Paar vraagjes voordat ik ga bestellen!

Wat krijg jij lekkere antwoorden in dit topic zeg pff

Je remmen hoef je echt niet aan te passen, als ze een beetje slap zijn geworden moet je ze misschien even nakijken maar meer niet. Wel goed dat je aan veiligheid denkt in ieder geval.
Lijkt mij niet dat die op zijn achterwiel wil, i.c.m. met lang blok (en grotere achtervelg dus).
En die overtoeren, hoe ga je het uitleggen dan als ik met een 2Fast en originele vertanding rij? Afstellen heet dat.. Je hoeft helemaal geen overtoeren te maken, alleen als je slecht of niet afstelt.

Danku*D
Ik ga binnenkort idd me remmen fixen :)


Thnx voor de hulp iedereen :) ik weet wat ik wilde weten:!

Gr,

Julez
 
oow oke daarom zij ik ook dat ik het niet zeker wist, maar waarom zegt melf dan altijd als iemand naar 70cc wilt hij er een langere vertanding in moet doen ? ok je verbreed hier mee je powerband toch?

mja sorry

Langere vertanding betekend dat je minder toeren hoeft te draaien voor een hogere snelheid, dat kan alleen met behoorlijk wat meer vermogen.
Met een standaard pijp zou ik ook zeker geen langere vertanding monteren.

@Anne: is wel waar, met standaard vertanding ga je overtoeren draaien op top, maar daar doe je niets tegen en is ook niet zo heel erg.
 
mja na een tijdje gaat de scoot niet harder meer doordat je die vertanding uit rijd.

probeer maar eens op je mountainbike en zet hem lichter als de zwaarste, dat je goed op trekt en ga dan naar top toe rijden.

zet er dan een sterker iemand op die zet hem iets zwaarder trekt even hard op maar behaalt een hogere top.

vergelijk dit met vertanding van je scooter na een tijd gaat hij over toeren maken omdat de vertanding te licht is ( te kort)

mja verbeter dit als het echt gelul is maar volgens mij is dit heel simpel uigelegt maar wel correct.

er is wel een topic hier over te vinden ;)

omfg dat weet ik ook wel =P Maar een DR70 RPM draait toch wel wat meer toertjes dan een DR50 denk ik zo ;). En met meer toertjes en voldoende vermogen ga je dus WEL HARDER ;). Misschien dacht je dat ik naar de DR70 verwees ofzo =P.
 
omfg dat weet ik ook wel =P Maar een DR70 RPM draait toch wel wat meer toertjes dan een DR50 denk ik zo ;). En met meer toertjes en voldoende vermogen ga je dus WEL HARDER ;). Misschien dacht je dat ik naar de DR70 verwees ofzo =P.


die 70 draait niet zoveel toeren hoor ;) niet eens veel meer als 50cctjes geeft alleen meer koppel door de grotere cilinder inhoudt. maar op top valt een STD 70 echt heel erg mee.
 
Whuh?
Zie ik nou dat een Stage 6 kit goedkoper is dan een Airsel kit 8P?
Airsel cilinder is goedkoper, maar daar moet nog een cilinderkop op.
En ik neem aan dat Stage 6 beter presteerd?
 
waar gaat dat over??? post even een eigen topic. dit behoort hier niet echt en trouwens ook nog vrij doelloos om zoiets te vergelijken? of heb je hier iets mee.

en je haalt alles door elkaar wil je steeds aandacht ofzo?
 
waar gaat dat over??? post even een eigen topic. dit behoort hier niet echt en trouwens ook nog vrij doelloos om zoiets te vergelijken? of heb je hier iets mee.

en je haalt alles door elkaar wil je steeds aandacht ofzo?

Niet om lullig te doen.. Maar dit gaat toch over Stage 6? Dit is gewoon een opmerking over die cilinder.

Ik wil geen aandacht, waar slaat dat nu weer op.
Als een topic ergens over gaat, maak ik daar een opmerking over. -> Dat is een forum.
Wat ik NU doe is inderdaad erg off-topic, maar dit ligt volledig aan jou, met die vraag van je.
 
julez ging richting een DR70rpm

en dan kom je ook nog eens met een airsal aan zetten en een stg6

dan nog is het niet eens begrijpelijk wat je er brabbelt.

die kit is goedkoper dan is de andere goedkoper maar die heeft geen kop. maar de prestaties zijn beter? :S

dit behoort niet in dit topic thuis. aangezien volgens mij al een beslissing was genomen.

en dit is al de 3e keer naar mijn mening dat je loopt te spammen.

volgens mij was het vinnie die het zij leren is super dat je het doet, maar houd SOMMIGE opmerkingen voor je. dat geeft geen toevoeging aan het topic. waardoor dit soort discussies komen.
 
julez ging richting een DR70rpm

en dan kom je ook nog eens met een airsal aan zetten en een stg6

dan nog is het niet eens begrijpelijk wat je er brabbelt.

die kit is goedkoper dan is de andere goedkoper maar die heeft geen kop. maar de prestaties zijn beter? :S

dit behoort niet in dit topic thuis. aangezien volgens mij al een beslissing was genomen.

en dit is al de 3e keer naar mijn mening dat je loopt te spammen.

volgens mij was het vinnie die het zij leren is super dat je het doet, maar houd SOMMIGE opmerkingen voor je. dat geeft geen toevoeging aan het topic. waardoor dit soort discussies komen.

