ik ben met een maat bezig een sprint aerox te bouwen
motorblok heeft:
MHR Speed cilinder getuned met mhr cross zuiger en zonder op hoog plaat
24 stage6 tm vlakschuif boven het achterwiel sproeier 210
Stage6 Vforce
malossi rhq kruk-as 85mm
HPI 2006 ontsteking met 1 curve
en snelle aandrijving natuurlijk
de mengsel afstelling is goed want de carburateur en cilinder komen van een goed afgestelde ark af
maar het probleem is nu... dat de scooter alleen goed rijd met 13mm voor ontsteking
als we hem op de normale 3mm zetten start de scooter wel maar zodra je gas geeft is het net alsof deze veel te arm loopt, stijgt ietsje in toeren maar zodra je meer gas geeft is het
bwhoaaappp met een paar ploffen er achteraan en gas terug looptie gwn weer stationair
en je merkt dan ook hoe meer je de grondplaat verdraaid naar achter hoe beter hij gaat lopen
de bougie is nieuw,B9EG, we hebben al een andere hpi cdi geprobeert maar geen geluk
massa van bobine is in orde, en van blok naar frame ook
we hebben vele afstellingen geprobeert met de hpi maar komen niet eerder dan 13mm
en de hpi heeft trouwens hiervoor, voordat het blok gereviseerd werd, goed gelopen!
er is zo'n plaatje waar je kan zien wat voor bougie kleur wat betekent
en bij teveel voorontsteking zie je zo'n witte aanslag en dat heeft deze ook op de stale dingetje boven de electrode
hopelijk kan iemand ons helpen
alvast bedankt
grt
motorblok heeft:
MHR Speed cilinder getuned met mhr cross zuiger en zonder op hoog plaat
24 stage6 tm vlakschuif boven het achterwiel sproeier 210
Stage6 Vforce
malossi rhq kruk-as 85mm
HPI 2006 ontsteking met 1 curve
en snelle aandrijving natuurlijk
de mengsel afstelling is goed want de carburateur en cilinder komen van een goed afgestelde ark af
maar het probleem is nu... dat de scooter alleen goed rijd met 13mm voor ontsteking
als we hem op de normale 3mm zetten start de scooter wel maar zodra je gas geeft is het net alsof deze veel te arm loopt, stijgt ietsje in toeren maar zodra je meer gas geeft is het
bwhoaaappp met een paar ploffen er achteraan en gas terug looptie gwn weer stationair
en je merkt dan ook hoe meer je de grondplaat verdraaid naar achter hoe beter hij gaat lopen
de bougie is nieuw,B9EG, we hebben al een andere hpi cdi geprobeert maar geen geluk
massa van bobine is in orde, en van blok naar frame ook
we hebben vele afstellingen geprobeert met de hpi maar komen niet eerder dan 13mm
en de hpi heeft trouwens hiervoor, voordat het blok gereviseerd werd, goed gelopen!
er is zo'n plaatje waar je kan zien wat voor bougie kleur wat betekent
en bij teveel voorontsteking zie je zo'n witte aanslag en dat heeft deze ook op de stale dingetje boven de electrode
hopelijk kan iemand ons helpen
alvast bedankt
grt