Piaggio zip na 2 weken stilstaan geen gang

de huidige lijkt er aardig op mijn huidige, alleen bij mij zit er een website bij opgeschreven. Ik ben opzoek naar een cdi die ook een begrenzer is. Heb geen zin in gedoe bij een rollenbank.
 
Ik zag ook voorbij komen dat er geen 10w40 in een zip mag? Dan had Zandri het verkeerd op de site staan als het zo is. Zou ik morgen deze kunnen halen bij de gamma? 5w40.
 
Ik zag ook voorbij komen dat er geen 10w40 in een zip mag? Dan had Zandri het verkeerd op de site staan als het zo is. Zou ik morgen deze kunnen halen bij de gamma? 5w40.
Je kan beter een goede olie halen bij een brommerzaak , niet bij de bouwmarkt of de Action.
 
Ik heb gelukkig geen huismerk olie gehaald. Ik kon ook mij mijn werk 5w40 van mercedes halen. Maar zat naar de castrol versie te kijken. Vanmiddag de olie ff wisselen, met nieuwe bougie en kabel. En heb nu een eurobegrenzet erop zitten, mijn ab lampje brandt wel als ik klik. Misschien toch de batterij vervangen?
 
Ik heb gelukkig geen huismerk olie gehaald. Ik kon ook mij mijn werk 5w40 van mercedes halen. Maar zat naar de castrol versie te kijken. Vanmiddag de olie ff wisselen, met nieuwe bougie en kabel. En heb nu een eurobegrenzet erop zitten, mijn ab lampje brandt wel als ik klik. Misschien toch de batterij vervangen?
Mercedes ?
Je moet naar de specificaties kijken.
En de accu even meten.
 
als ie van z'n werk 5w40 van Mercedes (goedgekeurd vóór) kan krijgen/halen zou die dan niet goed genoeg zijn voor een scootertje?
(in mijn Kymco gaat gewoon 5W40 van C&C of Valvoline van de Action, als 5W30 Techno (hebben ze niet meer, was vroeger hun huismerk) een tot 400 PK getunede volvo 850 met 2 ton op de klok heel hield, gaat dit ook.)
 
als ie van z'n werk 5w40 van Mercedes (goedgekeurd vóór) kan krijgen/halen zou die dan niet goed genoeg zijn voor een scootertje?
(in mijn Kymco gaat gewoon 5W40 van C&C of Valvoline van de Action, als 5W30 Techno (hebben ze niet meer, was vroeger hun huismerk) een tot 400 PK getunede volvo 850 met 2 ton op de klok heel hield, gaat dit ook.)
Het is inderdaad goedgekeurd, amg rijdt er ook mee (modellen voor 2010). Ik merk als ik via de kickstart rustig rond probeer te gaan, dat het nu wel stuk makkelijker gaat dan met 10w40. Gelukkig heb ik niet echt gereden met 10w40.

Helaas heb ik de verkeerde bougiesleutel gekregen, dus kan de bougie niet monteren want die is er al uit via een manier met een auto bougie sleutel die niet niet lekker past qua diepte.

Tevens was de bougiekabel ook te dun die ik ontvangen heb. Ik heb nu de oude iets afgesneden en (kennelijk moest je hem erin draaien ipv drukken) erin gedraaid dat hij strak zit. Misschien is dat gewoon het probleem dat hij geen goede vonk kon maken ofzo?
 
Trouwens, waar zit de stationair schroef? Of is dat bij de gaskabel? Ik heb wel de carburateur los gehad en moest ook de kabel loshalen. Rare is wel, hij start en rijd. Maar niet snel of meekomend.
 
Stationair schroef zit tegen de halve maan , waar de gaskabel aan gemonteerd zit.
Oke, maar dat zou niet moeten uitmaken toch als ik vermogen vraag? Meer stationair, want mijn luchtschroef zit 2.5 slag gedraait. Dus helemaal naar rechts en dan 2.5 slag terug.

Op de foto zit de kabel van de choke naar achter, de mijne zit naar voren. Maakt dat ook uit?

Ik heb de andere cdi begrenzer geprobeerd, maar nog steeds zelfde probleem. Geen vermogen en max 30.

Ik ben ten einde raad en weet even niet meer wat ik moet doen.

Ik heb nu:
Nieuwe 5w40 olie
Nieuwe bougie
Nieuwe cdi geprobeerd
Boegiekabel vers gemaakt
Kleppen gesteld in:0.10 uit:0.15
Luchtfilter was al vervangen
Spruitstuk + 2 pakkingen zijn nieuw
Rollen zijn nieuw
 
Meet je choke eens met de multimeter met een lopende motor. Dus choke kabel los en multimeter beide in die kabel vanuit de spoel.
 
Meer stationair, want mijn luchtschroef zit 2.5 slag gedraait.
je hebt op deze carburateur geen luchtschroef, alleen een mengselschroef op mijn Kymco 4t E4 heb ik deze van 2,5 op 3,5 gezet en daar werd oppakken en optrekken wel degelijk beter van. het zou kunnen dat je dan die stationair aanslagschroef weer iets moet aanpassen omdat het stationair dan wat rijker wordt.
Heb met heel veel moeite (geen goed gereedschap dus piele met mn vingers) de bougie los kunnen halen. Heb compressie, die zit boven de 120psi rond de 123-125psi.
8,5 bar is genoeg om te starten, maar voor een 4t niet bijster veel om vermogen te creëren?
Post automatically merged:

Op de foto zit de kabel van de choke naar achter, de mijne zit naar voren. Maakt dat ook uit?
nee, is een elektrische kabel.
 
je hebt op deze carburateur geen luchtschroef, alleen een mengselschroef op mijn Kymco 4t E4 heb ik deze van 2,5 op 3,5 gezet en daar werd oppakken en optrekken wel degelijk beter van. het zou kunnen dat je dan die stationair aanslagschroef weer iets moet aanpassen omdat het stationair dan wat rijker wordt.

8,5 bar is genoeg om te starten, maar voor een 4t niet bijster veel om vermogen te creëren?
Post automatically merged:


nee, is een elektrische kabel.
Ik had wel de compressie met de kickstart gedaan. Zal vanavond even met de elektrische start doen
 
de compressieVerhouding is iets anders dan de compressiedruk.
maar 10 bar is wel in orde.
Tot zover alles over de brommer, zelfs dat ik nu niet meer weet waar ik naar moet kijken. Nu 3 weken geleden deed alles het perfect, na even stilstaan is er geen gang meer te maken met de brommer. Lijkt als een blauw kenteken te rijden (wat ik gevaarlijk vind op de weg).

Ik weet nu dus niet meer waar ik naar moet zoeken, want ik denk bijna alles al gedaan te hebben.
 
Back
Top