Ik snap het. Zit niet veel in forums, dus beetje begrijpen wat wel en niet kan. Moet wel clean blijven hier.

OT, ik hoor in ieder geval dat een DR goed is.
De prijs is niet zo heel hoog geloof ik.
Dan zou ik even kijken naar de rest van je setup, en dan gewoon kopen?
 
wat je vooral moet doen is alle projecten gaan bekijken ;) bijv die van melf

en zijn nog een paar die van dragsterlover.

daar leer je ook van wat alles is enzovoort.

kan best begrijpen dat je slim over wilt komen maar soms is dat in tegenstelling ( waar ik ook wel is last van wil hebben ;) )

dus om te leren is gewoon veel lezen en de rest lekker laten. zo deed ik het ook het 1e jaar hier @ forum heel heeel veel lezen, kijken wat fouten bij andere zijn en daarna de oplossing. toen zelf aan de gang gegaan enzovoort.

snappie ?? ;)
 
wat je vooral moet doen is alle projecten gaan bekijken ;) bijv die van melf

en zijn nog een paar die van dragsterlover.

daar leer je ook van wat alles is enzovoort.

kan best begrijpen dat je slim over wilt komen maar soms is dat in tegenstelling ( waar ik ook wel is last van wil hebben ;) )

dus om te leren is gewoon veel lezen en de rest lekker laten. zo deed ik het ook het 1e jaar hier @ forum heel heeel veel lezen, kijken wat fouten bij andere zijn en daarna de oplossing. toen zelf aan de gang gegaan enzovoort.

snappie ?? ;)

Klopt, maar soms probeer ik het gewoon, kan ik ook kijken wat ik wel weet. Maakt het ook wat leuker.
 
nja laat maar wil er niet eens meer verder op in gaan. ik zeg al niks meer tegen je ;) komt van zelf wel.

succes in ieder geval. hoop dat je veel leert en het leuk blijft vinden..
 
die 70 draait niet zoveel toeren hoor ;) niet eens veel meer als 50cctjes geeft alleen meer koppel door de grotere cilinder inhoudt. maar op top valt een STD 70 echt heel erg mee.

voor de 3e keer ik had het over de RPM versie
En naar mijn weten is dat gewoon een GETUNEDE DR70, en van tunen gaat ie meer toertjes draaien voor zover ik weet:!
 
Haha,

Ik keek dus ff verder op revolution70.nl en zag er dus ook een Motorforce 70 RPM... Is iets duurder, maar het lijkt me beter/sneller dan Dr70 RPM. Mijn scooter is gewoon voor dagelijks gebruik, dus hoeft niet extreem snel te zijn, wel betrouwbaar.

Dus wat lijkt jullie beter? Is maar 25 euro duurder, dus geen probleem. Lijkt mij dat de motorforce wel beter/sneller is dan de DR?

thnx voor de hulp iig zover :)
 
Haha,

Ik keek dus ff verder op revolution70.nl en zag er dus ook een Motorforce 70 RPM... Is iets duurder, maar het lijkt me beter/sneller dan Dr70 RPM. Mijn scooter is gewoon voor dagelijks gebruik, dus hoeft niet extreem snel te zijn, wel betrouwbaar.

Dus wat lijkt jullie beter? Is maar 25 euro duurder, dus geen probleem. Lijkt mij dat de motorforce wel beter/sneller is dan de DR?

thnx voor de hulp iig zover :)

Je zou hem alleen kunnen nemen omdat ie misschien beter is.
Want je geeft zelf aan dat het niet extreem hoeft te zijn.
DR is ook van goede kwaliteit. Ik zou gewoon even zoeken voor die Motorforce wat ze ervan zeggen, kopen is namelijk snel gedaan.
 
niet echt ervaring met motforce geen enkel van hun spul, het shijnt degelijk en redelijke normale prijs.

alhoewel ik denk dat prestaties rond de DR liggen mja kan ik niet zeggen.
 
Mja, de motoforce is van aluminium als ik me niet vergis, dit is iets gevoeliger. Aluminium cilinders moet je beter warm laten lopen voor je vol gas kunt rijden, omdat anders de wand kan gaan scheuren. Dit probleem heeft gietijzer niet.
 
Back
Top