Nee de stator zijn de spoelen die achter je vliegwiel zitten.
In het schema noemen ze dit "Alternator and pulse generator coil".
Dit kun je zien als de dynamo van je scooter.
Deze produceert een wisselspanning, in jouw geval zijn dit 3 wikkelingen in ster maar dit ter zijde.
Deze wisselspanning, namelijk de drie gele draden, lopen naar je spanningsregelaar die er een mooie en stabiele gelijkspanning van maakt.
De spanningsregelaar is overigens een metalen kastje met koelvinnen erop.
Normaliter zit bij een scooter die een AC-CDI gebruikt nog 1 a 2 extra spoelen die een hoge wisselspanning opwekken voor je CDI.
Daar de 125cc, geen simpele cdi heeft maar dat ding iets extra's doet wordt deze niet voorzien van deze hoge wisselspanning maar eenstabiele gelijkspanning vanaf je spanningsregelaar.
Dus die 1 a 2 spoelen voor die hoge wisselspanning zitten dus ook niet op jouw stator.
Dussss, met deze originel 125cc stator kun je alleen gebruik maken van een DC-CDI, tenzij je de originele CDI bij het blok hebt gekregen!