eurokit
Broem Broem Pff Pff
Ik ga hier een kleine en simpele log schrijven (en fotos maken) over hoe ik mijn peugeot speedfight III 2takt zal opbouwen.
Vraag aan jullie hier dan niet te willen reageren om dit topic goed overzichtelijk te houden.
Maak nog een dubbele topic aan waar mensen eventueel hun reacties kunnen posten en eventueel zelf ook kan reageren. Misschien zijn er mensen die eventueel kunnen en willen helpen door mij wat advies te kunnen geven hoe en wat waar moet worden gemonteerd en worden aangesloten. Hier reactie topic:
Overige reactie zijn daar ook welkom.
Waarom dan een peugeot speedfight III 2takt gekocht? Een eventueel niet een andere 4takt scooter / brommer?
Ik bezit momenteel meerdere scooters een en snor brommer. Ik heb in het verleden al meerdere scooters en brommers gehad. Ga deze niet allemaal opnoemen want anders word het een iets te lang en ingewikkeld verhaal.
Momenteel bezit ik het volgende:
Tomos quadro snor ex-start van 2015. (deze heb ik meer voor de fun erbij en omdat het meer een vervanger voor de fiets zou zijn, als alles plat zou gaan, snel te repareren!)
Piaggio new fly 4t 2v van 2017 (was eigenlijk de bedoeling dat dit meer mijn hoofd scooter zou worden, wellicht dat ik hem in de dichtbije toekomst misschien wil verkopen. Maar verlopig wil ik hem nog in gebruik houden. (de vorige scooter was de vivacity die hier onder staat)
Peugeot kisbee 4takt van bouwjaar 2011 (deze had ik meer als nood scooter gekocht. Heb deze paar jaar geleden als sloper gekocht en deze zelf vanaf het frame zelf helemaal opnieuw opgebouwd en een hoop eraan vervangen en roest behandeld en frame versterkt, was slecht gelast).(ook veel dingen tijdelijk behouden om het niet uit de kosten te laten lopen alleen het echte nodige vervangen voor beter). Er was moeilijk in mijn omgeving in het zuiden lastig aan een goede 2ehandse te komen.. En als ik het wilde hebben had ik er geen geld ervoor of was meteen al weer verkocht.. Voor een nieuwe wilde ik er geen extra geld tegen aan gooien. Dit alles heeft mij wel zo ongeveer geleerd hoe de scooter in elkaar zit.
Peugeot vivacity Sport line 4 2takt bouwjaar 2006 ( Deze scooter was eigenlijk de aller eerste scooter van dit complete lijstje. Als 2de eigenaar gekocht in 2011 hier ergens in de buurt.. Het ding had toen ook al motor problemen en erg veel toen aan gesleuteld en aan vervangen.
Maar de scooter word een beetje te oud, kwa onderhoud en kwa bouwjaar. Eigenlijk was het de bedoeling om deze scooter te verkopen toen ik de new fly ging kopen. (ik had toen meer vertrouwen in deze viva-city dan mijn andere 4takt scooters.)
De new fly heb ik nieuw gekocht bij een bedrijf in de buurt, en heb er eigenlijk alleen maar ellende mee gehad. Zelfs toen ik naar een andere dealer ben gegaan in de garantie periode alleen maar problemen gehad. Aangezien ik geen grote schuur heb waar ik alles zou kunnen maken (zelfs in de avond) moet ik alles helaas buiten doen op eigen terrein.. Dit is dus wel belemmerd als je iets door omstandigheden niet afkrijgt (zelfs door tijd te kort) je word ouder en dan komen er ook weer andere dingen op je af(kind en werk / minder verlof) waar je zorg voor moet hebben(en er geen tijd is om verder te kunnen, ook door werk). Ik heb toen maar besloten om de viva city weg te doen wanneer dit kon (als die andere gemaakt zouden zijn) De viva zelf had ook wat kwaaltjes die ik zo voor goed redelijk heb kunnen oplossen. Hij rijd en kan er mee naar we werk komen. Dit is momenteel me tijdelijke vervanger zodat ik toch naar me werk kan, heb zelf geen auto, en OV is niet te doen naar me werk toe en snachts weer naar huis. (fietsen duur te lang en te vermoeiend, aangezien hier niet alles vlak is) Plus dat je moe van het werk komt geen zin meer in fietsen hebt.
