Beste allemaal,
Ik heb sinds 2 weken een scooter die met de dag langzamer rijd. Het is een snorscooter, na even kijken blijkt dat er geen varioring of iets dergelijks in zit, een gladde variobus, en dat de vorige eigenaar een draad uit de cdi heeft losgetrokken. Er is dus geen vergrendeling lijkt me?
Toen ik hem kreeg reed hij 40-45 ongeveer, maar nu elke dag net iets langzamer.. nu haalt hij net de 20 als ik het gas gewoon volledig inhou.
Echter als ik rij, en het gas steeds varieer, dus steeds even gas loslaten en dan weer vol - waarbij ik het gas dan echt een aantal seconden maar inhou, dan weer loslaat, en dan weer een paar seconden inhou klimt hij wel weer naar 40-45.
Toen ik op deze manier een paar dagen geleden aan het rijden was, vloog het tandwiel van de krukas. Na dit te demonteren blijkt dat de v snaar breder is dan de variobus waar hij omheenzit, hij overlapt dus en zit tegen het tandwiel aan.
Nog een punt is dat wanneer ik hem op de standaard zet en gas, de scooter wel veel meer toeren lijkt te maken. Nu heeft hij dan natuurlijk geen weerstand, maar hij lijkt gewoon echt veel meer kracht te hebben die hij als ik rij lijkt te verliezen. Als ik rij worden de toeren soms spontaan ook minder, dat heeft hij niet op de standaard.
Een laatste ding, wat hij ook al deed toen hij nog 45 reed, is dat wanneer ik over een hobbel ga de motor ook minder begint te draaien.
Misschien dat iemand dit herkent en mogelijk een oplossing weet.
Alvast bedankt.
Ik heb sinds 2 weken een scooter die met de dag langzamer rijd. Het is een snorscooter, na even kijken blijkt dat er geen varioring of iets dergelijks in zit, een gladde variobus, en dat de vorige eigenaar een draad uit de cdi heeft losgetrokken. Er is dus geen vergrendeling lijkt me?
Toen ik hem kreeg reed hij 40-45 ongeveer, maar nu elke dag net iets langzamer.. nu haalt hij net de 20 als ik het gas gewoon volledig inhou.
Echter als ik rij, en het gas steeds varieer, dus steeds even gas loslaten en dan weer vol - waarbij ik het gas dan echt een aantal seconden maar inhou, dan weer loslaat, en dan weer een paar seconden inhou klimt hij wel weer naar 40-45.
Toen ik op deze manier een paar dagen geleden aan het rijden was, vloog het tandwiel van de krukas. Na dit te demonteren blijkt dat de v snaar breder is dan de variobus waar hij omheenzit, hij overlapt dus en zit tegen het tandwiel aan.
Nog een punt is dat wanneer ik hem op de standaard zet en gas, de scooter wel veel meer toeren lijkt te maken. Nu heeft hij dan natuurlijk geen weerstand, maar hij lijkt gewoon echt veel meer kracht te hebben die hij als ik rij lijkt te verliezen. Als ik rij worden de toeren soms spontaan ook minder, dat heeft hij niet op de standaard.
Een laatste ding, wat hij ook al deed toen hij nog 45 reed, is dat wanneer ik over een hobbel ga de motor ook minder begint te draaien.
Misschien dat iemand dit herkent en mogelijk een oplossing weet.
Alvast bedankt.