Piaggio Zip 4T 2V motor revisie

Djechio Barends

New Member
Yo iedereen, Ik heb recent een zip gekocht van de eerste eigenaar via marktplaats. Bouwjaar is van 2018 en hij heeft nu 6000+ km gelopen.

De vorige eigenaar heeft maar 1x een onderhoudsbeurt uitgevoerd en daarna tot 5700km gereden.
Ik heb zelf een paar dingen al vervangen alleen als ik gas geef hoor ik gerommel en geschaaf. Het gerommel is er niet wanneer de scooter stationair draait en het geschaaf is er dan minder.

Denk zelf dat het de krukaslagers zijn, als ik rij voel ik de scooter veel moeite doen om vooruit te komen en voel ik dat er iets niet goed draait, als ik dat goed uitleg.

Nou wil ik dus een motor revisie gaan uitvoeren en er gelijk een 80cc inzetten. Wat raden jullie aan voor de juiste 80cc setup zodat de topsnelheid gewoon rond de 60km ligt. Moet ik de sproeier vervangen, welke rolletjes, of ik een nieuwe krukas, koppeling erin moet zetten etc.

Heb veel info nodig wat er bijv kan misgaan of waar ik op moet letten, wat ik het beste kan kopen etc. Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Post automatically merged:

Het kan ook zijn dat de kleppen gesteld moeten worden want hoor veel gerammel weet zelf niet of het normaal is voor een scooter die 6000km gereden heeft dat de krukaslagers al op zijn.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

En kijken achter de carterkap en koelkap of daar alles in orde is want dat na 5000 km de lagers al versleten lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Bovendien, gerommel en geschaaf is nogal een vage uitdrukking, dit kan overal vandaan komen.
Misschien handig om een geluidsfragmentje te posten, misschien dat iemand op het forum dit geluid herkent of je in iedergeval op het goede spoor te brengen.
 
Back
Top