CallMeDaddy
Member
de huidige lijkt er aardig op mijn huidige, alleen bij mij zit er een website bij opgeschreven. Ik ben opzoek naar een cdi die ook een begrenzer is. Heb geen zin in gedoe bij een rollenbank.
Mercedes ?Ik heb gelukkig geen huismerk olie gehaald. Ik kon ook mij mijn werk 5w40 van mercedes halen. Maar zat naar de castrol versie te kijken. Vanmiddag de olie ff wisselen, met nieuwe bougie en kabel. En heb nu een eurobegrenzet erop zitten, mijn ab lampje brandt wel als ik klik. Misschien toch de batterij vervangen?
Het is inderdaad goedgekeurd, amg rijdt er ook mee (modellen voor 2010). Ik merk als ik via de kickstart rustig rond probeer te gaan, dat het nu wel stuk makkelijker gaat dan met 10w40. Gelukkig heb ik niet echt gereden met 10w40.als ie van z'n werk 5w40 van Mercedes (goedgekeurd vóór) kan krijgen/halen zou die dan niet goed genoeg zijn voor een scootertje?
(in mijn Kymco gaat gewoon 5W40 van C&C of Valvoline van de Action, als 5W30 Techno (hebben ze niet meer, was vroeger hun huismerk) een tot 400 PK getunede volvo 850 met 2 ton op de klok heel hield, gaat dit ook.)
Oke, maar dat zou niet moeten uitmaken toch als ik vermogen vraag? Meer stationair, want mijn luchtschroef zit 2.5 slag gedraait. Dus helemaal naar rechts en dan 2.5 slag terug.Stationair schroef zit tegen de halve maan , waar de gaskabel aan gemonteerd zit.
je hebt op deze carburateur geen luchtschroef, alleen een mengselschroef op mijn Kymco 4t E4 heb ik deze van 2,5 op 3,5 gezet en daar werd oppakken en optrekken wel degelijk beter van. het zou kunnen dat je dan die stationair aanslagschroef weer iets moet aanpassen omdat het stationair dan wat rijker wordt.Meer stationair, want mijn luchtschroef zit 2.5 slag gedraait.
8,5 bar is genoeg om te starten, maar voor een 4t niet bijster veel om vermogen te creëren?Heb met heel veel moeite (geen goed gereedschap dus piele met mn vingers) de bougie los kunnen halen. Heb compressie, die zit boven de 120psi rond de 123-125psi.
nee, is een elektrische kabel.Op de foto zit de kabel van de choke naar achter, de mijne zit naar voren. Maakt dat ook uit?
Ik had wel de compressie met de kickstart gedaan. Zal vanavond even met de elektrische start doenje hebt op deze carburateur geen luchtschroef, alleen een mengselschroef op mijn Kymco 4t E4 heb ik deze van 2,5 op 3,5 gezet en daar werd oppakken en optrekken wel degelijk beter van. het zou kunnen dat je dan die stationair aanslagschroef weer iets moet aanpassen omdat het stationair dan wat rijker wordt.
8,5 bar is genoeg om te starten, maar voor een 4t niet bijster veel om vermogen te creëren?
Post automatically merged:
nee, is een elektrische kabel.
En het gas vol open.Ik had wel de compressie met de kickstart gedaan. Zal vanavond even met de elektrische start doen
Oh dat had ik niet gedaan. Maar normaal moet je brandstof afsluiten toch.En het gas vol open.
Niet bij een compressietestOh dat had ik niet gedaan. Maar normaal moet je brandstof afsluiten toch.
gaat om de lucht: hij moet maximaal lucht hebben om te comprimeren..Oh dat had ik niet gedaan. Maar normaal moet je brandstof afsluiten toch.
de compressieVerhouding is iets anders dan de compressiedruk.Als ik elektrisch start met gaf vol open heb ik ~140 psi dus ongeveer 10 bar. Volgens mij is een zip 10.1:1 qua compressie als ik het goed heb.
Tot zover alles over de brommer, zelfs dat ik nu niet meer weet waar ik naar moet kijken. Nu 3 weken geleden deed alles het perfect, na even stilstaan is er geen gang meer te maken met de brommer. Lijkt als een blauw kenteken te rijden (wat ik gevaarlijk vind op de weg).de compressieVerhouding is iets anders dan de compressiedruk.
maar 10 bar is wel in orde.