SBO '11 Scootersport Aerox! By Joey K

joey!!

SBO Driver '11!
Hey Allemaal,

nu de tweede keer dat ik deze pagina uittyp, de PC heeft ineens de pagina gewist.. Godver ;(

Maar goed,

Hey allemaal ik ben Joey Koch,, 17 jaar alweer en wonend in eindhoven
via een vriend van me ben ik bij SBO gekomen en na wat overleg besloten volgend jaar mezelf en ons team te vertegenwoordigen op SBO 2011 in de scootersport klasse!

wij rijden nu met 4 of 5 rijders mee volgend jaar,
2 daarvan hebben ook project paginas van hier, namelijk de 70 B neos! en de 70A zip!

ik heb gekozen voor een aerox omdat ik door mijn eigen gewicht niet zoveel op het totaal gewicht hoef te letten.
Deze word natuurlijk wel aangepast met bijvoorbeeld een ALU achterstaaf en gewichtsbesparende aanpassingen.

mijn setup is wat anders als de rest, ik kies namelijk als cilinder de Athena Racing!
deze had ik namelijk al gekocht xD
Mijn Doelen voor SBO 11:

- Winnen:W:X
- Net als de rest hopend op veel gezelligheid!
- Een nette, afgewerkte en showwaardige scooter neerzetten


Kortom, Dit is mijn setup!
Ckilinder: Malossi 7T
Uitlaat: Yasuni C21
Krukas: Twins TRD
Ontsteking: Twins PVL
Overbrenging: MHR overrange
Vertanding: MHR 13-44 primair
inlaat: Twins TRD onder het genot van een Vforce
Carburateur: Keihin 28 met serienummer

Dit blok word mogelijk gemaakt door TB tuning
Zei bouwen het blok, tunen het en stellen het af!

Uiterlijk:
-Stage6 subframe
- ALU achterstaafje
- mooie lak, ( kleurstelling naar die van Rick ( smiley op het forum hier )

Ik verdeel mijn project in 2 delen, beide worden geupdate natuurlijk

UITERLIJK

Ik ben zelf leerling spuiten en zal het meeste dus zelf doen!

alvast een idee van hoe hij gaat worden tot nu toe, kunnen uiteraard nog dingen aan veranderd worden!

205r4op.gif



met ong de kleurensamenstelling van smiley ! hier uiteraard een voorbeeld van :

73iecw.jpg


PS. voor iedere stap ga ik niet ieder kapje fotograferen en uploaden tenzij bijzonderheden voorkomen

eerst de kappen schuren voor grondlak

r09zrd.jpg


eijmef.jpg


331zi1g.jpg


en ja hoor na veel werk is het eindelijk toch gelukt om alles netjes te krijgen :D

Vervolgens in de grondlak zetten, dit gaat hierna nog 1 maal geheel in de grondlak!

eerste keer grondlak ! :D
2nghesx.jpg


28tukwp.jpg


2m4y6au.jpg


hier een foto van het gestraalde en afgeplakt blokje opweg naar de spuiter! :D

2ivcfm8.jpg





MOTORISCH

Zoals eerder vermeld word het blok geheel gebouwd bij TB tuning.
De meeste onderdelen zijn reeds besteld en binnen, echter zijn er een aantal onderdelen in Backorder dus dat is even wachten

hier een aantal fotos van onderdelen die al binnen zijn.
( veel bijzonders is dit nog niet, maar voor de liefhebbers )

Overrangee!!
abh18y.jpg


Vertanding!
24zi33m.jpg


Koppeling
v7c9xl.jpg


V-Foorceee
xfn7n8.jpg


( uitlaat in BO, Carb ligt thuis voor schoonmaken, rest komt rechtstreeks uit de winkel )
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zie liever juist wel een uitgebreid verslag van je spuitwerk, die scooteronderdelen hebben we al zovaak gezien!

Ben benieuwd, leuk dat je SBO gaat uitproberen :)
 
super relax alle leuke reacties :D gaat zoiezo een leuk jaar worden:D we zijn zelf ook alemaal reuze benieuwd wat we eruit kunnen gaan halen :D
 
Last edited:
ow ik zie het al, je hebt nog maar 3 posts

bij 10 posts kun je pas foto's plaatsen, is een anti spam regeling.

Even een eind weg lullen op het forum dus!
 
haha de foto's komen eraan zit beetje krap met tijd :( maar vandaag komen ze er nog op te staan (A) ik zal even een eind weg lulle zodat ik de foto's kan posten :Dde keuze athena racing had ik net gekocht en is ook eens wat anders

En natuurlijk zoals beloofd de foto's !
 
Last edited:
Athena is gewoon hetzelfde als een stage 6 racing. 20+ kan je daar wel uit krijgen hoor!:)

Succes, ziet er leuk uit allemaal!
 
UPJE !!

helaas vergeten foto's te maken van het lelijike vuile blokje
maar het resultaat mag er zeker wezen hier uiteraard een foto van!
 
Leuk project blijf hem volgen. Ook lachen dat je met athena gaat rijden, is weer is wat anders dan speed/evo!

Ook nice dat je scootersport gaat rijden. Ga je junior of senior rijden?

Misschien moeten we wel tegen elkaar(heb me ook ingeschreven)

Succes mede scootersporter!
 
hey mooi dat jullie het een leuke project vinden ja dat dacht ik nou ook over de cilinder ja scootersport senior startbewijs natuurlijk :D ben er elke keer bij natuurlijk
leuk om ook een mede tegenstander te vinden ik hou van tegenstand ik zou zeggen tot dan en miss staan we langs elkaar :D !
 
hey mooi dat jullie het een leuke project vinden ja dat dacht ik nou ook over de cilinder ja scootersport senior startbewijs natuurlijk :D ben er elke keer bij natuurlijk
leuk om ook een mede tegenstander te vinden ik hou van tegenstand ik zou zeggen tot dan en miss staan we langs elkaar :D !

Lijkt me leuk!
 
Back
Top