Piaggio zip 2takt houd in na revisie

viva70cc

Member
Goeiedag allemaal.

Mijn krukas van mijn scooter is recent gebroken, heb deze dan vervangen samen met nieuwe lagers en het blok terug in elkaar gezet, nu reed mijj scooter voor de revisie beter dan na da revisie het is zo prc alsof die inhoud, en hij vertrekt met veel te lage toeren en komt dan op een top van ongeveer 75km gps de top vind ik opzich wel goed wil alleen dat die sneller optrekt weer

Setup:
- polini corsa 70cc
- rms racing krukas
- polini vario
- polini vsnaar
- polini koppeling koppeling staat op strakst
- groene trekveren van polini
- paarse drukveer van malossi
- 5.8gram rollen
- 17.5m carbu sproeier 72 gasnaald middelste
 
Advertisement - register to remove this

Ik kreeg hem niet goed gecentreerd, heb er goed opgeslagen met een hamer, maar soepel werd die niet, maar hij draaide wel
Onzin een krukas moet altijd goed gecentreerd zitten anders kan je dat hele blok in de sloot in flikkeren.... als ik jouw was zal ik er nog ff goed tegen aan meppen met een grote stalen hamer maar niet heus natuurlijk...
 
Dus moet gwn even de krukas centreren, moeten de keringen der voor uit?
Trek maar weer uit elkaar want je lagers zullen ook wel verrot geslagen zijn.

Beter 1x goed doen voor je straks je krukas krom staat te hengsten. Want als je er al op slaat doe je dat zonder de moeren op de draad te draaien toch? Of heb je hem al krom?
 
Dat gaat sowieso al nooit werken....

Als je hem centreerd met een hamer dan pak je het beste een vuistje, draai aan dekant van je vario en ontsteking een krukas moer erop draaien tot het draad gelijk zit met heteinde van je moer. Dan kun je er een paar goeie tikken op geven. Allebei de kanten doen en dan ff kijken hoe het draait. Ga nou niet als een waus lopen hengsten op die krukas een uur lang. Paar tikken moet genoeg zijn.
 
Dat gaat sowieso al nooit werken....

Als je hem centreerd met een hamer dan pak je het beste een vuistje, draai aan dekant van je vario en ontsteking een krukas moer erop draaien tot het draad gelijk zit met heteinde van je moer. Dan kun je er een paar goeie tikken op geven. Allebei de kanten doen en dan ff kijken hoe het draait. Ga nou niet als een waus lopen hengsten op die krukas een uur lang. Paar tikken moet genoeg zijn.
Is goed, heb voor de zekerheid nieuwe lagers besteld, had eerst de goedkoopste zooi besteld van mezoly, heb er nu van polini
 
Daar doe je natuurlijk gewoon een stukje hout tussen, als je het echt op die manier wil doen. Je kan niet met een hamer rechtstreeks op de krukas en moer slaan. Ook met de moer er op is dat vragen om problemen.

Je kan ook gewoon zelf een "krukas trekker" maken van een paar ringen en een buisje van de goede lengte. Ring om de krukas heen, (groot genoeg dat het stevig op het carter ligt) buisje tegen die ring aan zetten, paar ringen er boven op, moer op de krukas draaien. Dan kan je met de moer gewoon de krukas die kant op trekken.
 
Daar doe je natuurlijk gewoon een stukje hout tussen, als je het echt op die manier wil doen. Je kan niet met een hamer rechtstreeks op de krukas en moer slaan. Ook met de moer er op is dat vragen om problemen.

Je kan ook gewoon zelf een "krukas trekker" maken van een paar ringen en een buisje van de goede lengte. Ring om de krukas heen, (groot genoeg dat het stevig op het carter ligt) buisje tegen die ring aan zetten, paar ringen er boven op, moer op de krukas draaien. Dan kan je met de moer gewoon de krukas die kant op trekken.
Stukje hout doe ik zelf nooit moet ik zeggen, maargoed dat is misschien ergens een beetje ervaring waardoor ik het zo doe. Heb de krukastrekker ook weleens geprobeert maar die draaide dan toch minder soepel naar mijn idee. Maargoed er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden zolang die er maar in zit om toeren te beuken
 
Het probleem zit um gewoon in die Mezoly / Waardelozie Krukas lagers , is gewoon Troep .
Als er gelijk goede kwaliteits lagers waren gebruikt , had het probleem waarschijnlijk niet plaats gevonden , Mits de Bouwer zich een beetje had verdiept in de Materie.
 
Back
Top