Pottendijk 1 16-4-05

'nuff said...
mini-DSCN0454.JPG
 
Hier ook maar mijn verslagje wat ook in me projecttopic staat, meesten zullen het niet interessant vinden, maar dat verklaart mijn beschamende 1,03 als snelste tijd in de race ;)

Pronk' Yorin Crash&trash-test 2005

Nou even mijn verslagje van vandaag, voordat ik ga slapen, want ik ben echt gesloopt na een dag racen, en 500 km te hebben gereden, met gisternacht 2 uurtjes slaap.

Gelukkig is het de hele dag droog gebleven, dus ik kon gewoon lekker met de battlax knallen. De vrije training verliep moeizaam, vanwege (bleek achteraf)een meetfout met de bandenspanning-meter. Ik kon in geen enkele bocht grip vinden, elke keer gleedt de voorkant weg, tot 3 keer toe hing ik echt naast de scooter, slepend met heel me been over het asfalt om te corrigeren, zodat ik niet zou vallen. Een keertje ging dat niet helemaal goed, en ging ik onderuit, en weer in de 2e ronde van de 1e training

Ik was bang dat er iets met me schokbreker niet goed zou zijn, maar het bleek dus de bandenspanning te zijn, waar voor en achter maar 1 bar in zat!

In de qualificatie zat het goed met de bandenspanning, en het ding liep nogsteeds lekker, een beetje battlen met Stefan Stoker zorgde ervoor dat ik weer in me ritme kwam, en ik begon het circuit aardig door te krijgen. Op een gegeven moment ging ik toch iets te vet, en ging ik weer onderuit, dit keer iets harder, waardoor ik me voorkant een beetje aan bonken heb gereden. Ik kon de voorvork gewoon een heel rondje draaien, en het stuurde erg raar, dus na 5 rondes in de kwalificatie moest ik al aan de kant. Omdat ik na 5 rondes nog niet echt voor me snelste qualificatie ronde was gegaan was ik bang dat ik in de B zou rijden, maar het resulteerde toch in een 14e startplek in de A. Tussen kwalificatie en race in had ik iig aardig wat te sleutelen, de voorkant kaalgeplukt, voorvork eruit gehaald etc. En de boel een beetje proffesorisch gehaast inelkaar gezet...en dit was dus de grootste fout van deze (toch wel leuke)racedag.

Tijdens het warmdraaien voor de race was er nog niets aan de hand, dus ik stond lekker rustig bij de startopstelling warm te draaien, met sleutel-maat Sander naast me. (Sander nogmaals super bedankt voor al je hulp!). Op een gegeven moment ging Sander @ tribune zitten, en toen begon het gelazer. Ik gaf gas om warm te draaien, en ipv halfgas ging hij volgas, dit gebeurde enkele malen achterelkaar, maar ik kon niets doen omdat we moesten gaan rijden, en je met handschoenen & helm op niet echt veel kan doen aan de scooter. Ik dacht dat de gaskabel ergens tussen zat, en dat het wel weer goed zou komen.......niet dus.

Na de warmdraaironde stond ik voor de lichten, ik zette het gas half open (tenminste, dat was de bedoeling) en hield de rem ingedrukt om sneller weg te komen. Maar je raadt het al, ipv half open ging hij volgas, ik weer vol me rem indrukken, en gelukkig schoot hij weer terug, maar toen ik opkeek was het licht al op groen. Ik starte dus een seconde later dan de rest, en viel van de 14e gelijk naar de 19e (de laatste plaats in de A)terug. Ik wilde remmen voor de 1e bocht, maar terwijl ik remde bleef het gas een seconde openstaan terwijl de handle al dicht stond. Weer schoot hij terug, dus ik kon de bocht weer normaal redden, bovenstaande had ik dus bijna elke bocht, de ene keer schoot het gas goed terug, maar 9 van de 10 bochten bleef het gas open staan, en ging het pas dicht als ik begon te remmen.

Een aantal mensen zullen het wel gezien hebben, dit resulteerde in de meest rare dingen, ik moest extra hard in de remmen, omdat het ding niet van ze gas af wilde, en ik kwam diverse keren schuin driftend met gierende banden de bocht inzetten. Op de een of andere manier (ik snap het werkelijk nogsteeds niet!!!) heb ik dit ongeveer een 10 minuten volgehouden, totdat ik eind rechte stuk begon te remmen, en het gas nu echt bleef hangen, om niet met 100 km/h de banden in te vliegen remde ik zo hard als ik kon, dit resulteerde in een soort stoppie, gevolgd door een highsider, met het gas nogsteeds vol open, en ik vloog van de baan. Ik kwam hard op het asfalt terrecht, en me heup is aardig naar de kl*te. De kappen van de racer zien er nu gewoon echt niet meer uit, en me voorvork stond een heel rondje gedraaid. Uiteraard kon ik de race niet meer uitrijden, en er zullen zeker foto's komen van de schade, en zelfs een filmpje van hoe de gassschuif reageerde als ik het gas dichtgooide (nauwelijk dus).

