Rem, slip en dikke BAM

Isamu

a.k.a. OverLander
Het moest een keer gebeuren...

Donker, regen en veel blad. Kneip de rem lichtjes in naar mijn idee maar de rem blokkeerde en maakte een mooie smak. Handen kapot, schouder gekneusd, heup blauw, ellenboog verrekte pijnlijk en de scooter.... paar krassen en een ring om het contactslot weg. Wonderbaarlijk dat deze scooter (Peugeot Kisbee) zo stevig in elkaar zit, ik had flink wat schade verwacht maar kom er genadig vanaf. Als ik kijk naar de La Tramelantsoeris dan is de Kisbee erg sterk. Met de La heb ik wel eens een schuttinkje geraakt en etc, maar die loopt direct veel schade op en kan weinig hebben.

Denk dat ik er binnenkort wel even nieuwe banden op wil lepelen die ook voor slecht weer geschikt zijn, maar dat helpt natuurlijk niet tegen uitglijden op een bladerdek. Wellicht kan wat extra verlichting geen kwaad zodat ik ook zie waar ik rij.
 
Advertisement - register to remove this

We doen de CG2 banden. Voor extra verlichting is het deze Led 2st voor 3,35 met gratis verzending binnen 7 dagen via de app. En de BA20D voor 2,85 zet ik dan ook maar op led in de hoop iets beter licht te hebben. Omdat ik nog voor een paar euro moest bestellen heb ik een setje strobe led erbij besteld in de kleur blauw voor 5,30; kan grappig zijn maar uiteraard verboden om te gebruiken. Let er op dat ik via de app bestel dus geheel andere prijzen heb dan wat in de link staat, dat scheelt behoorlijk veel.


Nu alleen nog even opzoek naar een nieuwe ring om het contactslot heen, dat zal wel een hele dure worden....
 
Last edited:
oops... :flushed: Anlas wintergrip2 sc500 Doe van het zomer wel een ander setje. Als mijn gevoel zegt dat ik niet prettig rij en ga twijfelen, dan ga je er naar rijden en krijg je ongelukken. Via Zandri besteld, maar ga er maar vanuit dat ze helemaal niet op voorraad zijn.... voor 124 euro wil ik niet moeilijk doen en we gaan het ondervinden.


Band.png
 
Weet iemand of er een how to van aluminium velgen spuiten was? Als de banden er toch afgaan kan ik de velgen ook direct zwart spuiten (zien er niet meer mooi uit door verkankering). Daarnaast wil ik nog wat meer spuiten en kan dan direct in 1 keer alles pakken.
 
Ja, het is lichtelijk ingevreten waardoor je doffe plekken hebt, ik heb al eens gepolijst maar dit maakte niets uit op de plekken zelf (of ik moet echt hard mijn best gaan doen, dan kan het heus wel weer mooi worden). Ik moet toegeven dat het niet echt noemenswaardig is en het ook meer een kwestie is dat ik de scoot optisch een beetje ga aanpassen voor mijn plezier. Alles wat nu alu kleur heeft of echt is, wil ik zwart hebben en vervolgens een paar rood accenten op de scoot maken. Even de kappen bewerken zodat de krassen weer weg zijn en etc.

Aangezien ik de La ga gebruiken de aankomende weken wil ik er gewoon wat leuks van maken. Een deel van de been en tree kappen wil ik met Raptor gaan spuiten. Eerst wou ik de velgen daar ook mee doen, maar denk dat dit niet mooi is en te ruig.
 
Back
Top