rollerbank

Mvb06

Member
Hi allemaal,

Het was weer zover, iets te hard gereden en meegenomen naar Rollerbank.
Wat me alleen opviel was dat de politieagent die hem heeft getest mijn banden voor de keuring naar 2.5 bar oppompte terwijl ze eerst rond de 2 zaten. Is hij hem dan niet technisch een het veranderen en eigenlijk sneller laten lopen dan dat hij eerst deed? Weet dat het forum hier niet helemaal voor gemaakt is maar vroeg me toch af of iemand weet of dit überhaupt mag en of iemand hier ervaring mee heeft. Alvast bedankt

Mvg,
 
Advertisement - register to remove this

Technisch veranderen zou ik het niet direct willen noemen maar invloed heeft het wel degelijk.

Band op 2.5 bar heeft minder rolweerstand dat op 2 bar en in theorie vergroot je de afrol straal en zal de rollerbank een hogere snelheid aangeven. Als ze het netjes willen doen dan zouden ze de bandenspanning op de juiste waarde zetten
 
Ik vermoed dat de agent in kwestie je ervan verdacht heeft onderweg de spanning te verlagen zodat de meting lager uit zou vallen.

Anderzijds is het zomaar oppompen van andermans scooterbanden niet zonder risico.
En omdat agenten er (voor zover ik met rollenbanken te maken heb gehad) een handje van hebben jou de brokken toe te schuiven als het spaak loopt, zou het verstandig zijn om het de volgende keer te filmen.
Kunnen ze later niet ontkennen als jij nadien met de zooi zit.
 
Technisch veranderen zou ik het niet direct willen noemen maar invloed heeft het wel degelijk.

Band op 2.5 bar heeft minder rolweerstand dat op 2 bar en in theorie vergroot je de afrol straal en zal de rollerbank een hogere snelheid aangeven. Als ze het netjes willen doen dan zouden ze de bandenspanning op de juiste waarde zetten
Ja en
Technisch veranderen zou ik het niet direct willen noemen maar invloed heeft het wel degelijk.

Band op 2.5 bar heeft minder rolweerstand dat op 2 bar en in theorie vergroot je de afrol straal en zal de rollerbank een hogere snelheid aangeven. Als ze het netjes willen doen dan zouden ze de bandenspanning op de juiste waarde zetten
ja hij is gewoon in andere staat gekeurd dan hoe hij op de weg heeft gereden. Ik had er nog nooit van gehoord en vraag me echt af of dat wel de bedoeling. Was overigens op zo’n nieuwe fatbike Rollerbank.
 
Ik vermoed dat de agent in kwestie je ervan verdacht heeft onderweg de spanning te verlagen zodat de meting lager uit zou vallen.

Anderzijds is het zomaar oppompen van andermans scooterbanden niet zonder risico.
En omdat agenten er (voor zover ik met rollenbanken te maken heb gehad) een handje van hebben jou de brokken toe te schuiven als het spaak loopt, zou het verstandig zijn om het de volgende keer te filmen.
Kunnen ze later niet ontkennen als jij nadien met de zooi zit.
Nee heb constant achter hem gereden dus kan niet. Filmen mocht volgens hem niet op het politiebureau onzin volgensmij maar ga daar niet bijdehand lopen doen als het lot van me bankrekening in zijn handen ligt.
Post automatically merged:

Dus die agent op je scooter zitten en zoeken naar de trappers? :tearsofjoy::tearsofjoy:
Hahahaha precies, nee die Rollerbanken gaan tot 100km/h.
Post automatically merged:

Tja, maar je zal net die km er overheen gaan:)
Post automatically merged:

Maar bleef je binnen de marge of niet?
Nee zeker niet binnen de marge, liep 72 en had nog onderweg me luchtfilter beetje eraf lopen trappen.
 
Daarom vind ik het des te vreemder dat ie zo achterdochtig was.
Begrenzer eruit tijdens rijden lukt soms nog wel, maar banden.....

Dat is vrijwel altijd verdacht, want dan heeft ie practisch vrij spel, en heb je geen bewijs als je bijv. aangifte tegen m wil doen.
Ja heel raar, ja vrij spel heeft hij inderdaad maar dat heeft bijna elke politieagent aangezien niemand bodycams draagt.
 
Misschien wel misschien niet, geen idee. Maar simpel gezegd, je kunt het voor laten komen maar er zal geen rechter meegaan in de gedachte dat het verschil tussen72 km/uur en 45 of van mijn part 56 km/uur komt door 0.5 bar extra druk in de banden.
Zonde van je tijd en energie.
 
Dan zul je het aan een jurist moeten vragen om zeker te zijn.
Post automatically merged:

En ik geef je op een briefje dat de jurist zal vragen of je het ook kunt bewijzen.
 
Dan zul je het aan een jurist moeten vragen om zeker te zijn.
Post automatically merged:

En ik geef je op een briefje dat de jurist zal vragen of je het ook kunt bewijzen.
Ja precies zal moeilijke zaak worden, heb een ooggetuige die achterop zat maar kan het niet bewijzen op papier natuurlijk.
 
Tjonge, 72 echte gps kilometers op de rollerbank en dan liggen te zeiken over het feit dat de agent de banden op spanning brengt, voor z'n eigen veiligheid, tijdens de test.
Wees een kerel en zit op de blaren die jezelf veroorzaakt hebt!
Ben blij dat het net geen 30kmpu te snel was want dan was je waarschijnlijk ook nog je rijbewijs kwijt.
De officier van justitie bepaalt dan wanneer je, je rijbewijs weer terugkrijgt. De rijontzegging kan oplopen tot vier maanden.
 
Het gaat er niet om of ik verantwoordelijkheid neem of niet. Ik vraag hier letterlijk of iemand hier ervaring mee heeft en of het uberhaupt mag. Zou mooi zijn als die wok dan ongeldig verklaart word en ik niet nog meer boetes hoef te betalen, gaat waarschijnlijk niet gebeuren maar wat is het probleem met vragen of andere mensen dit hebben meegemaakt en of het uberhaupt mag? En hoe word een rollerbank meting veiliger als er een bandenspanning is van 2.5 inplaats van 2 bar?
 
Als het op spanning brengen van banden nodig is voor het waarborgen van de veiligheid van de agent die de test uitvoert dan mag dit lijkt mij.
Ik snap dat je er op die manier onderuit wilt komen maar ik acht de waarschijnlijkheid dat je dit gaat lukken, nihil.
Vooral als je, je initiele post begint met:
Het was weer zover,
Dus ik neem aan dat het niet de eerste keer is dat je op de rollerbank wordt gezet.
 
Back
Top