Mijn vriendin dacht ondertussen al dat ik de scooter wilde gaan houden. En was er al van plan om een milieu mat voor te kopen zodat er dan geen benzine en olie vlekken op de vloer zouden komen (want dat gebeurd wel eens met scooters)
Dus ik begreep vanuit haar verstand / wat ze daar over zei, dat ze het vast niet erg zou vinden als ik de vivacity toch weg wilde doen. (ik was immers behoorlijk uitgekeken op dat ding.. Want ja ik was wel behoorlijk klaar met peugeot vertikaal..(omdat het blok al zo verouderd ontwerp heeft. (ontstaan uit de peugeot SV50 scooter. (zoek maar op cilinder en krukas en carburateur zijn hetzelfde. (SV50 is de grondlegger voor al die scooters die er na zouden komen , zoals buxy, zenith, elyseo, tkr, speedfight en het hele rataplan. Maar aangezien een 2takt mij nooit amper heeft laten staan, zou ik zeggen je kan voor simpel onderhoud gewoon niet om een 2takt heen helaas. En een 2takt scooter kopen anno 2020 / 2021 word dan ook steeds moeilijker, nieuw niet meer of zeer nauwlijks aan te komen, met EURO 5 denk dat dit zelf niet meer kan. En nieuw wilde ik niet gaan kopen, want ook nieuw hoeft niet perse beter te zijn.
Het moest toen toch maar een scooter worden met een peugeot blok eronder die daarnaast toch wel iets jonger is, en waar ik eventueel nog door een milieu zone zou kunnen (al zijn deze hier nog niet want woon niet in een grote stad. Maar mocht je ooit toch ander werk gaan doen in je leven is het wel fijn dat je scooter je niet al te veel belemmering oplevert Waarom dan toch weer een peugeot scooter? Ik was best wel erg benieuwd naar het nieuwere horizontaal blok waar destijds verbeteringen zijn aangebracht. Zoals ik er van begrijp zijn ze volgende verbeteringen toen door gevoerd:
* Betere inlaat traject (direct boven op het blok. dus de brandstof spoeling is optimaal over beiden zijdes van het carter. (zelfde werking als minarelli Horizontaal (zelf ook gehad, was echt een top blok)
* De vorm (van het carter) bij de vario is aangepast zodat de riem nooit meer tegen een of ander nokje wat er boven zou kunnen zitten tegen aan komt.
* Elektrische start mechanische verbeterd. Bendix zit niet meer tussen carter en deksel geklemt maar permanent opgesloten in binnenkant van carter. Daarbij ook nog eens gebruik gemaakt van een getand wiel.
Voor de rest zitten er vrijwel ongeveer dezelfde delen op als vertikaal.
Maar daarnaast heeft het me overtuigd om weer voor peugeot te gaan (in 2takt vorm) vanwege hoe goed de blokken vermogen hebben, goed rijden en goed betrouwbaar zijn.. En dat er gebruik word gemaakt van zeer goede standaard onderdelen. Naar mijn mening zijn de standaard cilinders zo`n beetje de beste kwaliteit die je kan krijgen van een standaard fabrieks onderdeel. Voor de 4takt wilde ik niet gaan. Had er ten eerste al genoeg hier staan, plus ben nog niet zo verzot op het sym blok. Ik heb toen vrij lang getwijfeld wat ik zou willen kopen als ik er voor stond om te kopen. Twijfelde erg tussen de new vivacity, en de speedfight III
De volgende dingen hebben me toch overgehaald om voor de speedfight III te kiezen.
