Hier ook maar mijn verslagje wat ook in me projecttopic staat, meesten zullen het niet interessant vinden, maar dat verklaart mijn beschamende 1,03 als snelste tijd in de race
Pronk' Yorin Crash&trash-test 2005
Nou even mijn verslagje van vandaag, voordat ik ga slapen, want ik ben echt gesloopt na een dag racen, en 500 km te hebben gereden, met gisternacht 2 uurtjes slaap.
Gelukkig is het de hele dag droog gebleven, dus ik kon gewoon lekker met de battlax knallen. De vrije training verliep moeizaam, vanwege (bleek achteraf)een meetfout met de bandenspanning-meter. Ik kon in geen enkele bocht grip vinden, elke keer gleedt de voorkant weg, tot 3 keer toe hing ik echt naast de scooter, slepend met heel me been over het asfalt om te corrigeren, zodat ik niet zou vallen. Een keertje ging dat niet helemaal goed, en ging ik onderuit, en weer in de 2e ronde van de 1e training
Ik was bang dat er iets met me schokbreker niet goed zou zijn, maar het bleek dus de bandenspanning te zijn, waar voor en achter maar 1 bar in zat!
In de qualificatie zat het goed met de bandenspanning, en het ding liep nogsteeds lekker, een beetje battlen met Stefan Stoker zorgde ervoor dat ik weer in me ritme kwam, en ik begon het circuit aardig door te krijgen. Op een gegeven moment ging ik toch iets te vet, en ging ik weer onderuit, dit keer iets harder, waardoor ik me voorkant een beetje aan bonken heb gereden. Ik kon de voorvork gewoon een heel rondje draaien, en het stuurde erg raar, dus na 5 rondes in de kwalificatie moest ik al aan de kant. Omdat ik na 5 rondes nog niet echt voor me snelste qualificatie ronde was gegaan was ik bang dat ik in de B zou rijden, maar het resulteerde toch in een 14e startplek in de A. Tussen kwalificatie en race in had ik iig aardig wat te sleutelen, de voorkant kaalgeplukt, voorvork eruit gehaald etc. En de boel een beetje proffesorisch gehaast inelkaar gezet...en dit was dus de grootste fout van deze (toch wel leuke)racedag.
Tijdens het warmdraaien voor de race was er nog niets aan de hand, dus ik stond lekker rustig bij de startopstelling warm te draaien, met sleutel-maat Sander naast me. (Sander nogmaals super bedankt voor al je hulp!). Op een gegeven moment ging Sander @ tribune zitten, en toen begon het gelazer. Ik gaf gas om warm te draaien, en ipv halfgas ging hij volgas, dit gebeurde enkele malen achterelkaar, maar ik kon niets doen omdat we moesten gaan rijden, en je met handschoenen & helm op niet echt veel kan doen aan de scooter. Ik dacht dat de gaskabel ergens tussen zat, en dat het wel weer goed zou komen.......niet dus.
Na de warmdraaironde stond ik voor de lichten, ik zette het gas half open (tenminste, dat was de bedoeling) en hield de rem ingedrukt om sneller weg te komen. Maar je raadt het al, ipv half open ging hij volgas, ik weer vol me rem indrukken, en gelukkig schoot hij weer terug, maar toen ik opkeek was het licht al op groen. Ik starte dus een seconde later dan de rest, en viel van de 14e gelijk naar de 19e (de laatste plaats in de A)terug. Ik wilde remmen voor de 1e bocht, maar terwijl ik remde bleef het gas een seconde openstaan terwijl de handle al dicht stond. Weer schoot hij terug, dus ik kon de bocht weer normaal redden, bovenstaande had ik dus bijna elke bocht, de ene keer schoot het gas goed terug, maar 9 van de 10 bochten bleef het gas open staan, en ging het pas dicht als ik begon te remmen.
Een aantal mensen zullen het wel gezien hebben, dit resulteerde in de meest rare dingen, ik moest extra hard in de remmen, omdat het ding niet van ze gas af wilde, en ik kwam diverse keren schuin driftend met gierende banden de bocht inzetten. Op de een of andere manier (ik snap het werkelijk nogsteeds niet!!!) heb ik dit ongeveer een 10 minuten volgehouden, totdat ik eind rechte stuk begon te remmen, en het gas nu echt bleef hangen, om niet met 100 km/h de banden in te vliegen remde ik zo hard als ik kon, dit resulteerde in een soort stoppie, gevolgd door een highsider, met het gas nogsteeds vol open, en ik vloog van de baan. Ik kwam hard op het asfalt terrecht, en me heup is aardig naar de kl*te. De kappen van de racer zien er nu gewoon echt niet meer uit, en me voorvork stond een heel rondje gedraaid. Uiteraard kon ik de race niet meer uitrijden, en er zullen zeker foto's komen van de schade, en zelfs een filmpje van hoe de gassschuif reageerde als ik het gas dichtgooide (nauwelijk dus).
Sorry voor het lange verhaal, dit keer geen spannende battles, alleen maar flink balen, de machine liep hard, het sturen ging echt super vond ik zelf, alleen heb ik door mijn eigen fout de wedstrijd verneukt, ookal had ik geen andere keus, want het moest gewoon allemaal snel-snel tussen de kwalificatie en de race gebeuren. Voor Arkel ga ik er iig voor zorgen dat het weer perfect inelkaar zit, en ik hopelijk weer in de top10 kan eindigen!