Piaggio zip katalysator ?

JDS

Well-Known Member
Zo, de vriendin heeft nieuwe scooter, Een piaggio zip 2T ( katalist) scooter.Nu blijkt dat hier een katalysator in die uitlaat zit?! Deze rijdt een 45, heb dan ff snel vario ring verwijderd en die gaat nu ongeveer 50-55 maar het optrekken laat dik te wensen over.Voor ik begin de uitlaat eraf te gooien om te kijken of hier een ring zit in gelast wil ik weten of dit wel zal uithalen omdat die kat. er in zit. Iemand hier ervaring mee? Scooter is nieuw, alles nog standaard en heeft 825km. Komt van een oude mens die gestorven is. Alvast thnx ;-)
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb er ook een gehad, ging standaard maximaal maar 40km /u op de teller (dus echte snelheid lag nog lager) Normaal gesproken zal die toch echt 60 km./u op de teller moeten zijn als de scooter geen ring meer heeft en geheel is ingereden...
Dat ding van jou is nog nieuw, dus dat verklaard het al dat je maar 55km/u haalt op teller..

En ja er zit ook nog een prop in de uitlaat (zelf nooit eruit gehaald) Dat katalysator gewoon lekker laten zitten.
 
Al beetje rond gegoogld en die kat zit in je uitlaat blijkbaar en is niet te verwijderen. Wel hangt er nog een "piemel" aan de uitlaat aan de rechterkant blijkbaar ( of heb ik het mis) dacht deze vandaag af te zagen en dicht te kloppen. Ook is zien of er een prop zit in de uitlaat.
 
Zit blijkbaar geen prop meer in de uitlaat. Wel zitten er 2 buisjes aan. Die eene is blijkbaar al dicht geknepen. Maar mag die andere ook dicht worden geknepen? Is uitlaat met kat.
 

Attachments

  • 20160511_115404.jpg
    20160511_115404.jpg
    132.6 KB · Views: 37
Het bovenste buisje is voor het SAS systeem, de onderste zorgt voor minder trekkracht en power.

Dat schroef ding wat er onder / voorop zit is om een sensor te plaatsen zodat ze in de fabriek de uitlaatgassen kunnen meten, zodat ze de scooter kunnen voldoen aan de markt conform eisen i.v.m milieu eisen.


EURO 2 / 3 / 4/ 5 verhaal.
 
Dus het bovenste buisje wat nog open staat, als je dit af koppelt en dicht last/slaat heb je meer trekkracht en power ?
 
Die bovenste mag niet open blijven als daar de slang niet eraan zit.. De slang dicht normaal het hele systeem af.. Dus je moet inderdaad dat buisje verwijderen en dicht lassen of met iets anders dicht maken.
 
Alright. En mag ik dan dat rubberen buisje dat aan de scooter hangt open laten of moet deze ook dicht? Zou dit allemaal dan wat uitdoen ivm trekkracht en snelheid? Zou deze scooter trouwens niet cdi begrensd zijn?
 
Rubbere slang mag gewoon los laten hangen, je kan het ook verwijderen van de scooter, zit gewoon aan de onderkant van het frame vast. belangrijkste is dat de uitlaat geheel dicht zit.
 
Ff updatje, alles is nu met 100% ontgrensd, alle buisjes dicht van de uitlaat, ring uit uitlaat,vario ring eruit. Deze heeft nu een top van ongeveer 55-60.Verder is hier niets aan veranderd buiten zijn eerste onderhoud (1000km) Probleem is dat deze traag optrekt. Als je volgas geeft hapert die, ik heb gevoel dat die sproeier te groet is maar dit is onmogelijk aangezien deze scooter nieuw is. Bougie heeft de juiste kleur koffie met melk. Ik zat dus te denken dat het met die cdi zou kunnen te maken hebben maar ben niet zeker.Ik ben niet erg bekend met het merk piaggio en hun afstellingen dus alle hulp is welkom. Zo een cdi kost al snel 80 euro dus kom ik hier eerst raad vragen.
 
Back
Top