Piaggio Liberty vs Kymco people s vs Sym symphony

Sullyboy

New Member
Ik wil een van deze scooters halen alleen weet ik niet welke van de 3 nou beter is dan de ander.

Iemand die mij ff kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Nieuw of tweedehands? Ik zou ze sowieso allemaal in het echt bekijken en proefzitten.

De zitpositie van de huidige Liberty vond ik niet heel comfortabel. Ik verwacht dat de symphony het meest praktisch is en het modernste is van de 3.
 
Nieuw of tweedehands? Ik zou ze sowieso allemaal in het echt bekijken en proefzitten.

De zitpositie van de huidige Liberty vond ik niet heel comfortabel. Ik verwacht dat de symphony het meest praktisch is en het modernste is van de 3.
Het liefst tweedehands en zeker weten GEEN iget troep. Verder wil ik gewoon een scooter die zoiezo heel lang mee kan gaan en die het fijnste en in het algemeen ook het veiligste en betrouwbaarste is van de 3. Kwa zitpositie ben ik niet echt super moeilijk mee.
 
Het liefst tweedehands en zeker weten GEEN iget troep. Verder wil ik gewoon een scooter die zoiezo heel lang mee kan gaan en die het fijnste en in het algemeen ook het veiligste en betrouwbaarste is van de 3. Kwa zitpositie ben ik niet echt super moeilijk mee.
dan geef je zelf het antwoord al ;) : geen Pia.
zonder dollen: reden/rijden pizzakoeriers bij jou in de buurt op Piaggio, Kymco of Sym? (als ze niet al elektrisch rijden) bij mij in de buurt is het nog steeds Kymco of Sym. (al stappen de meeste koeriers zelf van hun privé Pia op die Kymco of Sym van de baas..)
 
dan geef je zelf het antwoord al ;) : geen Pia.
zonder dollen: reden/rijden pizzakoeriers bij jou in de buurt op Piaggio, Kymco of Sym? (als ze niet al elektrisch rijden) bij mij in de buurt is het nog steeds Kymco of Sym. (al stappen de meeste koeriers zelf van hun privé Pia op die Kymco of Sym van de baas..)
Toevallig ben ik zelf scooter bezorger bij dominos en rij ik op een kymco, maar is het dan niet dat de Liberty het beste van de 3 zijn?? Ik bedoel het is van piaggio dus lijkt me toch een betrouwbare merk
 
Toevallig ben ik zelf scooter bezorger bij dominos en rij ik op een kymco, maar is het dan niet dat de Liberty het beste van de 3 zijn?? Ik bedoel het is van piaggio dus lijkt me toch een betrouwbare merk
ik heb persoonlijk geen ervaring met Pia, dat voorop, maar heb met alles wat ik hier lees, juist de omgekeerde indruk.
ik zou zeggen: kijk eens wat er te koop staat met juist zo hoog mogelijke kilometerstanden van alle merken. (doe ik ook met auto's)
iemand hier heeft eens een draadje geprobleerd te starten met de hoogste originele km-standen privé, daar kwamen maar weinig reacties op, maar ik dacht dat ik daar (ergens) bovenaan sta, met inmiddels 25K op mijn Kymco E4.. ding start als ik naar de startknop kijk. (en ik kocht 'm met dubieuze staat van onderhoud/gebruik)
en op nieuwe Kymco en Sym's krijg je véél langer garantie dan op een Pia..(?)

edit:
meeste km's voor Peugeot (met Sym blok?)
als ik op onderdelen voor de Speedfight 4 zoek, vind ik een Sym blok ;)
sym blok
 
Last edited:
ik heb persoonlijk geen ervaring met Pia, dat voorop, maar heb met alles wat ik hier lees, juist de omgekeerde indruk.
ik zou zeggen: kijk eens wat er te koop staat met juist zo hoog mogelijke kilometerstanden van alle merken. (doe ik ook met auto's)
iemand hier heeft eens een draadje geprobleerd te starten met de hoogste originele km-standen privé, daar kwamen maar weinig reacties op, maar ik dacht dat ik daar (ergens) bovenaan sta, met inmiddels 25K op mijn Kymco E4.. ding start als ik naar de startknop kijk. (en ik kocht 'm met dubieuze staat van onderhoud/gebruik)
en op nieuwe Kymco en Sym's krijg je véél langer garantie dan op een Pia..(?)