Sorry voor het lange verhaal, dit keer geen spannende battles, alleen maar flink balen, de machine liep hard, het sturen ging echt super vond ik zelf, alleen heb ik door mijn eigen fout de wedstrijd verneukt, ookal had ik geen andere keus, want het moest gewoon allemaal snel-snel tussen de kwalificatie en de race gebeuren. Voor Arkel ga ik er iig voor zorgen dat het weer perfect inelkaar zit, en ik hopelijk weer in de top10 kan eindigen!
 
Thayra vond het vooral vermoeiend..
mini-DSCN0371.JPG


Ed ook...
mini-DSCN0396.JPG


Standje 723853
mini-DSCN0368.JPG


File?
mini-DSCN0421.JPG


Fred Nietgekoeld
mini-DSCN0427.JPG


Koopmansteam weer een pijp minder..
mini-DSCN0438.JPG
 
g-one said:
snelste tijd topscooter 2004 in emmen 54.357 neergezet door ondergetekende.
snelste ronde standaart heb ik niet kunnen terug vinden ik d8 een hoge
58-tiger.

verschil op brakel was 2 seconden meen ik, dus op een stuur baan moet je dit ook kunnen handhaven. ik ga de uitdaging aan dat het je het gat niet kleiner krijgt als 4 seconden.
als dat zo is betekend het dat je motorisch meer in de buurt zit bij de topscooters als qua stuurkwaliteiten. Ik ben zeer benieuwd of het je lukt.

:L laten we er een biertje opzetten gat < 4 seconden biertje voor Patrick. gat > 4 seconden biertje voor Gé. Deal????? *D


Nou dat hebben we ook weer achter de rug. De snelste tijd door ondergetekende was vandaag 57.447 (waargenomen door tijdregistratie en 57,53 op eigen laptimer) en voor de topscooter 55,3?? door Rik van Rijssen. Het gat is dus in ieder geval ruim kleiner dan 4 seconden :p . Vandaar heb ik Gé vandaag bedankt voor het aanbod van het biertje, maar zoals gezegd afgeslagen omdat ik het niet te zuipen vind. Maar toch bedankt voor de eer van de uitdaging.

Rest ons alleen nog het aantal 1-2tjes te overtreffen, maar dat gaat wat mij betreft ook nog wel lukken. Als we er in 3 wedstrijden al 3 hebben, moet het ook wel lukken om er 4 te scoren in 14 wedstrijden.
 
Last edited:
#94 said:
Rest ons alleen nog het aantal 1-2tjes te overtreffen, maar dat gaat wat mij betreft ook nog wel lukken. ls we er in 3 wedstrijden al 3 hebben, moet het ook wel lukken om er 4 te scoren in 14 wedstrijden.
wat mij betreft gaat dat ook lukken patrick maar toch hoop ik
een keer op een 1 2 tje in andere volgorde hehe dan zou ik nog iets beter me best moeten doen ;)
 
nou 8 ste geworden en mijn sleutelbeen gebroken!pak en helm kapot en moet nu dus alles doen met links!eerst maar ff genezen en dan zien we wel weer
 
lekker dagje in emmen :)

sochtends beetje cruizen in de vrije training komt alex kalden later naar me toe met de uitslag van de vrije training, heb ik de 5e tijd gereden :rolleyes: In de echte kwalificatie de 12e tijd waar ik ook niet ongelukkig mee was :)

In de race echter viel ik in rond 16 uit. Ik dacht dattie op het rechte stuk keihard vastliep maar maar toen ik langs de baan stilstond liep de motor gewoon stationair. Na de race carterdeksel eraf:

snaar.JPG


Oorzaak:

poelie.JPG


:X :X :X

Volgende keer beter +pippi+
 
Harry_tuning said:
nou 8 ste geworden en mijn sleutelbeen gebroken!pak en helm kapot en moet nu dus alles doen met links!eerst maar ff genezen en dan zien we wel weer
Best kloten, beterschap Jeroen.
Was Gilbert de oorzaak, of was het een foutje van jezelf?

Wat ik dan opzich weer apart vind is dat je 8ste bent geworden zonder dat je gefinishd bent. :)
 
Back
Top