Piaggio Sonic sprinter 2010

Micha#180

Well-Known Member
Goeiendag!

Ik zal me even voorstellen
Mijn naam is Micha ben 17 jaar en woon in Nijverdal (overijssel)
Ik doe dit project samen met men (stief)vader

Heb vorig seizoen ook gereden met een zwart zip frame
dit jaar rij ik met een sonic frame
Ik rij dit jaar weer in de Scooterspecial met nummer #180

Setup
Cilinder: MHR speed 7t Xsh tuned
Krukas : Stage 6 hpc R/T 85mm
Carter : Pia lang Xsh tuned
Uitlaat: Dpr Team 06
Inlaat: Keihin 28mm met serienr, Mhr VL13, malossi recht spruitstuk
Onsteking: HPI 2006
Overbrenging: MHR overange

Doel:
Goede tijden rijden
Nette en lichte scooter
Hoop plezier tijdens sprints


Nu maar het project:p

Ik koch destijds een sonic frame van iemand op het forum deze was al verlicht en verlaagd, maar we dachten daar kan nog wel iets vanaf dus frame maar naar een bedrijf gebracht en die heeft er wat gaten in geboort

2cy4ltl.jpg

2enmhxt.jpg


Toen is m'n stiefvader naar een ander bedrijf hier in de buurt gegaan om te vragen of ze een ophaning konden lassen, nou dat kon wel:)
dus donderdags het frame er heen gebracht'
2qi91ev.jpg

2cpvqyq.jpg

nou diezelfde middag was het frame al klaar gecoat en al:D

Let trouwens niet op het blok deze hadden we gebruikt om alles te maken

2yyeaae.jpg

2rf9389.jpg

2ldvwxd.jpg

Resultaat mag er wezen vind ik

vandaag 15 januari even naar dijkman geweest om banden om de velgen te leggen en bakkie te doen:p
30ml94w.jpg


Zaterdag 16 januari
Zo vandaag blok terug van Jordy..
Hij heeft hem ff nagekeken en lagers/keeringen/zuiger/olie ververst enz,
2yl9ylh.jpg

slo1w0.jpg


De onsteking+ carbrateur die er opkomen
5v3w3c.jpg

14cwcn9.jpg


En het zitje, deze wordt nog zwartgespoten
nzgd8h.jpg




25-01-2010
Zo weer een update(je)
Van het weekend zijn Jeroen Arthur en kevin langsgeweest om de maten voor de voorvork op te meten,
Voorvork wordt binnenkort wel een keer gemaakt
en heeft arthur een mooi plekje gevonden voor de radiateur
Men stiefvader heeft vandaag ff de carterkap verlicht van binnen en het zitje gemonteerd
Zitje wordt nog zwart gespoten.
zt8802.jpg


3537ce1.jpg


ezgao1.jpg


161dcgm.jpg


f2vsxd.jpg


19 april 2010

Zo lang geleden maar toch ff een update.
Aan de scooter is het een en ander gebeurt om hem klaar te maken voor etten-leur, zo hebben we redelijk lang wezen banken en zijn we geeindigd met 21,4 pk

Verslag Etten-leur,
Donderdags lag de hele scooter nog uit elkaar, deze moest dus nog gauw in elkaar nou vrijdags had men pa hem alweer helemaal in elkaar en 1x trappen en hij liep:p ophanging voor het zitje is ook veranderd deze is nu stukken steviger
zaterdags naar de camping gegaan waar de kroesjes al stonden en kevin en frank:) later kwam jordy nog met dinand
Camping was weer gezellig alleen 's avonds was het koud!!
's ochtends er weer vroeg uit en richting de sprintbaan gegaan
Heb m'n scooter ook gewogen deze weegt 40,1 kg wat opzich wel netjes is vind ik het kan nog wat lichter totaal gewicht komt nu uit op 103kg met pak aan
Nou toen konden we rijden ik had nog niet getest met de scooter:p
Maar 1ste run was 7,19 daarna nog een run gemaakt en ging al naar de 6,95 nou ik blij want heb al een betere tijd gereden dan vorig jaar
de 3e run gemaakt en deze was 6,89!:) wat goed was voor finales had me als 5e geplaatst
later nog wat runs gemaakt en de scooter maar weggezet en gewacht op de finales, helaas wat wheelspin en net niet gewonnen.
Maar was al blij dat ik onder de 7 kwam en finales heb gereden
Arthur en kevin Nog gefeliciteerd met jullie bekers ondanks de vastlopers van arthur:p