- Grotere benzine tank dan de new vivacity 8L vs 7,5L (welke scooter vind je dit eigenlijk nog zoveel inhoud)
- Bij de new vivacity zit de vuldop veel dieper in de kap van het zadel, dus wat lastiger is met tanken (je moet er maar net erbij komen)
- Er zit geen achterbinnen sportbord over het achterwiel bij de new vivacity (dit heb ik altijd al een nadeel gevonden, ook al bij de oude vivacity. Je voorkomt er een hoop rotzooi mee over het motor blok)
- Door dingen waar te nemen en goed op marktplaatsen op te letten, zag ik vaker dat het digitale gedeelte van de km tellers van een vivacity vaker snel liet afweten of al digitaal verkracht waren. En ik wist dat de digitale Km tellers op de oudere vivacitys ook niet top waren en naar xxxxxx kilometers de geest gaven.
-Daarnaast is het zadel van de speedfight III ruimtelijker en van de vivacity korter.
-Ook vond ik het wel handig dat als je bij de speedfight III de onderplaat boven het achterwiel eraf neemt je al heel snel en makkelijk bij de ECU, spannings regelaar en elek. start relais kan komen..
- Ook vind ik de intergratie van het 12v socket in de buddy bak beter gedaan bij de speedfight III dan bij de new vivacity die dieper in de bak zit en makkelijker voel troep kan komen te zitten.
- Ook vind ik de digitale km teller van de speedfight III mooier, luxer en meer opties. En een toerenteller is fijn bij afstellen.
Reactie topic:
Het is uit eindelijk toch de speedfight III geworden. Ik had er ergens eentje op het oog bij een bedrijf voor 600 euro
Was wel een snor uit 2010 met maar 5200 km op de teller. Kleur in Dragon red. Maar was het wel niet helemaal eens met de blauw plaat en het bouwjaar. (dus besloot ik naar een andere frame te kijken)Kwam daarna een brom frame tegen voor een 2T met bouwjaar 2011.(in de buurt)
Wel erg zeer moeilijk een afspraak kunnen maken om dit te regelen.. Wanneer de verkoper wilde kwam niet echt voor mij uit.
Uiteindelijk toch een afspraak kunnen maken, en de buurman gevraagd of die wilde helpen om mee te gaan om het frame op te halen.
(had helaas zelf geen vervoer. anders moest ik er met kruiwagen er naar toe.) Alleen ondertussen paar dagen ervoor was helaas die snor uit 2010 ineens verkocht. Want die had ik dus eigenlijk nodig voor de onderdelen. Dus uit eindelijk heb ik het 2011 frame in bezit en ben momenteel zo goed en goedkoop mogelijk onderdelen voor aan het zoeken. Toen ik het frame thuis het de boel meteen even ontvet en gewassen, en al bezig geweest om enkele roest plekjes of waar verf af is aan te pakken.. Dus repareer ik gewoon met een zwarte lakstif van motip.
Ondertussen heb ik wel al wat parts kunnen regelen.. Ik weet dat als je alles nieuw gaat kopen een zeer dure hobby word.
Meeste dure dingen probeer ik zo best mogelijk te vinden voor een zo laag mogelijke prijs.
Ik probeer eerst de basis goed te hebben.
Wat ik momenteel heb:
* Zeer in goede staat Speedfight III AC frame BWJ 2011 kosten 70 euro voor het frame.
* Nieuwe set spiegels had ik al liggen, die wilde ik op me oude vivacity monteren, maar ze paste niet (nou dus wel)
* Waarschijnlijk is de spannings regelaar het zelfde als van een kisbee 4t, dus die heb ik wellicht ook nog liggen.
* Beiden stuur schakelaars nieuw model, zijn het zelfde als van de kisbee.
Wat nog binnen moet komen
* Nieuwe voeten plaat (met wat krasjes, probeer dit te fixen met bumper spul. Ander koop ik later een andere) maar was goedkoop, vanwege er een nieuwe en dure benzinetank er al onder zat inclusief de vlotter en die grijze ring erom (nieuw). Dit heb ik voor 49 euro.
* Nieuw zadel heeft aan de onderkant wel 2 lichte plekjes. Dit heb ik voor 30 euro (kan er niet om teleur gesteld zijn, een nieuwe kost boven de 100 euro (mocht dit ooit uitscheuren, dan tijdelijk een nieuw andere hoes erop voor 20 euro > en later kijken voor een nieuw zadel.
