Probleem met optrekken Keeway F-Act 50

Status
Not open for further replies.

LtDemolition

Well-Known Member
Heey, ik heb sinds 2 weken een Keeway F-act 50, tweedehands gekocht.
Er zijn alleen een aantal dingen die mij opvallen:
1. Het benzineverbruik is nogal hoog 80km op 4.8 liter.
2. De teller klopt niet en loopt 15 km/h voor op de werkelijke snelheid (max 70km/h snelheid, 85km/h op de teller)
3. Bij de 60 km/h valt de snelheid een stukje terug en de scooter maakt een soort haperent geluid. Dit gebeurt alleen maar bij de eerste keer wegrijden.
4. Het optrekken, wanneer ik hem net start rijdt hij de eerste 3 keer heel sloom weg en zit na 6 seconden pas aan de 25 km/h.
Wanneer hij een beetje warmer is trekt hij heel snel op 25 km/h in ongeveer 2 seconden.

De jongen waarvan ik hem heb gekocht heeft alleen verteld dat er een andere uitlaat opzit, hij is van technigas. Hierbij zei die ook dat de scooter 60km/h gaat, maar dit is dus 70km/h.
Ik vrees dat er nog allemaal andere niet originele onderdelen inzitten en deze compleet verkeerd zijn afgesteld en er rechtstreeks zijn in gegooid.
:mad:
 
Advertisement - register to remove this

Heey, ik heb sinds 2 weken een Keeway F-act 50, tweedehands gekocht.
Er zijn alleen een aantal dingen die mij opvallen:
1. Het benzineverbruik is nogal hoog 80km op 4.8 liter. Niet echt raar hoor op maar 4,8 liter... Ik heb er 7,2 en rijd ong 120km met een volle tank
2. De teller klopt niet en loopt 15 km/h voor op de werkelijke snelheid (max 70km/h snelheid, 85km/h op de teller) Dit is bij elke teller. Bij mij week hij ongeveer net zo veel af.
3. Bij de 60 km/h valt de snelheid een stukje terug en de scooter maakt een soort haperent geluid. Dit gebeurt alleen maar bij de eerste keer wegrijden. Misschien door een koude motor ?
4. Het optrekken, wanneer ik hem net start rijdt hij de eerste 3 keer heel sloom weg en zit na 6 seconden pas aan de 25 km/h. Zelfde verhaal als vraag 3


Wanneer hij een beetje warmer is trekt hij heel snel op 25 km/h in ongeveer 2 seconden.

De jongen waarvan ik hem heb gekocht heeft alleen verteld dat er een andere uitlaat opzit, hij is van technigas. Hierbij zei die ook dat de scooter 60km/h gaat, maar dit is dus 70km/h.
Ik vrees dat er nog allemaal andere niet originele onderdelen inzitten en deze compleet verkeerd zijn afgesteld en er rechtstreeks zijn in gegooid.
:mad:

Zowe
 
1. Kijk even naar je bougie, het kan zijn dat je een veel te grote sproeier hebt, en dat hij mede daardoor ook gaat stotteren/haperen.

2. Scootertellers wijken heel vaak af. Aerox tellers hebben minstens net zo'n afwijking!

3 + 4:

Je moet hem gewoon even opnieuw afstellen; sproeier, drukveer, trekveertjes en de rolletjes.

Het is wel handig als je je setup even post

Heey, ik heb sinds 2 weken een Keeway F-act 50, tweedehands gekocht.
Er zijn alleen een aantal dingen die mij opvallen:
1. Het benzineverbruik is nogal hoog 80km op 4.8 liter.
2. De teller klopt niet en loopt 15 km/h voor op de werkelijke snelheid (max 70km/h snelheid, 85km/h op de teller)
3. Bij de 60 km/h valt de snelheid een stukje terug en de scooter maakt een soort haperent geluid. Dit gebeurt alleen maar bij de eerste keer wegrijden.
4. Het optrekken, wanneer ik hem net start rijdt hij de eerste 3 keer heel sloom weg en zit na 6 seconden pas aan de 25 km/h.
Wanneer hij een beetje warmer is trekt hij heel snel op 25 km/h in ongeveer 2 seconden.

