maar ik weet nog steeds niet hoe ik de benziene meter kan fixen
 
ze vallen je echt niet aan joh, het is gewoon dat je weet waarmee je bezig bent omdat jij misschien heel voorzichtig bent hoeft een ander dat niet te zijn want jij bent sowieso ook fout omdat je niet mag rijden maar goed je bent idd niet hier om vaderlijke preken te horen.

heb je het ''dashboard/cockpit'' los gehad mss dat er wat corosie/roest op de stekkers e.d. zit?
kan je vader kabels mss voor je door meten? dan weet je of je uberhaupt spanning hebt.
 
ik denk dat er wel spanning is de rest doet het ook (km teller, licht in "dashboard" enz.) ooh jah ik heb nog een vraag hij trekt heel schokerig op hoe komt dat? en hoe kan ik dat verhelpen ook als ik geen gas geef slaat hij heel vaak af.
 
Back
Top