Peugeot elyseo resetten

partybabe

Well-Known Member
Hallo allemaal,

ik heb een Peugeot Elyseo met een startonderbreker, een tijdje terug deed die het niet meer en heb ik de bobine, bougie, accu en cdi vervangen en hij start nu wel weer maar je kan er niet mee rijden weet iemand wat ik moet doen zodat ik er wel weer mee kan rijden.
Ik weet dat die gereset moet worden maar de vraag is hoe want heb via google en scooterforums wel wat dingen gevonden maar niks helpt.
Als de zwarte sleutel erin zit brand die continue, doe ik de rode erin dan brand die 1keer lang en 3x kort als ik 'm wil starten wilt die wel aan gaan maar als ik dan gas geef slaat die af.
Hij wilt allleen aan gaan als de accu niet is aangesloten zodra je de accu aansluit doet die helemaal niks.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hoe ik 'm moet resetten.
 
Advertisement - register to remove this

ja die heb ik maar we hebben 'm inmiddels omgezet naar non-chipkey had op internet gevonden hoe het moet alle draden aangesloten en wat dingen vervangen kortom gewoon alles gedaan hoe het moet maar nu vonkt de bougie niet meer en hij wil dus jammer genoeg niet starten, iemand enig idee hoe dit op te lossen.
 
Chipkey omzetten naar non-chipkey?

Dat lijkt mij onmogelijk, zonder ofwel te ontsteking te vervangen, of zo'n kastje te kopen van HPI wat een chipkey uitschakelt.
 
de originele kabelboom is om te bouwen naar 1 met een normale CDI , wel eens gedaan , ook met dezelfde ontsteking zelfs.

echter is dat niet makkelijk.

mja , kijk alles eens goed na , je zult toch ergens een fout hebben gemaakt oid.

en het kan de onsteking idd zijn zoals Sandor zegt , ik heb vaker vernomen dat je dan ook een gewone onsteking moet gebruiken.
 
er zit een ontsteking op van een peugeot scooter zonder chipkey, een kabelboom van peugeot zonder chipkey en een gewone cdi ook zonder chipkey.
 
de originele kabelboom is om te bouwen naar 1 met een normale CDI , wel eens gedaan , ook met dezelfde ontsteking zelfs.

echter is dat niet makkelijk.

mja , kijk alles eens goed na , je zult toch ergens een fout hebben gemaakt oid.

en het kan de onsteking idd zijn zoals Sandor zegt , ik heb vaker vernomen dat je dan ook een gewone onsteking moet gebruiken.

Tegenwoordig heeft HPI ook een apparaat wat een chipkey versie omzet naar een non-chipkey.

Enige voorwaarde is, dat de ontsteking niet de versie is met die "blokjes" op het vliegwiel.
 
Back
Top