* Via ebay heb ik een complete schroeven set gekocht voor 20 euro (dit is alleen om de kappen vast te zetten, zou betere kwaliteit moeten zijn)
* Via ebay heb ik een setje gebruikte beugeltjes gekocht (mis er nog 2 die er niet bij zaten,) *gebruikt, maar zien eruit als nieuw* Als ik nieuwe moest kopen was ik een beetje duurder uit.
Ik probeer eerst een basis te maken, en de rest van delen aanvullen als ik wellicht een goede donor vind.
De kleur wat de scooter gaat krijgen is het zelfde zoals die eerder met dit frame was in Polar blue.. Voor standaard kappen vind ik die mooier dan de rode en de grijze. Het goedkopere spul koop ik zover allemaal nieuw. Zelfde een binnen stuurkap is nog best te betalen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onderdelen lijst welke delen ik al in bezit heb.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
+ Frame
+ Frame montage beugels
+ Basis frame spoiler
+ Olietank compleet
+ Oliepomp met leiding (6500km gebruikt)
+ Benzine tank
+ Stuur schakelaars.
+ Spanningsregelaar
+ CDI/ECU
+ Relais elek start.
+ Nieuw compleet carterset Double disk Horizontaal
+ 2x Carter kickstart kap met pendaal (gebruikt) (wat verf schade, maar voor tijdelijk gebruik meer als prima)
+ Cilinder koelkap voor AC nieuw.
+ Cilinderkop (gebruikt)
+ Bendix cap voor in carter (nieuw)
+ Bendix gebruikt
+ Startmotor plus bedrading.
+ Kabelboom
+ Ontsteking + vliegwiel origineel voor speedfight AC
+ Bobine kabel + dop + manchet origineel Langfang.
+ Originele HL poelie + koppeling
+ Complete Brandstof opvoer pomp met beugel en slangen
+ Brandstof tank compleet met sensor en slang en filter
+ Nieuwe contact slot set met tankdop en plastic kap erover heen.
+ Binnen kap boven het boven wiel
+ Zadel
+ Buddybak
+ Voeten plank + grijze ring brandstof tank.
+ Achter licht
+ Koplampen (zijn beschadigd dus zal andere moeten aanschaffen, alleen goed voor onderdelen)
+ Remschijf voor
+ Spiegel set voor speedfight 3. (vicma)
+ Kilometer teller aandrijver gebruikt (ziet er nog zeer goed uit)
+ Kilometer teller
+ Kilometer teller afdekplaat zilver.
+ Kap zwart stuur buiten
+ Kap stuur binnenkant
+ Stuur
+ Voorvork (nieuw)
+ Zwart kapje buiten onder het stuur
+ Grill peugeot AC
+ Zwart spartbord voor
+ Voorvelg zilver
+ Achterwiel zilver dubbeldisk
+ Knipperlichten compleet.
+ 4x grill voor en achterkappen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onderdelen die ik nog moet hebben.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
+ Voorkap
+ Koplamp rechts
+ Zijkappen grijs L+R
+ Kappen onderkap
+ Rechter kap / strook zilver
+ Achter kappen set L+R
+ Voorrem compleet
+ Achter rem compleet Double disk.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KAPPEN DIE AL GELEVERD ZIJN
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
+ Binnenkant stuurkap
+ Buitenkant stuurkap (NK zwart)
+ Bovenste kapje boven de voorkap (NK zwart)
+ Voor spartbord (NK zwart)
+ Voetenplank
+ Onder plaat boven het achterwiel
+ Grijze spoiler kap grijs links.
+ Frame afdekplaatje
Hiervan moet ik nog hebben:
+Beenschild
+Voorkap
+Zijkappen voor grijs
+ Onderkappen (voeten plank)
+ Achterkappen
+ Spartbord achter
+ Binnen spartbord blok.
Vraag aan jullie hier dan niet te willen reageren om dit topic goed overzichtelijk te houden.