edit:
meeste km's voor Peugeot (met Sym blok?)
als ik op onderdelen voor de Speedfight 4 zoek, vind ik een Sym blok ;)
sym blok
Ik hoor wel vaak van jullie dat people s en de Symphony heel betrouwbaar zijn en veel meer voordelen heeft dan een Piaggio Liberty. Ik wil trouwens een van deze scooters vanwege hun grote inch velgen/wielen en mooiheid. Over die km teller kan opzich maar wil het liefst zo snel mogelijk eentje halen zonder steeds te zoeken ect. Ik weet wel dat het of een kymco people of Symphony wordt.
 
Piaggio is feitelijk gewoon een verfijnd gy6 blok met beter afgewerkte, kwalitievere onderdelen.. Maar ook prijziger in onderhoud.

Langere garantie is dan wel weer interessant bij nieuwkoop.
 
Piaggio is feitelijk gewoon een verfijnd gy6 blok met beter afgewerkte, kwalitievere onderdelen.. Maar ook prijziger in onderhoud.

Langere garantie is dan wel weer interessant bij nieuwkoop.
Wat zou jij mij aanraden? K wil gwn een van de 3 scooters maar weet gwn niet welke het beste is. K wil gwn eentje die ik heel lang kan gebruiken en die de onderdelen goedkoop zijn
 
Kymco en SYM zijn allebei kwalitatief evenredig, voordelig en zelfde looks.
Doe je onderhoud volgens het boekje en je hebt er veel plezier aan.
Koop een frisse scooter en vraag desnoods hier om advies over specifieke advertenties. Kijk ook even naar tips waar je op kan letten op YouTube of neem iemand mee die er verstand van heeft.
 
Kymco en SYM zijn allebei kwalitatief evenredig, voordelig en zelfde looks.
Doe je onderhoud volgens het boekje en je hebt er veel plezier aan.
Koop een frisse scooter en vraag desnoods hier om advies over specifieke advertenties. Kijk ook even naar tips waar je op kan letten op YouTube of neem iemand mee die er verstand van heeft.
Okayy toppie, zal ik zeker weten doen!
 
Maar zit nu te kijken naar een people s of Symphony want hoor hele slechte dingen over liberty. Ook ga k een 2de handse scooter halen dus zijn ze ongeveer hetzelfde kwaliteit en wil k er natuurlijk wel mooie jaren mee maken
Post automatically merged:

K ga verder kijken dus nog maals thx voor jullie hulp
 
Wat zou jij mij aanraden? K wil gwn een van de 3 scooters maar weet gwn niet welke het beste is. K wil gwn eentje die ik heel lang kan gebruiken en die de onderdelen goedkoop zijn
Als je heel goedkoop wil rijden zou ik sowieso een ouder type People S kopen. Nog eentje met een ongeregelde carburateur.

Daar past heel veel aftermarket GY6 spul op, en is dus heel goedkoop te onderhouden. Nieuwere versies met de geregelde carburateur hebben nog weleens issues, de injectiemodellen zijn betrouwbaar maar lastiger zelf te repareren.
 
Piaggio is feitelijk gewoon een verfijnd gy6 blok met beter afgewerkte, kwalitievere onderdelen.. Maar ook prijziger in onderhoud.

Langere garantie is dan wel weer interessant bij nieuwkoop.

Piaggio, SYM en Kymco zijn alledrie een compleet ander blok. Deze blokken zijn technisch allemaal zeer goed, al zijn ze er niet beter op gaan lopen sinds de introductie van euro3/4/5/etc...

De scooters zijn ook goed. Ik heb diverse Kymcos en Piaggios gehad, de laatste was een Liberty S euro3. Ik vond het een erg lekkere scooter. Ik heb ook vaak op People S (vorig model) gereden van klanten. Ook goed, maar ik zou zelf toch de Liberty kiezen.
 
Back
Top