Peugeot buxy/zenith stuur wilt niet vast

Taco.K

New Member
Goedenmiddag, afgelopen week heb ik een nieuwe voorvork gekocht voor mijn peugeot buxy omdat de oude niet meer goed veerde.
Nu heb ik deze gemonteerd (volgorde van onder naar boven 1 t/m 6) volgens de exploded vieuw die online staat.
Nu is het probleem dat als ik voor mijn scooter sta en mijn voorwiel klem tussen mijn benen houd, dat ik mijn stuur kan bewegen.
Mijn stuur beweegt nummer 1 t/m 4.

Is er een bepaalde manier van het aandraaien van de moeren en het vasthouden van bepaalde moeren tijdens het aandraaien?
 

Attachments

  • IMG_9305.jpeg
    IMG_9305.jpeg
    138.6 KB · Views: 14
  • IMG_9306.jpeg
    IMG_9306.jpeg
    146.7 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

als ik op deze tekening kijk , naar nr 13 , valt die plaat in de 2 uitgefreesde banen , is dat de plaat die op de 2e foto onder de moer zit ?
En zit die strak in de banen , en pas in het stuur ? lijkt me dat die in allebei spelingvrij moet zitten
 
als ik op deze tekening kijk , naar nr 13 , valt die plaat in de 2 uitgefreesde banen , is dat de plaat die op de 2e foto onder de moer zit ?
En zit die strak in de banen , en pas in het stuur ? lijkt me dat die in allebei spelingvrij moet zitten
Ja dat is nummer 4 op foto 2, tussen de moer en dat plaatje zit nog een ring.
 
Wat ik nog kan bedenken , heb je nr 14 conische ring , goed om liggen , hoge kant naar moer toe ?
En de speling zit echt tussen het losse stuur , en de vork ? de volgorde lijkt mij , balhoofd afstellen , met moer 2 , dan stuur erop met die plaat 13 , conische ring met hoge kant naar moer , dan moer 5 vastzetten , dan zou er , als er geen speling op de spiebanen zit , en tussen stuur en plaat 13 , er geen speling meer kunnen zijn
 
Wat ik nog kan bedenken , heb je nr 14 conische ring , goed om liggen , hoge kant naar moer toe ?
En de speling zit echt tussen het losse stuur , en de vork ? de volgorde lijkt mij , balhoofd afstellen , met moer 2 , dan stuur erop met die plaat 13 , conische ring met hoge kant naar moer , dan moer 5 vastzetten , dan zou er , als er geen speling op de spiebanen zit , en tussen stuur en plaat 13 , er geen speling meer kunnen zijn
Is er dan nog een bepaalde manier dat ik moer 2 op het balhoofd draai? Nu draai ik het balhoofd aan met een waterpomptang en daarna draai ik moer 2 ertegenaan, ik houd dus niet het balhoofd vast. En er zit trouwens ook nog een ring tussen het balhoofd en de moer, nummer 6 op tekening.
 
Ik denk dat moer 2 is om de balhoofd moer te borgen tegen loslopen . Balhoofd moer zover aandraaien dat het stuur nog ligt en spellingvrij draait
dan ring , en dan de borgmoer vastdraaien , terwijl je de balhoofd moer vasthoud tegen het verdraaien .
 
Back
Top