Maak nog een dubbele topic aan waar mensen eventueel hun reacties kunnen posten en eventueel zelf ook kan reageren. Misschien zijn er mensen die eventueel kunnen en willen helpen door mij wat advies te kunnen geven hoe en wat waar moet worden gemonteerd en worden aangesloten. Hier reactie topic:
Opbouw Peugeot speedfight 3 2takt brom 2011 (REACTIE TOPIC)
Hier kan je reageren over dit `project`. https://scooterforum.net/threads/opbouw-peugeot-speedfight-3-2takt-brom-2011.214482/#post-3551817
scooterforum.net
Waarom dan een peugeot speedfight III 2takt gekocht? Een eventueel niet een andere 4takt scooter / brommer?
Ik bezit momenteel meerdere scooters een en snor brommer. Ik heb in het verleden al meerdere scooters en brommers gehad. Ga deze niet allemaal opnoemen want anders word het een iets te lang en ingewikkeld verhaal.
Momenteel bezit ik het volgende:
Tomos quadro snor ex-start van 2015. (deze heb ik meer voor de fun erbij en omdat het meer een vervanger voor de fiets zou zijn, als alles plat zou gaan, snel te repareren!)
Piaggio new fly 4t 2v van 2017 (was eigenlijk de bedoeling dat dit meer mijn hoofd scooter zou worden, wellicht dat ik hem in de dichtbije toekomst misschien wil verkopen. Maar verlopig wil ik hem nog in gebruik houden. (de vorige scooter was de vivacity die hier onder staat)
Peugeot kisbee 4takt van bouwjaar 2011 (deze had ik meer als nood scooter gekocht. Heb deze paar jaar geleden als sloper gekocht en deze zelf vanaf het frame zelf helemaal opnieuw opgebouwd en een hoop eraan vervangen en roest behandeld en frame versterkt, was slecht gelast).(ook veel dingen tijdelijk behouden om het niet uit de kosten te laten lopen alleen het echte nodige vervangen voor beter). Er was moeilijk in mijn omgeving in het zuiden lastig aan een goede 2ehandse te komen.. En als ik het wilde hebben had ik er geen geld ervoor of was meteen al weer verkocht.. Voor een nieuwe wilde ik er geen extra geld tegen aan gooien. Dit alles heeft mij wel zo ongeveer geleerd hoe de scooter in elkaar zit.
Peugeot vivacity Sport line 4 2takt bouwjaar 2006 ( Deze scooter was eigenlijk de aller eerste scooter van dit complete lijstje. Als 2de eigenaar gekocht in 2011 hier ergens in de buurt.. Het ding had toen ook al motor problemen en erg veel toen aan gesleuteld en aan vervangen.
Maar de scooter word een beetje te oud, kwa onderhoud en kwa bouwjaar. Eigenlijk was het de bedoeling om deze scooter te verkopen toen ik de new fly ging kopen. (ik had toen meer vertrouwen in deze viva-city dan mijn andere 4takt scooters.)
De new fly heb ik nieuw gekocht bij een bedrijf in de buurt, en heb er eigenlijk alleen maar ellende mee gehad. Zelfs toen ik naar een andere dealer ben gegaan in de garantie periode alleen maar problemen gehad. Aangezien ik geen grote schuur heb waar ik alles zou kunnen maken (zelfs in de avond) moet ik alles helaas buiten doen op eigen terrein.. Dit is dus wel belemmerd als je iets door omstandigheden niet afkrijgt (zelfs door tijd te kort) je word ouder en dan komen er ook weer andere dingen op je af(kind en werk / minder verlof) waar je zorg voor moet hebben(en er geen tijd is om verder te kunnen, ook door werk). Ik heb toen maar besloten om de viva city weg te doen wanneer dit kon (als die andere gemaakt zouden zijn) De viva zelf had ook wat kwaaltjes die ik zo voor goed redelijk heb kunnen oplossen. Hij rijd en kan er mee naar we werk komen. Dit is momenteel me tijdelijke vervanger zodat ik toch naar me werk kan, heb zelf geen auto, en OV is niet te doen naar me werk toe en snachts weer naar huis. (fietsen duur te lang en te vermoeiend, aangezien hier niet alles vlak is) Plus dat je moe van het werk komt geen zin meer in fietsen hebt.
