Polyester, hoe?

Josh

Well-Known Member
Hoe herstel je afgebroken ophangpuntjes?

LET Op, topictitel is veranderd. Sommige reply's kloppen dus niet meer.

Hallo mensjes,

Als ik iets over het hoofd heb gezien, vertel mij dat dan maar ik heb in ieder geval genoeg pogingen gedaan tot het zoeken naar polyesterinformatie. Wat ik wil is dus even een uitlegje over hoe je het gebruikt en wat je nodig hebt. Hier heb ik al wel een kleine How-to voor gevonden maar ik vraag mij af of dit wel een handige manier is voor het maken van mijn kappen.

Mijn voorkap (SR) is namelijk gammel, hij is nog best gaaf maar 8/10 van de ophangpunten zijn afgebroken (Don't ask :(). Kan ik dit nou doen met polyester? Want eigenlijk heb ik dan geen glasmat nodig want ik heb geen 'lappen' kap nodig. Alleen een klodder dat hard wordt, netjes blijft kleven en waarvan ik vervolgens met een dremel stukken weg kan dremelen zodat ik een ophangpunt overhoud.

Hoe kan ik dit het beste realiseren? Iemand links naar How-to's? Iemand tips? Nogmaals, ik heb al wat zoekwerk gedaan maar misschien was het niet genoeg.

Nieuwe vraagstelling!
Hoe maak ik nieuwe ophangpuntjes en waarmee? Geen suggesties over het kopen van tweede hands kappen graag.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

je moet gwoon bij de brezan of zo'n zaak airo faserpoly halen.
da is een polyesterplamuur met een soort vezels.
als je dan zo'n steuntje aan je kap maakt moet je het rondom beetje ruw maken men heel grof schuurpapier en dan klodder van die zooi erop en het steuntje erin duwen en als ie droog is kun je em bijwerken.

succes.
 
ophangpunten afgebroken? als ik eerlijk mag zijn.. zoek naar een goede tweedehands en ga niet lopen klooien met ophangpunten polysteren
 
Originally posted by N.B.Tspeedfight
je moet gwoon bij de brezan of zo'n zaak airo faserpoly halen.
da is een polyesterplamuur met een soort vezels.
als je dan zo'n steuntje aan je kap maakt moet je het rondom beetje ruw maken men heel grof schuurpapier en dan klodder van die zooi erop en het steuntje erin duwen en als ie droog is kun je em bijwerken.

succes.
Ik heb geen afgebroken stukjes meer, die zijn er allemaal vandoor. Ik moet dus hele nieuwe ophangpunten maken.

Razma,
Ik heb al gezocht naar een tweede hands kap en dat wil ik eigenlijk ook niet. Het hoeft niet mooi te worden en alhoewel ik je adies waardeer heb ik er verder niets aan. Ik heb deze dingen al overwogen en heb mijn beslissing al gemaakt. Ik wil graag mijn huidige kap herstellen mits dat echt teveel werk is. Jij weet toch wat van dit soort dingen? ;) Kan je me ff helpen? :p
 
ik denk dat je toch beter een 2ehands kap kunt zoeken , zijn er zat in Nederland! het is behoorlijk veel werk om er weer steuntjes in te maken , en dan is het nog de vraag of het heel blijft , want zo stevig is polyester ook weer niet.
 
zoek een scootersloop, ga niet lopen smeren met polyester, ophangpunten zijn te fijn om met polyester te doen, zeker als je het voor de eerste keer doet. Als je toch wil beunen, maak dan alu ophangpunten ofzo en lijn die erop.
 
Originally posted by R5 man
zoek een scootersloop, ga niet lopen smeren met polyester, ophangpunten zijn te fijn om met polyester te doen, zeker als je het voor de eerste keer doet. Als je toch wil beunen, maak dan alu ophangpunten ofzo en lijn die erop.

k heb zelf een speedfight waar k ook al 2 keer mee op mijn bek ben gekaaid en dus ook veel ophangpunten waren afgebroken, k heb ze allemaal met da spul gemaakt en et zit nog steeds, en met met mij achterlijke rijstijl is dat een wonder.
 
Als dat polyester zo moeilijk is, dan kan het toch ook anders? Hoe kan ik dan op een andere manier een stevig ophangpunt maken? Een tweede hands kap aanschaffen wil ik gewoon niet. Ik ben die-hard knutselaar met een klein budget :+.

En ja, zit ik dalijk opgescheept met een kapotte kap en een tweede hands goede. Dat kan natuurlijk niet. Ik heb al veel teveel spullen dubbel.
 
Mogelijkheid: ophangpunten maken van aluminium strip en deze goed stevig in je kap plakken met polyester.....

verstandig :) : Goeie kap halen, ophangpunten met poly maken is echt verdomt lastis....
 
beetje eigenwijs hè...

veel suc6 :) dan kan je ws. over een paar weken toch een tweedehans kap halen en die spuiten.

Trouwens, polyester is trouwens ook niet gratis.. Denk dat je minstens zoveel daar aan kwijt bent (zonder resultaat) dan aan een 2e hands kap.
 
hoezo heb je dan 2 kappen over? je flikkerd die andere toch wel weg? ik zaag ze aan stukken en in de container ermee!! zoveel kost een tweede hands kappie ook niet.

ik heb altijd in een scooter/bromdfietszaak gewerkt waar wij vaak kappen hadden zonder steunen (waren er nog wel bij) , die brachten we naar een zeer vakbekwame spuiter die het er netjes weer in maakte met speciale lijmspul , maar daar zijn we mee opgehouden omdat die steuntjes niet heel bleven................ en met polyesther zal het nog sneller scheuren.......
 
