Project: Batavus Racer

Status
Not open for further replies.
ik blijf het gewoon super vinden :D werkt je compressor inlaatje nu ? heb je mss een filmpje vna het geheel in actie ? ik ben echt razend benieuwd :)
 
Hier een foto van hoe die compressor in elkaar zit.

batavus_compressor1.jpg


In het koelingsdeksel heb ik een kunststof schijf gemaakt met een gat in het midden. De theorie erachter is dat de lucht dus via het gat wordt opgezogen en onder de schijf in radiale richting wordt verplaatst en overdruk ontstaat. De overdruk zou met schijf hoger moeten zijn dan zonder.

Waarschijnlijk is een goede carb afstelling nooit te krijgen als de compressor direct wordt aangesloten. Als ie bv hoogtoerig draait met bijna geen gas krijgt ie dus veel te veel lucht.

Ik ben van plan om met behulp van een gespleten gaskabel een soort gasklep tussen compressor en luchtfilter te maken, zodat de luchthoeveelheid/snelheid wordt verkleint bij halfgas etc

Hij is nog niet aangesloten, want hij rijdt nog niet, dus weet ik ook niet wat het in prestaties scheelt. Ik moet het hele zaakje rondom de compressor ook nog eens luchtdicht maken.

De compressor is op dit moment niet het belangrijkste van de batavus. Het is gewoon nog een hele bult werk :)

voor dat filmpje: je zal niet veel zien, behalve dan dat ik gas geef enzo, maar hij rijdt niet!
Ik zal wel ff kijken of ik binnenkort een filmpje kan maken.
 
Blijft een strak project kawa
Ik stra er steeds weer van te kijken hoe snel je dit alles doet , die vork , schijven , lc cil
vet allemaal

Altijd vet om te zien hoe een oltimer brommertje om word gebouwd tot racemonster

Ben wel benieuwd naar het geluid ..maak es een geluidsopname en fix die ontsteking , kwil dit ding zien/horen boeken :)
 
Ik ga deze week een adapter maken zodat de 190mm schijf op de velg past. De schijf moet ook nog eens 20mm naar links worden verplaatst ivb de plaats van de klauw.
Ik heb er een 3d cad tekening voor gemaakt

schijfadapter.gif


De voorrem zal het dan iig al doen
:W



Ik zal aankomend weekend wel ff een filmpje posten..
 
Alsof er geen tuning mogelijkheden zijn voor een origineel anker blokje...

Ik heb een ori blokje compleet bijgewerkt... cilinder afgedraaid, poorten opengefreesd... expansie eronder...

batavus-racing.jpg


Ding ziet r in principe niet uit... maar dat komt door tijdgebrek :p
 
absolute waanzin :D

maar voor je compressor ding, is het mss geen idee om voor de luchtinlaat zo'n klep te zetten die werkt zals een blower op een dragster ?

geen gas = amper open, vol gas = open
 
@ Jurrie

Ik heb eerst ook de cilinder bijgewerkt, kop afgedraaid, en een expansie uitlaatje eronder gelegd, maar de koppeling wil dat niet echt houden.
Toen de koppeling steeds kapot ging heb ik er dus een peugeot blokje onder gegooid.
En ja, peugeot is veel beter te tunen.


@ speedyrules

Idd, ik was al van plan om een gasklep in de luchttoevoer te zetten, bediend door een gespleten gaskabel.


Ik heb de timing van de poorten nagekeken, en deze ligt heel brak..
180graden duration voor uitlaat, 120 graden voor spoelers, en 114 voor de boost poorten, een timing die normaal goed is voor toerntallen rond de 9k, niet echt heet dus

Hier komt wel verandering in...
 
het ziet er naar uit dat dit topic is overleden 2/3 jaar geleden.
Mocht dit niet het geval zijn , kan de TS me pm'en om dit topic weer te openen. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top