Mijn vriendin dacht ondertussen al dat ik de scooter wilde gaan houden. En was er al van plan om een milieu mat voor te kopen zodat er dan geen benzine en olie vlekken op de vloer zouden komen (want dat gebeurd wel eens met scooters)
Dus ik begreep vanuit haar verstand / wat ze daar over zei, dat ze het vast niet erg zou vinden als ik de vivacity toch weg wilde doen. (ik was immers behoorlijk uitgekeken op dat ding.. Want ja ik was wel behoorlijk klaar met peugeot vertikaal..(omdat het blok al zo verouderd ontwerp heeft. (ontstaan uit de peugeot SV50 scooter. (zoek maar op cilinder en krukas en carburateur zijn hetzelfde. (SV50 is de grondlegger voor al die scooters die er na zouden komen , zoals buxy, zenith, elyseo, tkr, speedfight en het hele rataplan. Maar aangezien een 2takt mij nooit amper heeft laten staan, zou ik zeggen je kan voor simpel onderhoud gewoon niet om een 2takt heen helaas. En een 2takt scooter kopen anno 2020 / 2021 word dan ook steeds moeilijker, nieuw niet meer of zeer nauwlijks aan te komen, met EURO 5 denk dat dit zelf niet meer kan. En nieuw wilde ik niet gaan kopen, want ook nieuw hoeft niet perse beter te zijn.
Het moest toen toch maar een scooter worden met een peugeot blok eronder die daarnaast toch wel iets jonger is, en waar ik eventueel nog door een milieu zone zou kunnen (al zijn deze hier nog niet want woon niet in een grote stad. Maar mocht je ooit toch ander werk gaan doen in je leven is het wel fijn dat je scooter je niet al te veel belemmering oplevert Waarom dan toch weer een peugeot scooter? Ik was best wel erg benieuwd naar het nieuwere horizontaal blok waar destijds verbeteringen zijn aangebracht. Zoals ik er van begrijp zijn ze volgende verbeteringen toen door gevoerd:
* Betere inlaat traject (direct boven op het blok. dus de brandstof spoeling is optimaal over beiden zijdes van het carter. (zelfde werking als minarelli Horizontaal (zelf ook gehad, was echt een top blok)
* De vorm (van het carter) bij de vario is aangepast zodat de riem nooit meer tegen een of ander nokje wat er boven zou kunnen zitten tegen aan komt.
* Elektrische start mechanische verbeterd. Bendix zit niet meer tussen carter en deksel geklemt maar permanent opgesloten in binnenkant van carter. Daarbij ook nog eens gebruik gemaakt van een getand wiel.
Voor de rest zitten er vrijwel ongeveer dezelfde delen op als vertikaal.
Maar daarnaast heeft het me overtuigd om weer voor peugeot te gaan (in 2takt vorm) vanwege hoe goed de blokken vermogen hebben, goed rijden en goed betrouwbaar zijn.. En dat er gebruik word gemaakt van zeer goede standaard onderdelen. Naar mijn mening zijn de standaard cilinders zo`n beetje de beste kwaliteit die je kan krijgen van een standaard fabrieks onderdeel. Voor de 4takt wilde ik niet gaan. Had er ten eerste al genoeg hier staan, plus ben nog niet zo verzot op het sym blok. Ik heb toen vrij lang getwijfeld wat ik zou willen kopen als ik er voor stond om te kopen. Twijfelde erg tussen de new vivacity, en de speedfight III
De volgende dingen hebben me toch overgehaald om voor de speedfight III te kiezen.
