Peugeot V-Clic projectje

Status
Not open for further replies.
Toch ook nog maar even naar de voorrem gekeken. Maar eigenlijk zag alles er netjes uit:
20231215_115622.jpg

Deze scooter heeft in zijn leven wel wat onderhoud gehad, want niks zag er echt schrikbarend uit.

Dit is echter niet zo mooi:
20231215_114936.jpg

Dus maar een laagje Hammerite erover. Morgen nog een laagje, en dan ben ik tevreden.
20231215_145745.jpg
 
M'n ghettoscooter doet het prima. Misschien mag hij nog iets meer benzine hebben. Er zit nu sproeier 78 in. Zou 80 werken, of de mengselschroef nog een halve slag meer geven? Die staat nu op 2 slagen uit.

20231217_162057.jpg
 
Wilde ik net reageren op de post van @OverLander, is de hele post weg. :p

Hoe dan ook, de rem is nu prima dus die ga ik niet verder uit elkaar halen. Een nieuw zadeldek zou zeker een upgrade zijn. Maar dan koop ik liever een heel zadel van een onderdelenscooter. Maar dan moet ik eigenlijk ook een nieuwe teller en tellerkabel hebben. En een nieuwe uitlaat. Dan zit je alweer vlot op een euro of 100 aan onderdelen. En dan praat je opeens over een 250 euro scooter. Op marktplaats zie ik mooiere V-Clics voorbij komen voor dat geld, dus eigenlijk is hij dat niet waard. Of ik moet het puur als hobby zien, maar dan kan ik ook weer een nieuw projectje starten.

De scooter rijdt nu goed en het elektrische systeem werkt prima. Dus ik denk erover om er gewoon een paar maanden op te rijden, en hem dan voor 150 euro te verkopen. Maar ik kan natuurlijk nog van gedachten veranderen.
 
Aan de cdi hangt een klein grijs draadlusje.

Klopt het dat je cdi ontgrensd is als je het doorknipt?
 
Lekker aan het rijden voor 150 euro all in. M'n sh300 en zip blijven in de garage staan...
20231223_142613.jpg

Hij zou wel iets meer benzine lusten, want koud houdt hij wat in bij gashername. Na een stuk rijden is dat weg. Ik twijfel over sproeier 80 of 82. Nu zit er 78 in.

Edit: nu vind ik een hele mooie dealerhandleiding vanuit Peugeot om de V-Click te verbeteren: https://www.dealerinfo.net/newsitems/PEUNL/PEUNL_25127_V-clicaanpassingen2.pdf

Volgens dit schrijven moet sproeier maat 80 erin.

Maar als je er even over nadenkt is dit toch schitterend. De ingenieurs van Peugeot waren blijkbaar zo moe van het ontwerpen van die prachtige Speedfight en Vivacity, dat ze in China bij Qingqi hebben aangeklopt om een partij Kymco Filly kloontjes in te kopen. En aangezien de kwaliteit niet opperbest was, hebben dealers nadien deze handleiding gekregen om zelf nog wat te mogen klussen.

Volgens mij was de V-Click voor Peugeot een flop, maar als je hem gewoon beschouwt als een Chinese scooter is hij best redelijk omdat er bijvoorbeeld wel een echte Keihin carburateur op zit.
 
Last edited:
Lekker aan het rijden voor 150 euro all in. M'n sh300 en zip blijven in de garage staan...
View attachment 73513

Hij zou wel iets meer benzine lusten, want koud houdt hij wat in bij gashername. Na een stuk rijden is dat weg. Ik twijfel over sproeier 80 of 82. Nu zit er 78 in.

Edit: nu vind ik een hele mooie dealerhandleiding vanuit Peugeot om de V-Click te verbeteren: https://www.dealerinfo.net/newsitems/PEUNL/PEUNL_25127_V-clicaanpassingen2.pdf

Volgens dit schrijven moet sproeier maat 80 erin.

Maar als je er even over nadenkt is dit toch schitterend. De ingenieurs van Peugeot waren blijkbaar zo moe van het ontwerpen van die prachtige Speedfight en Vivacity, dat ze in China bij Qingqi hebben aangeklopt om een partij Kymco Filly kloontjes in te kopen. En aangezien de kwaliteit niet opperbest was, hebben dealers nadien deze handleiding gekregen om zelf nog wat te mogen klussen.

Volgens mij was de V-Click voor Peugeot een flop, maar als je hem gewoon beschouwt als een Chinese scooter is hij best redelijk omdat er bijvoorbeeld wel een echte Keihin carburateur op zit.
ik heb dus precies de problemen van die handleiding met men vclic … contactslot dat niet loshing en corrodeerde en brommer die ook inhoud bij gashername en dan nog die afstand tussen vliegwiel die te klein was…
 
Wilde ik net reageren op de post van @OverLander, is de hele post weg. :p

Hoe dan ook, de rem is nu prima dus die ga ik niet verder uit elkaar halen. Een nieuw zadeldek zou zeker een upgrade zijn. Maar dan koop ik liever een heel zadel van een onderdelenscooter. Maar dan moet ik eigenlijk ook een nieuwe teller en tellerkabel hebben. En een nieuwe uitlaat. Dan zit je alweer vlot op een euro of 100 aan onderdelen. En dan praat je opeens over een 250 euro scooter. Op marktplaats zie ik mooiere V-Clics voorbij komen voor dat geld, dus eigenlijk is hij dat niet waard. Of ik moet het puur als hobby zien, maar dan kan ik ook weer een nieuw projectje starten.

