Scooter kopen waar moet ik op letten?

S033

New Member
Ik ben nieuw in de scooter wereld en ben van plan een tweedehands scooter te kopen maar ik vraag mij af waar ik op moet letten tijdens het kopen van een scooter moet ik letten op dingen zoals bouwjaar en kilometerstand of andere dingen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst eens voor jezelf nagaan wat je verwacht van een scooter, waar je hem voor gaat gebruiken, wat je aankoop budget is en wat je gereserveerde budget is voor reparaties.
Kun je het laatste niet zelf, kan dit erg duur worden mocht je ondoordacht een tweedehandse scooter kopen.

Neem in iedergeval iemand mee met verstand van zaken en laat deze ook een gedegen proefrit maken en niet alleen een rondje rond de kerk !
 
Wat voor scooter wil je kopen? Aan bijvoorbeeld een Aerox 70cc kleven meer risico's dan een Sym Jet14 om maar wat te noemen.

Ja een 2takt kan natuurlijk erg veel aan verbouwd zijn, maar goed die 4takt kan ook een doorgetrapte motorblok onder hebben hangen.

Zou mijn gok dan eerder op een 2takt zetten dan een 4-takt.

Als dat 4-takt blok te lang op te weinig olie heeft gezeten wat doe je dan? Olie erbij gieten en dan hopen op het beste.
Als een 4takt blok aftrapt is kan je aan dat blok hele boel dingen gaan vervangen.

Een 2takt blok zit zo simpel in elkaar dat de kosten waarschijnlijk al de helft goedkoper zijn.
Post automatically merged:

Wat is je budget ?
Koop iig geen bamiscooter.

Bami, nasi, taugee, mihoen.

Het maakt naar mijn idee allemaal weinig uit..

Controle op de motor / onderhoud eraan is vele malen belangrijker.

Heb liever een bami scooter die echt goed onderhouden is en een eigenaar heeft gehad die bekend met de onderhoud cycles is en hier keurig aan gehouden heeft.. Dan een sym scooter die jantje heeft bereden, onderhoud nooit naat gekeken, olie niveau nooit belangrijk is geweest. Kleppen nooit gesteld is geweest.. ect.