- Grotere benzine tank dan de new vivacity 8L vs 7,5L (welke scooter vind je dit eigenlijk nog zoveel inhoud)
- Bij de new vivacity zit de vuldop veel dieper in de kap van het zadel, dus wat lastiger is met tanken (je moet er maar net erbij komen)
- Er zit geen achterbinnen sportbord over het achterwiel bij de new vivacity (dit heb ik altijd al een nadeel gevonden, ook al bij de oude vivacity. Je voorkomt er een hoop rotzooi mee over het motor blok)
- Door dingen waar te nemen en goed op marktplaatsen op te letten, zag ik vaker dat het digitale gedeelte van de km tellers van een vivacity vaker snel liet afweten of al digitaal verkracht waren. En ik wist dat de digitale Km tellers op de oudere vivacitys ook niet top waren en naar xxxxxx kilometers de geest gaven.
-Daarnaast is het zadel van de speedfight III ruimtelijker en van de vivacity korter.
-Ook vond ik het wel handig dat als je bij de speedfight III de onderplaat boven het achterwiel eraf neemt je al heel snel en makkelijk bij de ECU, spannings regelaar en elek. start relais kan komen..
- Ook vind ik de intergratie van het 12v socket in de buddy bak beter gedaan bij de speedfight III dan bij de new vivacity die dieper in de bak zit en makkelijker voel troep kan komen te zitten.
- Ook vind ik de digitale km teller van de speedfight III mooier, luxer en meer opties. En een toerenteller is fijn bij afstellen.
Reactie topic:
Opbouw Peugeot speedfight 3 2takt brom 2011 (REACTIE TOPIC)
Hier kan je reageren over dit `project`. https://scooterforum.net/threads/opbouw-peugeot-speedfight-3-2takt-brom-2011.214482/#post-3551817
scooterforum.net
Het is uit eindelijk toch de speedfight III geworden. Ik had er ergens eentje op het oog bij een bedrijf voor 600 euro
Was wel een snor uit 2010 met maar 5200 km op de teller. Kleur in Dragon red. Maar was het wel niet helemaal eens met de blauw plaat en het bouwjaar. (dus besloot ik naar een andere frame te kijken)Kwam daarna een brom frame tegen voor een 2T met bouwjaar 2011.(in de buurt)
Wel erg zeer moeilijk een afspraak kunnen maken om dit te regelen.. Wanneer de verkoper wilde kwam niet echt voor mij uit.
Uiteindelijk toch een afspraak kunnen maken, en de buurman gevraagd of die wilde helpen om mee te gaan om het frame op te halen.
(had helaas zelf geen vervoer. anders moest ik er met kruiwagen er naar toe.) Alleen ondertussen paar dagen ervoor was helaas die snor uit 2010 ineens verkocht. Want die had ik dus eigenlijk nodig voor de onderdelen. Dus uit eindelijk heb ik het 2011 frame in bezit en ben momenteel zo goed en goedkoop mogelijk onderdelen voor aan het zoeken. Toen ik het frame thuis het de boel meteen even ontvet en gewassen, en al bezig geweest om enkele roest plekjes of waar verf af is aan te pakken.. Dus repareer ik gewoon met een zwarte lakstif van motip.
Ondertussen heb ik wel al wat parts kunnen regelen.. Ik weet dat als je alles nieuw gaat kopen een zeer dure hobby word.
Meeste dure dingen probeer ik zo best mogelijk te vinden voor een zo laag mogelijke prijs.
Ik probeer eerst de basis goed te hebben.
Wat ik momenteel heb:
* Zeer in goede staat Speedfight III AC frame BWJ 2011 kosten 70 euro voor het frame.
* Nieuwe set spiegels had ik al liggen, die wilde ik op me oude vivacity monteren, maar ze paste niet (nou dus wel)
* Waarschijnlijk is de spannings regelaar het zelfde als van een kisbee 4t, dus die heb ik wellicht ook nog liggen.
* Beiden stuur schakelaars nieuw model, zijn het zelfde als van de kisbee.
Wat nog binnen moet komen
* Nieuwe voeten plaat (met wat krasjes, probeer dit te fixen met bumper spul. Ander koop ik later een andere) maar was goedkoop, vanwege er een nieuwe en dure benzinetank er al onder zat inclusief de vlotter en die grijze ring erom (nieuw). Dit heb ik voor 49 euro.