De jongen waarvan ik hem heb gekocht heeft alleen verteld dat er een andere uitlaat opzit, hij is van technigas. Hierbij zei die ook dat de scooter 60km/h gaat, maar dit is dus 70km/h.
Ik vrees dat er nog allemaal andere niet originele onderdelen inzitten en deze compleet verkeerd zijn afgesteld en er rechtstreeks zijn in gegooid.
:mad:
 
Ok ik heb hem vandaag even na laten kijken bij een vriend en de bougie is compleet verbrand en de rolletjes versleten.
Ik ga morgen een nieuwe boogie kopen en woensdag nieuwe rolletjes dus het komt wel goed *D

Setup weet ik dus niet.
 
Ok ik heb hem vandaag even na laten kijken bij een vriend en de bougie is compleet verbrand en de rolletjes versleten.
Ik ga morgen een nieuwe boogie kopen en woensdag nieuwe rolletjes dus het komt wel goed *D

Setup weet ik dus niet.

Boogie is trouwens gecheckt kleur was goed dus sproeier ook ;)

ik ben er trouwens net achter welke uitlaat ik heb het is de Technigas Next R
http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/FAQ_Uitlaten/Minarelli%20H/Tecnigas%20Next%20R.jpg
 
vriend van me heeft ook technigas op
zen keeway , ding rijdt 60 en bagger afgesteld ,,
als hij stilt staat is zen stuurt net een trilplaat ...

Dealer vertelde me ook dat keeway niet gemaakt is
om op te voeren,, die dingen zijn van baggere kwaliteit
 
Ik ben vandaag bij een motor/scooter winkel geweest en MK Parts.
Ik heb wat rondgevraagd en ik heb nu rolletjes van 5 gram, gele trekveertjes en een compleet nieuwe boogie geinstalleerd.
Al het gehaper en gestotter is nu weg en hij trekt vloeiend op.
Hoe kan ik hem precies goed afstellen zodat hij nog wat harder gaat?
 
Ik ben vandaag bij een motor/scooter winkel geweest en MK Parts.
Ik heb wat rondgevraagd en ik heb nu rolletjes van 5 gram, gele trekveertjes en een compleet nieuwe boogie geinstalleerd.
Al het gehaper en gestotter is nu weg en hij trekt vloeiend op.
Hoe kan ik hem precies goed afstellen zodat hij nog wat harder gaat?

hoeveel rijdt hij nu dan ?
 
Afstellen doe je niet om harder te gaan
Je hebt een perfect af stelling (Dan trekt hij soepel op en zit hij op zijn maximale top) en om happeren etc. te voor komen

Om nog harder te gaan moet je toch echt een ander onderdeel er op zetten
Wil je nog harder zou ik een andere uitlaat er onder leggen, heb zelf een next-r ben er nou niet echt te vreden over.
Vriend van me met originele F-ACT 50 trekt me er bijna uit met prop uit de uitlaat.
Vario ring er uit en hij trekt mij met een volledig ontgrensde scooter er uit en ik heb zelfde maar dan een next-r er onder...
Maar goed

N-joy
 
Afstellen doe je niet om harder te gaan
Je hebt een perfect af stelling (Dan trekt hij soepel op en zit hij op zijn maximale top) en om happeren etc. te voor komen

Om nog harder te gaan moet je toch echt een ander onderdeel er op zetten
Wil je nog harder zou ik een andere uitlaat er onder leggen, heb zelf een next-r ben er nou niet echt te vreden over.
Vriend van me met originele F-ACT 50 trekt me er bijna uit met prop uit de uitlaat.
Vario ring er uit en hij trekt mij met een volledig ontgrensde scooter er uit en ik heb zelfde maar dan een next-r er onder...
Maar goed

N-joy


Dan zou ik je scooter maar eens goed gaan afstellen....

Als je er door een std ontgrenste F-Act 50 al wordt uitgetrokken...
 
keeway f-act

hey
ik heb juist een 2 dehands keeway f-act gekocht
en heb hier een andere motor ondergestoken
deze is volledig orgineel alleen lichtere gewichten in gestoken voor harder op te trekke vario ring eruit en prop eruit
zit een leovinci onder
maar deze valt dood bij het optrekken en op 15km/h trekt die iets beter
ma houdt precies wel in
zit sproeier van 56 in
wa kan ik best doen om deze harder te late op trekke en nog rapper te kunne gaan?
 
Maak aub even een eigen topic aan voor je eigen probleem. Beschrijf ook wat je met "een andere motor" precies bedoelt.

Dit topic staat los van jouw probleem, dus gaat hij op slot.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top