Piaggio fly begrenzer cdi

Status
Not open for further replies.

tusma

New Member
Goedemiddag,

Ik start eerst even door te zeggen dat ik helaas niet veel van scooters af weet dus het spijt me als ik het niet meteen snap.

Het probleem waar ik tegen aangelopen ben is dat ik een begrenzer cdi probeer te installeren op mijn piaggio fly. Hij rijd nu 50 en zou het graag terug willen zetten naar ongeveer 30(tis een blauw kenteken)

Ik heb de cdi besteld en vervangen, alleen klinkt het alsof hij bezuipt en wil niet echt starten met de nieuwe cdi erop. Toch maar even de oude erop gedaan zodat ik er nog mee kan rijden.

Iemand enig idee wat er mis is? Is de cdi misschien gewoon stuk?

Het betreft deze cdi: https://www.zandri.nl/cdi-unit-afstandsbediening-regelbaar-toerenbegrenzer-piaggio-4t-2v-dmp.html

De scooter is een piaggio fly(kenteken check zegt c52)

Bij voorbaat dank!
 
Advertisement - register to remove this

De cdi die je hebt besteld is een schakelbare cdi, dus je kunt deze wel monteren en er braaf continue 30 kmpu mee blijven rijden echter als je aangehouden wordt en ze ontdekken deze schakelbare cdi, bent je toch strafbaar ook al ligt de afstandsbediening thuis of heb je hem door het toilet afgespoeld, als je begrijpt wat ik bedoel.
Als je deze scooter terug wilt voeren naar de "snor-snelheid", moet je een originele snor cdi monteren of hooguit een 35 km cdi met een varioring zodat je persee niet sneller kan dan 34 kmpu.
 
De cdi die je hebt besteld is een schakelbare cdi, dus je kunt deze wel monteren en er braaf continue 30 kmpu mee blijven rijden echter als je aangehouden wordt en ze ontdekken deze schakelbare cdi, bent je toch strafbaar ook al ligt de afstandsbediening thuis of heb je hem door het toilet afgespoeld, als je begrijpt wat ik bedoel.
Als je deze scooter terug wilt voeren naar de "snor-snelheid", moet je een originele snor cdi monteren of hooguit een 35 km cdi met een varioring zodat je persee niet sneller kan dan 34 kmpu.
Ik snap inderdaad dat het risico's met zich meebrengt. Maar ik heb voor deze optie gekozen, ook omdat ik niks afweet van varioring en rolletjes en sproeikop etc. Plus het lijkt mij ook fijn om alsnog de 50 te kunnen rijden.

Maar om dan terug te komen op het verzuipen. Is de cdi stuk of niet compatibel?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top