Peugeot Zenith - Vespa Imitatie

A.J. Metalx NOS

Well-Known Member
Peugeot Zenith - Vespa Imitatie

--------------------------------------------------------------------------------

Hej ik ben bezig met het verbouwen van een Peugeot Zenith en heb daarbij veel vragen, ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik ben weinig kennis van scooters en ben niet erg handig maar ik ga er alles aan doen om de scooter te verbouwen. De scooter is helemaal uit elkaar gehaald geweest en heb hem door een vriend weer in elkaar laten zetten. Motorisch moet er daarom niets aan de hand zijn.

Ik heb al wat kleine problemen:

1. Voorrem
2. Dynamo
3. Starten

1. Voorrem
Ik heb een nieuwe remkabel gekocht. (Conditie van scooter was pauper toen ik em overnam) Maar nu weet ik niet goed hoe ik die kabel moet bevestigen aan mijn trommel. Dus je hebt het voorwiel en daaraan zit de trommel, met de remklauwen, daarbuiten is ook de ???dynamo??? of misschien teller maar daarover later meer. In ieder geval lukt het me niet om het hendeltje dat de blokken strak zet(buiten de trommel zelf, zichtbaar aan buitenkant, om daar de kabel aan vast te maken. het lijkt erop alsof het kabeluiteinde simpelweg te kort is... moet er btw een moer aan het uiteinde komen om hem aan die hendel vast te maken en hoe hoort hij er precies in te zitten. ik snap dat dit erg onduidelijk is, daarom zal ik later, volgende dagen, foto's posten over mijn problemen en hoe het er nu uitziet....

2. Dynamo
Wat ik eigenlijk wil op mijn scooter is een vespa voorlamp en een achterlamp(vast op spatbordje) en daar ben ikdan al tevreden mee. Maar zou ik dan gewoon een accu kopen die ik thuis oplaad. Of ben ik zelf in staat de dynamo te bevestigen en zo geen zorgen te maken over eventueel te weinig stroom. Daarnaast wil ik graag weten waar de dynamo zit en aan welke kabels hij bevestigd moet zijn. Als de dynamo eraan zou komen te zitten en ik een goede accu koop wil ik misschien ook wat neon, claxon(meertonig) en mijn alarmsysteem erop aansluiten. Advies hierover is zeker welkom.

3. Starten
Misschien raar omdit als 3e te houden omdat dit in principe het belangrijkste is.
Ik heb nog niet echt geprobeerd de scooter te starten maar heb wel advies nodig hoe te werk tegaan. Olie en benzine erin is logisch. Maar kan ik (als alles is aangesloten zoals het hoort, waar ik wel vanuit ga) de scooter dan gewoon met de kick starten. Btw: hij heeft lang stil en droog gestaan, moet ik eerst de tanks en bijv carburateur eerst ff doorspoelen met benzine of iets dergelijks???

Er komen zeker nog veel meer vragen aan en ik zal binnenkort veel foto's gaan plaatsen zodat de vragen duidelijker worden en het verloop van mijn project zichtbaar wordt voor anderen en mezelf. Nu houdt ik het even bij deze vragen omdat het sowieso nog veel tijd gaat kosten die problemen op te lossen. Ik houdt jullie op de hoogte!

Ik hoop dat iemand me goed en snel kan helpen.

Met vriendelijke groet,

AJ
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

en voor je voorrem probeer eens de kabel eerst in dat "hendeltje" bij je wiel te doen en dan in het hendeltje aan je stuur
 
Ik heb even je post ge-edit.
Foto's maken het in dit geval alleen maar onoverzichtelijk ( + dat 90% niks met je vragen te maken heeft).

Om nog even terug te komen op je vraag of je een project page moet openen...
Nee.

Maar ik meen me te herinneren dat je dit wel al had gedaan en tevens de reden van het slotje al had gekregen.

edit :

Lees dit door dan weet je gelijk waarom dit wel of niet projectwaardig is:
http://forum.scooterforum.net/forum/f66/belangrijk-regels-faq-projectgedeelte-133432/
 
Back
Top