fp44cm.jpg


nvy7gn.jpg

2qalj43.jpg

20ts13p.jpg

6ghgjq.jpg


P1040201.JPG

Foto-4BLX3VKX.jpg



Binnenkort nieuw zitje erop en ander voorvork

20 April 2010

Vandaag is men pa weer bezig geweest met de scooter die ligt nu weer uit elkaar
want wordt opnieuw gecaot wel weer in de zelfde kleur want tijdens het maken van het zitje is het frame wat beschadigd, ook is het frame weer een stukje korter en is die mooi glad gemaakt aan de voorkant

Het frame:
ix893p.jpg

6gcvis.jpg


En het blokje ligt weer te wachten tot ie eronder kan
250mhhv.jpg


Tot de volgende x
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ziet er inderdaad mooi uit, ik vind het alleen wel vaag dat het in 1 dag gecoat is en gelijk meegegeven wordt, dacht altijd dat het nog tijd nodig had om uit te harden namelijk?! Maar wel erg lekker natuurlijk, schiet goed op dan :p Succes met het opbouwen
 
Ziet er inderdaad mooi uit, ik vind het alleen wel vaag dat het in 1 dag gecoat is en gelijk meegegeven wordt, dacht altijd dat het nog tijd nodig had om uit te harden namelijk?! Maar wel erg lekker natuurlijk, schiet goed op dan :p Succes met het opbouwen
Dacht altijd dat ze de coating erna laten bakken waardoor het ook minder kwetsbaarder wordt, maar dat weet ik niet zeker
 
we kunnen niet meer als ons best doen en hopen dat we er een mooi en snel seizoen van kunnen maken. (laten we hopen dat we er in nijverdal ook een sprint bij kunnen krijgen) groeten:D en trouwens ruim je kamer een keer op dat hoeft niet iedereen te zien:D
 
Last edited:
ja jongen we kunnen niet meer als ons best doen en hopen dat we er een mooi en snel seizoen van kunnen maken. (laten we hopen dat we er in nijverdal ook een sprint bij kunnen krijgen) groeten:D

Ouwe! heb jij niet de verkeerde nummers achter je naam? :p
 
Ziet er goed uit !
Alleen had ik gewacht met coaten totdat je zitje en alles klaar had, maar de lak ziet er wel goed uit !
Succes verder.
 
ja jongen we kunnen niet meer als ons best doen en hopen dat we er een mooi en snel seizoen van kunnen maken. (laten we hopen dat we er in nijverdal ook een sprint bij kunnen krijgen) groeten:D en trouwens ruim je kamer een keer op dat hoeft niet iedereen te zien:D

Ouwe zeikzak:D
Je doet je leeftijd wel eer aan, ga achter de geraniums zitten...

Laat dat jonk toch!!

Ziet er goed uit stelletje beunhazen+pippi+
 
ziet er zeer netjes uit allemaal, erg mooie kleur ook. en vooral het pia blok op de sonic doet me goed om te zien :). deze hou ik wel in de gaten.
 
zeg harjo wordt het niet weer eens tijd om te gaan hardlopen of zo want je begint weer rare dingen te zeggen het was zo mooi wat we samen hadden:D
 
Respect hoor, dit ziet er echt supervet uit!

Hoort gewoon een polini zitje op :W

Thnx! Komt nog een polini zitje op ja;)

Sweet Micha !
Deze blijf ik volgen. Binnenkort kom ik kijken in "real-life"
En ik blijf het zeggen, I Love This Color !

Bedankt:) Kleurtje vindt iedereen wel mooi volgens mij:p

Zie pm
Echt een stoer project mooi kleurtje!
Suc6 ik hou hem in de gaten..:p

PM terug en bedankt;)

Mijn oude frame! Ziet er vet uit man!

is idd jouw oude frame is nog wel wat geworden he:p
 
Back
Top