Mensen loop allemaal eens niet zo te blaten, hij vraagt om een uitleg van polyester, en er wordt niet gevraagd of het misschien slimmer is om 2e hands kappen te kopen! Dus zeg hoe het gedaan moet worden, of zeg nix.

(en nee ik weet zelf niet hoe het moet) ik weet alleen wel dat jouw manier zeker mogelijk is. Wat ik alleen zou doen is alu stripjes buigen daar een gaatje in boren voor de schroef, en dan vervolgens dat alu plaatje in de kap polyestern ofzo. Of misschien is het zelfde mogelijk met 2 componentenlijm, maar dat denk ik niet.
 
je kan ook gewoon een polyester matje, klein dubbelvouwen, aan de binnenkant en buitenkant om het ophangpunt wat je wil maken heen
dan kwakkie erover, hard laten worden
ding op maat snijden, gat erin, en schuren, plamuren etc...
en dan duimen dat het houdt
 
Ok, nu wordt het allemaal wel even wat helderder. Ik dacht dat het polyester zo moeilijk was, kijk dat vind ik niet zo erg want je moet toch ergens beginnen. Maar nu komen er ook nog andere dingen de hoek om kijken.

- Is dat spul inderdaad zo duur?
- Wat ben ik dan kwijt?
- En wat zou ik ongeveer kwijt zijn voor een kappie?
- Het is dus niet echt stevig?
- Kan het dan wel met ander spul?

Als ik hier een paar duidelijke antwoorden heb zal ik het zooitje nog een keer overwegen. Maar ik heb al meerdere mensen gehoord die het geprobeerd hebben en waarbij het gewoon gelukt is.
 
je kunt ook eens naar een spuiter in de buurt gaan en vragen of zij er 1 of ander goed spul voor hebben , want ze hebben meestal wel 1 of ander zwaar chemisch goedje dat goed hecht.............
 
Originally posted by Pronk
Mensen loop allemaal eens niet zo te blaten, hij vraagt om een uitleg van polyester, en er wordt niet gevraagd of het misschien slimmer is om 2e hands kappen te kopen! Dus zeg hoe het gedaan moet worden, of zeg nix.

(en nee ik weet zelf niet hoe het moet) ik weet alleen wel dat jouw manier zeker mogelijk is. Wat ik alleen zou doen is alu stripjes buigen daar een gaatje in boren voor de schroef, en dan vervolgens dat alu plaatje in de kap polyestern ofzo. Of misschien is het zelfde mogelijk met 2 componentenlijm, maar dat denk ik niet.

Ik weet waar ik het over heb. Ophangpunten fixxen is gewoon een tijdsrovend intensief kutwerk wat meestal na een paar weken weer overnieuw kan. De volgende keer als je commentaar leverd, doe dat dan svp wel wat onderbouwd. Dit gaat gewoon nergens over. :rolleyes:

Maargoed;

Originally posted by Josh
Ok, nu wordt het allemaal wel even wat helderder. Ik dacht dat het polyester zo moeilijk was, kijk dat vind ik niet zo erg want je moet toch ergens beginnen. Maar nu komen er ook nog andere dingen de hoek om kijken.

- Is dat spul inderdaad zo duur?
- Wat ben ik dan kwijt?
- En wat zou ik ongeveer kwijt zijn voor een kappie?
- Het is dus niet echt stevig?
- Kan het dan wel met ander spul?

Als ik hier een paar duidelijke antwoorden heb zal ik het zooitje nog een keer overwegen. Maar ik heb al meerdere mensen gehoord die het geprobeerd hebben en waarbij het gewoon gelukt is.

Ok. Polyester is gewoon niet geschikt voor wat jij wilt doen. Daar ben je inmiddels ook achter, het is geschikter voor grote oppervlaktes, afdichten en bijelkaar houden (bv. bij scheuren). Het droogt ook niet echt goed (heel langzaam iig) als het op een klontje zit.

Ik zou er zelf voor gaan om een soort blokje van het een of ander (stukje metaal, grote moer :?) met twee-componenten lijm op de binnenkant van je kap te plakken. Die kan je dan gebruiken om de boel weer vast te zetten.

Of lijm zo'n clipje (waarvan de naam mij net ff ontschoten is :p)
clipje.bmp

Aan de binnenkant van je kap. Daar kan je namelijk mooi een schroef in draaien.

ohja, polyester matten, vetharder en al die andere zooi kost je gauw tussen de 20 en 30 euro.

Suc6!
 
Originally posted by minaracers
Ik weet waar ik het over heb. Ophangpunten fixxen is gewoon een tijdsrovend intensief kutwerk wat meestal na een paar weken weer overnieuw kan. De volgende keer als je commentaar leverd, doe dat dan svp wel wat onderbouwd. Dit gaat gewoon nergens over. :rolleyes:

Maargoed;


Ik heb mijn commentaar onderbouwd meneer Minaracer, er wordt gevraagd hoe hij ophangpunten van polyester kan maken. Vervolgens lees ik meer dan 5 reacties dat hij beter nieuwe kappen kan kopen. Misschien is die oplossing makkelijker, maar wel veel duurder, en ten tweede wordt daar gewoon helemaal niet om gevraagd. Ik blijf dus bij mijn punt.

Daarnaast gaf ik ook nog een manier aan om zijn probleem op te lossen, dus ik snap jouw punt ff niet, want wat heb ik niet onderbouwd dan? Zeg het me maar ff via PM ofzo, anders verneuk je dit topic.
 
Back
Top