1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Peugeot V-clic start niet meer na vervangen alternator

Discussion in '4 Takt en Injectie Scooters' started by Aerox2004, 3 August 2017.

  1. Aerox2004

    Aerox2004 Member

    Joined:
    3 November 2015
    Messages:
    62
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Hallo, ik heb vandaag de alternator van een peugeot v-clic 4-takt scooter vervangen, maar nu start de scooter niet meer. Het probleem was dat de batterij niet laadde, terwijl de batterij gewoon goed was. Dus ik dacht in de eerste plaats aan om de alternator te vervangen, dus heb ik dat ook gedaan.
    Maar nu, na 60x kicken wilt die gewoon niet starten. Je hoort wel dat hij wilt aanslaan, maar slaat net niet aan.

    Accu heb ik opgeladen, hij geeft 12-13V.
    Ik heb dus de alternator eruit gehaald, de nieuwe alternator + vliegwiel erin en de 3 stekkers correct aangesloten. Ik heb hem nog een keer eruit gehaald en alles nagekeken en alles lijkt correct aangesloten te zijn.
    Voor het vervangen startte hij goed, meestal na 2x kicken, nu helemaal niet.

    Bougie vonkt ook mooi blauw en benzine krijgt die ook.
    Ik heb wel de bougie 3 keer laten vallen, kan dat misschien er iets mee te maken hebben?

    Ik heb een aantal foto's toegevoegd.
     

    Attached Files:

    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. Sparky

    Sparky Member

    Joined:
    13 May 2016
    Messages:
    205
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    18
    Heb je het vliegwiel ook weer in de juiste positie teruggeplaatst?
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Aerox2004

    Aerox2004 Member

    Joined:
    3 November 2015
    Messages:
    62
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Gewoon erop plaatsen toch?
    Vliegwiel draait toch rond die spoelen, dan maakt de positie niet uit, of wel?
     
    #3
  6. Brute-Force

    Brute-Force 2 x Speedfiets 3 , 2 en 4-Takt.

    Joined:
    14 August 2016
    Messages:
    948
    Likes Received:
    56
    Trophy Points:
    28

    Ja!!! maakt wel degelijk uit ... sowieso zit er een nokje op je vliegwiel die elke rondgang contact maakt met je PickUp.

    Je bougie moet op het juiste moment een Vonk krijgen B.D.P., en niet als de zuiger bijv. geheel beneden zit.
     
    #4
  7. Sparky

    Sparky Member

    Joined:
    13 May 2016
    Messages:
    205
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    18
    Mee eens.
    Normaliter zit op de as een spie-tje en een sleufje in het gat waarmee het vliegwiel over de as wordt geschoven.
    Dus normaal gesproken kun je het vliegwiel niet verdraait monteren want het spietje op de as valt in het sleufje van het vliegwiel.
    Tenzij het spietje ontbreekt, het vliegwiel kan dan verdraaien en de vonk komt op het verkeerde tijdstip zoals Brute-Force ook reeds opmerkte.

    Dus controleer of je spietje nog aanwezig is en of het vliegwiel goed gemonteerd zit!
    Verder controleer of je pickup-spoel het nokje op het vliegwiel net niet raakt.
    Wanneer het nokje op je vliegwiel voorbij de pickup-spoel draait moet de afstand tussen beide niet dikker zijn dan een bankpasje zeg maar.
     
    #5
  8. Aerox2004

    Aerox2004 Member

    Joined:
    3 November 2015
    Messages:
    62
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Inderdaad, net het vliegwiel correct over het spietje gezet op de krukas en hij start terug perfect.
    Alleen de ontstekingsspoelen zijn beschadigd, maar ik heb ze terug proberen te isoleren en blijkbaar werkt het goed.
    Bedankt voor de reacties!
     
    #6
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page