De scooter rijdt nu goed en het elektrische systeem werkt prima. Dus ik denk erover om er gewoon een paar maanden op te rijden, en hem dan voor 150 euro te verkopen. Maar ik kan natuurlijk nog van gedachten veranderen.

Dat heb je als je een goedkope scooter hebt.. Je ziet het geld letterlijk verdampen, ook al zijn sommige prijzen niet gigantisch duur.
Maar doordat je veel uit geeft, is het bij elkaar nog steeds heel duur.

Vandaar ik op een kisbee rijd en niet op een vclic die nog goedkoper in de rangorde is.

Alleen bij kisbee zit er wel het zelfde blok onder alleen de rest is kwa kwaliteit meer richting de new vivacity.
 
Ja klopt, veel kleine beetjes maken grote beetjes. Net weer een bestelling geplaatst voor een nieuwe uitlaat, kilometerkabel, vsnaar en sproeier. Duur was het niet, maar toch weer 50 euro.

En dan in het totaal alweer 200 euro uitgegeven. Dat ga ik er niet voor krijgen bij verkoop vrees ik.
 
Ja klopt, veel kleine beetjes maken grote beetjes. Net weer een bestelling geplaatst voor een nieuwe uitlaat, kilometerkabel, vsnaar en sproeier. Duur was het niet, maar toch weer 50 euro.

En dan in het totaal alweer 200 euro uitgegeven. Dat ga ik er niet voor krijgen bij verkoop vrees ik.
Ik heb nog een leuke Grand-Dink voor je (2012) ... voor een leuk prijsje
 

Attachments

  • 20220928_184713.jpg
    20220928_184713.jpg
    426.6 KB · Views: 13
Weer een stukje verder met de V-Click. Vandaag heb ik een mooi pakket van K-parts met een uitlaat, v-snaar, tellerkabel en sproeier.

Dit nieuwe uitlaatje kostte maar 40 euro. Dat is zo goedkoop dat ik toch maar overstag ben gegaan.
20231229_172530.jpg

Echter, deze uitlaat heeft geen verdiepte flens zoals de originele uitlaat. Dus de pakking heeft dan vrij spel. Tsja, Mezoly moet ergens op bezuinigen...
20231229_173431.jpg

Even nadenken en dan dient de oplossing zich aan: de pakking met lagervet tegen de kop plakken, en dan de uitlaat monteren. Iets meer gedoe, maar het werkt ook. En dan ziet het er toch wel weer mooi uit:
20231229_175612.jpg

En met een nieuwe tellerkabel doet de teller het weer!
20231229_170854.jpg
 
Tja, bezint eer gij begint. Ik merk zelf ook dat je toch telkens iets meer uitgeeft omdat alles goedkoop is.

Maar je hebt er een mooi project van gemaakt en kunt er veel plezier uithalen.
 
Ja, het is vooral voor de lol. Winstgevend wordt dit niet. Maar je hebt gelijk, als je eenmaal bezig bent loopt het snel op. Tientje hier, tientje daar.

En de kosten voor die nieuwe uitlaat had ik me kunnen besparen, want hij maakt nog even veel herrie als met de oude. En de nieuwe uitlaat is prima gasdicht. Ik denk dat er ergens een gaatje is geboord in de luchtbox, want hij maakt een nogal sportief geluid bij volgas wat dus niet door de uitlaat kan komen. Maar ik vind het nu wel best zo. Vandaag of morgen de laatste puntjes op de i zetten en dan is hij wat mij betreft klaar.
 
En de kosten voor die nieuwe uitlaat had ik me kunnen besparen, want hij maakt nog even veel herrie als met de oude. En de nieuwe uitlaat is prima gasdicht. Ik denk dat er ergens een gaatje is geboord in de luchtbox,
Ik heb ditzelfde al eens gehad met een Kymco Like 125cc.
Plots, tijdens het rijden, maakte deze een lawaai alsof de uitlaat los was geschoten.
Later bleek het probleem niet de uitlaat te zijn maar was er een slang losgeschoten van het SLS-systeem/Pair-systeem.
 
Die is echt gasdicht. Als hij stationair loopt is hij ook heel stil. Alleen met vol gas vind ik hem redelijk luid.
 
Wilde ik net reageren op de post van @OverLander, is de hele post weg. :p

Hoe dan ook, de rem is nu prima dus die ga ik niet verder uit elkaar halen. Een nieuw zadeldek zou zeker een upgrade zijn. Maar dan koop ik liever een heel zadel van een onderdelenscooter. Maar dan moet ik eigenlijk ook een nieuwe teller en tellerkabel hebben. En een nieuwe uitlaat. Dan zit je alweer vlot op een euro of 100 aan onderdelen. En dan praat je opeens over een 250 euro scooter. Op marktplaats zie ik mooiere V-Clics voorbij komen voor dat geld, dus eigenlijk is hij dat niet waard. Of ik moet het puur als hobby zien, maar dan kan ik ook weer een nieuw projectje starten.

De scooter rijdt nu goed en het elektrische systeem werkt prima. Dus ik denk erover om er gewoon een paar maanden op te rijden, en hem dan voor 150 euro te verkopen. Maar ik kan natuurlijk nog van gedachten veranderen.
Je kan moeilijk op de uitlaat gaan besparen.

Als die deze eenmaal nodig heeft, zal je er toch niet aan ontkomen..
Vind nog best knap wat je eraan uit hebt gegeven om het rijdend te hebben..

En wat je nu niet uitgeeft, geef je de volgende wel weer uit.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top