probleem afstelling ibea at sonic

mvanwinsen5

Scary Scoots
ik ben vandaag bezig geweest met mijn sonic maar krijg de carbu niet goed afgesteld.

De low staat op 0.4 en de high op 1.50, hij loopt op zich wel goed alleen zakt ie op zijn top weg in de toeren. Er zit nu 3,3 gram in met een evo drukveer. De hebo koppeling staat op zijn strakst met de blauwe veren. Wat kan dit zijn, heb al zoveel standen gebruikt met de carbu maar blijft k*t lopen (rox is net iets sneller) Bougie is zwart en zou dus te veel moeten krijgen maar zodra ik de high nog lager zet (1,25) zakt hij nog meer weg in de top dus zou hij theoretisch te weinig krijgen. Wie kan mij raad geven ? Hij draait nu 13560 toeren op de top maar dat is te weinig voor de krd dus doe er morgen 3.0 in. Is er ook nog een andere drukveer aan te raden.

Alle info is welkom mits het bruikbaar is natuurlijk ;)
 
Advertisement - register to remove this

13.560 rpm lijkt me inderdaad wat weinig... Mag gerust een stukje hoger in toeren zitten... Tijdens acc. mag je gerust 14.2-14.3k draaien hoor, op topsnelheid nog meer...

Met die carb. kan ik je niet helpen helaas...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
13.560 rpm lijkt me inderdaad wat weinig... Mag gerust een stukje hoger in toeren zitten... Tijdens acc. mag je gerust 14.2-14.3k draaien hoor, op topsnelheid nog meer...

Met die carb. kan ik je niet helpen helaas...

i know, morgen dus ff 3.0 erin en kijken wat ie zegt dan. Anthony zei dat ik rond de 14.8 moest zitten dus moet dat maar eens veranderen voor zaterdag ;)
 
Misschien zeg ik als eerste. Want anders krijg ik strax alles weer over me heen!!!!!!!

Dit is wat ik zelf denk:

Aangezien jij zegt dat ie op top inzakt betekend het dat je daar vermogen verliest. Maar hoe verliest ie vermogen (blijft toerental gelijk of neemt dat af), als het afneemt kan het zijn dat de drukveer daar niet genoeg tegen druk geeft op de vario, en als ie dan iets te ver afzakt komt hij buiten de powerband van je pijp in combinatie met cylinder en lever je dus veel vermogen in.

En meestal als je een te schraal mengsel heb merk je dit heel snel aan je temperatuur (en ik neem aan dat er digi temp +rpm op zit dus dat is eenvoudig te achterhalen), en anders kun je misschien na een rondje te hebben gereden inplaats van je bougie ook ff naar je zuiger kijken (zwart, schoon enz enz) misschien daar dan eventjes een fototje van maken.

En je bougie kan heel snel zwart worden bij een erg rijk mengsel op stationair het duurt dan ook wel ff voordat hij een andere kleur zal aannemen!!!!

Iedergeval moet je omhoog in toerental en daarbij dus ook weer een iets andere afstelling van je teur. Zoals jezelf al zei 14.8 of 13.4 tja dat is nogal een verschil en kan hij dus totaal buiten zijn powerband draaien en zo dus bij minste of geringste drukverlies op de vario zeer veel power verliezen.
 
bij de top zakt hij in, zie je duidelijk aan het toerental. Toen ik de high wat rijker had gezet was het een stuk minder. Toch twijvel ik aan de drukveer, het is wel een nieuwe evo. Wat is een andere mogelijkheid om te gaan proberen ? Temp blijft overigens constant (51 graden) loopt nooit lang stationair maar is heel zwart en nat dus staat te rijk maar zet ik de high dichter gaat hij weet inhouden. Lucht is niet af te stellen dus daar zal het probleem niet liggen.
 
Ik heb twins net nog even gebeld en hij had het er over dat het aan de standaard overbrening kan liggen omdat de standaard overbrenging de toeren niet aankan waardoor de drukveer inzakte. Kan iemand mij hier meer info over geven ?
 
Dat zwarte kun je ook best zien als misschien een grote meng verhouding olie met benzine. En een kart carburateur als jij hebt stel je eenvoudig gezegd zo af:

High schroef veruit of ver in hangt er vanaf hoe je hem rijker zet(je moet hem heel rijk zetten) dan zorg je ervoor dat hij net niet gaat 4 takten op vol gas dat is de truuk en dit veranderd ook langzaam aan dus 1 afstellen kan het ene moment goed zijn en 8 uur later een klote afstelling

Maar mocht je nog meer tips nodig hebben je ken me ook altijd aanspreken over msn.
 
Ik zal alleereerst die rollen maar is vervangen, je moet echt rond de 14,5 zitten met die KRD F1 pijp. Als hij dan nog raar inzakt, zou ik eens aan die carbu gaan zitten.
 
Originally posted by mvanwinsen5
meng verhouding is 98 1op30 met a747 dus lijkt me goed

1:30 ? Is dat niet een beetje te rijk? Denk dat dat ook je zwarte bougie verklaart. beter gewoon 1:35 ofzo.
 
Misschien ook wel eens leuk om er een nieuw setje "membraantjes in je carb te zetten ?

Als die op/verrot zijn kan je ook draaien en klooien wat je wild, maar dan blijfd de carb klote lopen ;)
En zorg ervoor dat na elke keer rijden de carb leeg is bij stalling, dan gaan die membraantjes een stuk langer mee ;)

greets...
 
Originally posted by Jacco
Misschien ook wel eens leuk om er een nieuw setje "membraantjes in je carb te zetten ?

Als die op/verrot zijn kan je ook draaien en klooien wat je wild, maar dan blijfd de carb klote lopen ;)
En zorg ervoor dat na elke keer rijden de carb leeg is bij stalling, dan gaan die membraantjes een stuk langer mee ;)

greets...

weet ik, is net gereviseerd die carbu dus die zijn goed.
 
Ik ben weer eens gaan testen en de toeren blijven wegzakken. Nu ben ik er achter gekomen dat dat ligt aan de combinatie van de malossi torque driver en de evo voor vario. Dus morgen komt er een van polini op en moet het probleem grote deels opgelost zijn. Hebben jullie dit al eens meegemaakt? Schijnt alleen voor te komen bij sonic omdat alles korter is en dus ook gevoeliger is
 
Back
Top