Scooter heeft het begeven?

copycat

New Member
Hallo beste. Ik heb laatst de cilinder moeten vervangen wegens deze schade had. Het gaat hier om een peugeot jetforce carb. Als ik toch bezig was zette ik er een mooie setup onder:

Airsal 70cc sport
Doppler krukas
Dellorto 17.5 (sproeier 98)
Tecnigas triops
Luchtfilter van speedfight 3 (bewerkt)

Voor de rest is eigenlijk alles nieuw.

Ik heb hem motorisch goed afgesteld en ingereden. Ik heb hier een anderhalve maand mee gereden op een best tamme wijze. Hij produceerde voldoende power na mijn verwachtingen. Maar daarna heeft hij het gewoon opgegeven.

Het begon bij slecht en stotterend starten, daarna stotterend half tot volgas en nu niks, hij geeft geen kick alsof hij niet vonkt. Ik heb het proberen te verhelpen met andere sproeiers, valse lucht checken en mengsmering aanpassen. Maar niks werkt en ik ben echt buiten raad. Hij heeft vonk, compressie, benzine en het membraan is nog intact. Wat zou het nog kunnen zijn?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Nee is carb, misschien dat het de keerringen zijn maar dat kijk ik nog wel eens na, dan haal ik ook gelijk cilinderkop eraf.
 
Er kwam een zooitje olie uit de pijp. Maar altijd zelf gemengd. 3% werd op verpakking aangeraden. Dat is toch 1 op 33. Was dit dan nog teveel?
 
Hij heeft nu hetzelfde als voorheen. Start vet moeilijk en als hij eindelijk slaat wil hij uitvallen maar pakt hem dan weer op met gas. Dan loopt hij even onregelmatig (dan valt hij bijna uit maar dan slaat ie opeens weer)
 
Een plas vet is misschien overdreven maar ff goed schoonmaken met remmenreiniger kan geen kwaad. En vergeet geen nieuwe bougie
 
Back
Top