reich vs mercedes

Status
Not open for further replies.

Axon

Sprinten of Racen
gegroet allemaal.

zoals jullie wel weten doe ik dit seizoen mee met de stage 6 cup

alleen ben ik er nog niet uit welk soort van waterpomp ik ga gebruiken.

de Reich of een mercedeswaterpomp.

prijsverschil is onnoemelijk , maar welke is effectief genoeg voor 30 min volle bak te rijden .

kan iemand mij helpen om mij te helpen met mijn beslissing.
 
Advertisement - register to remove this

Hele seizoen met zo'n mercedes ding gereden. Als je naar de sloop gaat kost zo'n ding net 25e. Dus dan zal t prijsverschil wel meevallen. Ding pompt hard zat en heb er niks geen problemen mee gehad.
 
-Reich pomp verbruikt veel meer stroom als zo een mercedes pomp
-Mercedes pompt een groter debiet als een reich pomp
 
reich pomp houd niet van koelvloeistof en de aansluitingen zijn ook niet in een handige maat voor koelvloeistofslangen. Mercedes pomp wel, ze schijnen ook in volvo's te zitten trouwens. Bij mercedes mooie trillingvrije ophangbeugel erbij.
 
je mag toch alleen met water rijden...
aansluiting kun je wel wat op vinden neem ik aan.

ik ga het eerst gewoon proberen met de standaard waterpomp.
 
Bosch pomp pakken.

Met voorkeur een nieuwe, maar die zijn wel duurder. Oude pompen verliezen nog wel eens kracht, trekken accu's leeg of zelfs kapot. Maar opzich voldoet een tweedehands uit een mercedes/volvo prima, beide hangen met rubbere ophangbeugel.

Ook verbruiken ze amper stroom. (Gaat makkelijk een uur mee met een kleine 1Ah accu),zijn betrouwbaarder, en steviger.

Reichpompjes vreten stroom, willen nog wel eens breken, en aansluiting is slecht.

adioz
 
Om eerlijk te zijn, als ik zou gaan racen zou ik idd de mechanische originele pomp erin laten. Meest betrouwbaar en geen gehannes met accu's etc
 
idd, ik ga morgen eens zien op een sloop ofzo , dat ik geen van mercedes kan vinden voor een prijsje.

iig , bedankt voor de reacties.
 
Om eerlijk te zijn, als ik zou gaan racen zou ik idd de mechanische originele pomp erin laten. Meest betrouwbaar en geen gehannes met accu's etc

dat ligt er dus aan , bij piaggio vind ik het wat anders dan bij minarelli.

bij piaggio zit de pomp niks in de weg , en is ook betrouwbaar , bij minarelli zit ie voor de onsteking , imo lastig met eventueel sleutelen , ook is de std pomp niet altijd even betrouwbaar imo.

ik zou bij mina wel de voorkeur geven aan een electrische bosch pomp.
 
ik heb mijn 2 eerste wedstrijden(manches) (venray) gereden met reich waterpompje, de brommer bleef goed op temp en had er vetrouwen in dat het zo zou blijven. midden in de 2de race (manche) werd de brommer 110 graden en had het pompje het begeven.
 
Genoeg lekkende reich pompjes gezien nog nooit een bosch pompje zien lekken.


hij gaat stuk waar de nippels op de pomp zitten oid, heb zo al 1 keer een reich en 2 keer een andere caravan doorvoer pomp stuk gehad (want dat zijn t eigenlijk). Volgend jaar komt er dus mooi een bosche op :)
 
De mijne heeft nog nooit gelekt maar ik heb dan ook een nieuwe gekocht tevens krijg je dan ook nog eens garantie als ik me niet vergis. Tevens is een bosch pompje vergeleken met de rest van een sprint of race setup echt niet duur(mijn mening), en het hoort toch wel een beetje bij je setup.

Groetjes
 
conclusie: wil je met een AC blokje rijden, Bosch waterpomp. Rijd je met een LC blokje, STD waterpomp wat 99 procent van de SBO rijders je zal aanraden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top