* Nieuw zadel heeft aan de onderkant wel 2 lichte plekjes. Dit heb ik voor 30 euro (kan er niet om teleur gesteld zijn, een nieuwe kost boven de 100 euro (mocht dit ooit uitscheuren, dan tijdelijk een nieuw andere hoes erop voor 20 euro > en later kijken voor een nieuw zadel.
* Via ebay heb ik een complete schroeven set gekocht voor 20 euro (dit is alleen om de kappen vast te zetten, zou betere kwaliteit moeten zijn)
* Via ebay heb ik een setje gebruikte beugeltjes gekocht (mis er nog 2 die er niet bij zaten,) *gebruikt, maar zien eruit als nieuw* Als ik nieuwe moest kopen was ik een beetje duurder uit.
Ik probeer eerst een basis te maken, en de rest van delen aanvullen als ik wellicht een goede donor vind.
De kleur wat de scooter gaat krijgen is het zelfde zoals die eerder met dit frame was in Polar blue.. Voor standaard kappen vind ik die mooier dan de rode en de grijze. Het goedkopere spul koop ik zover allemaal nieuw. Zelfde een binnen stuurkap is nog best te betalen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onderdelen lijst welke delen ik al in bezit heb.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
+ Frame
+ Frame montage beugels
+ Basis frame spoiler
+ Olietank compleet
+ Oliepomp met leiding (6500km gebruikt)
+ Benzine tank
+ Stuur schakelaars.
+ Spanningsregelaar
+ CDI/ECU
+ Relais elek start.
+ Nieuw compleet carterset Double disk Horizontaal
+ 2x Carter kickstart kap met pendaal (gebruikt) (wat verf schade, maar voor tijdelijk gebruik meer als prima)
+ Cilinder koelkap voor AC nieuw.
+ Cilinderkop (gebruikt)
+ Bendix cap voor in carter (nieuw)
+ Bendix gebruikt
+ Startmotor plus bedrading.
+ Kabelboom
+ Ontsteking + vliegwiel origineel voor speedfight AC
+ Bobine kabel + dop + manchet origineel Langfang.
+ Originele HL poelie + koppeling
+ Complete Brandstof opvoer pomp met beugel en slangen
+ Brandstof tank compleet met sensor en slang en filter
+ Nieuwe contact slot set met tankdop en plastic kap erover heen.
+ Binnen kap boven het boven wiel
+ Zadel
+ Buddybak
+ Voeten plank + grijze ring brandstof tank.
+ Achter licht
+ Koplampen (zijn beschadigd dus zal andere moeten aanschaffen, alleen goed voor onderdelen)
+ Remschijf voor
+ Spiegel set voor speedfight 3. (vicma)
+ Kilometer teller aandrijver gebruikt (ziet er nog zeer goed uit)
+ Kilometer teller
+ Kilometer teller afdekplaat zilver.
+ Kap zwart stuur buiten
+ Kap stuur binnenkant
+ Stuur
+ Voorvork (nieuw)
+ Zwart kapje buiten onder het stuur
+ Grill peugeot AC
+ Zwart spartbord voor
+ Voorvelg zilver
+ Achterwiel zilver dubbeldisk
+ Knipperlichten compleet.
+ 4x grill voor en achterkappen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onderdelen die ik nog moet hebben.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
+ Voorkap
+ Koplamp rechts
+ Zijkappen grijs L+R
+ Kappen onderkap
+ Rechter kap / strook zilver
+ Achter kappen set L+R
+ Voorrem compleet
+ Achter rem compleet Double disk.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KAPPEN DIE AL GELEVERD ZIJN
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
+ Binnenkant stuurkap
+ Buitenkant stuurkap (NK zwart)
+ Bovenste kapje boven de voorkap (NK zwart)
+ Voor spartbord (NK zwart)
+ Voetenplank
+ Onder plaat boven het achterwiel
+ Grijze spoiler kap grijs links.
+ Frame afdekplaatje
Hiervan moet ik nog hebben:
+Beenschild
+Voorkap
+Zijkappen voor grijs
+ Onderkappen (voeten plank)
+ Achterkappen
+ Spartbord achter
+ Binnen spartbord blok.
Last edited: